apixaban

Atriumfibrilleren (18 meningen)
Trombose (12 meningen)
Longembolie (12 meningen)
Bloedverdunnen (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

17-08-2017 | Man | 64
Aneurysma

27-06-2017 | Man | 66
Longembolie
Ik kon al niet slapen in het ziekenhuis heb dat iedere dag gemeld aan de artsen bij hun ronde ze antwoorden niet en gingen gewoon weg!!!!! jeuk-pijn in onderbenen-niet meer kunnen slapen-lamlendig moe- IS HET SLECHTSTE MIDDEL MIJ OOIT VOORGESCHREVEN !!!!!!!

19-06-2017 | Man | 67
Atriumfibrilleren
gestart met tabletjes na cardioversie enorm kort ademig enorne moeheid niet normaal meer functonren hart kloppingen

18-06-2017 | Man | 55
Trombose
Sinds jan gebruik ik dit, genot dat je niet geprikt hoeft te worden maar nu lijken er toch wat bijwerking boven water te komen, moeheid, slecht slapen en het lijkt er op dat het effect heeft op manier waarop je uit je worden kunt komen, ook tintelingen.

03-06-2017 | Vrouw | 82
Beroerte
Mijn moeder diende door een lichte beroerte over te stappen van Xarelto naar Eliquis. Door Eliquis sliep ze bijna heel de dag en is ze tenslotte gestorven aan een massieve maagbloeding (bijwerking bij 1 op de 10 patiënten!).

30-05-2017 | Man | 33
Longembolie
Bijwerkingen: slecht/licht slapen, vermoeidheid gedurende de dag; soms tintelingen in armen.

10-05-2017 | Man | 73
Atriumfibrilleren
Slechte ervaring. Slaap slecht en heel onrustig sinds inname, heb vaker ritmestoornissen met een wat opgejaagd gevoel daaraan vooraf. Heb het idee dat het invloed heeft op het geheugen. Voel me ook iets minder fit. Ga contact opnemen met huisarts.

24-04-2017 | Man | 57
Longembolie
Na meervoudige longembolieen eerst acenocoumarol gebruikt en na overleg met de specialist Eliquis gaan gebruiken. Ben zwaar rugpatient en diverse keren geopereerd aan de rug. Na anderhalve dag begon de vermoeidheid en spierpijn, en juist die heftige spierpijn heeft mij doen besluiten om terug te gaan naar de Acenocoumarol want daar nagenoeg geen bijwerking. Dan maar weer n[lees meer...]aar de trombosedienst want die zere rug en bijna niet kunnen lopen hierdoor heb ik er niet voorover.

21-04-2017 | Man | 66
Longembolie
heb ernstige jeuk en kan niet meer slapen.

14-04-2017 | Man | 70
Atriumfibrilleren
werd er een beetje agressief van, vooral verbaal. Neem er nu nog één per dag 's morgens.

30-03-2017 | Vrouw | 47
Longembolie
Gebruik Eliquis nu bijna 3 weken na dvt en longembolie. Vanaf t begin enorm moe en geen energie. Later ook rusteloze nachten. Gisteren totaal futloos op bank gehangen met raar gevoel in lijf. In de loop van de dag een soort tintelingen in mijn neus, alsof hij gaat bloeden of alsof je moet niesen. En een opkomende hoofdpijn. En af en toe een paar hele harde hartslagen. Avo[lees meer...]ndtablet niet ingenomen. Afgelopen nacht niet geslapen vanwege enorme hoofdpijn. Wil geen pijnstiller want ik wil voelen wanneer ik echt naar het ziekenhuis moet gaan. Wat een ellende. Straks huisarts maar weer bellen. Hoe kun je ooit weer functioneren met deze medicatie. Ik zit nu in ziektewet maar ik kan echt niet werken zo. Kreeg overigens na eerste trombosebeen in sept 2015 pradaxa voorgeschreven. Hier ging ik beter op. In het (zelfde) ziekenhuis deden ze voor mijn gevoel erg wazig over waarom ik nu geen pradaxa kreeg maar Eliquis. Gezien de mededelingen daar begrijp ik dat inmiddels.

31-01-2017 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Gebruik het nu 2 maand, maar tot op heden tevreden. Af en toe lichte hoofdpijn. Niet storend. Verlichting ten opzichte van acenocoumarolgebruik.

28-01-2017 | Vrouw | 48
Trombose
Opgenomen met trombosebeen en longembolie. Dit nieuwe medicijn gekregen. Op zich erg fijn dat je niet hoeft te prikken. Terwijl aan de andere kant je voor je gevoel geen controle hebt. Eerste controle na 1,5 maand en daarna een jaar. Na een aantal weken merkte ik op dat ik soms wat vergeetachtiger was, maar schonk er nog niet te veel aandacht aan. Dacht zat het gebeuren we[lees meer...]l zijn. Maar kreeg moeite met soms op woorden komen of woorden uitspreken die voorheen vloeiend gingen. En vergat een enkele keer ook mijn tablet in te nemen ondanks dat ik een alarm op mijn telefoon had. Of dat ik mijn strip pakte en het niet klopte maar ik niet meer wist of ik hem ingenomen had. Deze week contact gehad met het ziekenhuis en dit aangegeven en in overleg met hun ga ik over een week starten met bloedverdunners waarbij ik wel moet prikken.

08-01-2017 | Man | 59
Hartfalen
Bedankt voor de waarschuwing. Ik gebruik nu Xarelto 20 mg en ga vanaf 15 januari 2016 Eliquis 5 mg gebruiken. Deze schijnen volgens mijn cardioloog beter te werken bij het voorkomen van een Tia. Dus ik ga de bijwerkingen goed in de gaten houden. Ik woon overigens in Colombia ;-). Bij Xarelto heb ik zo goed als geen bijwerkingen. Over een paar weken hoop ik meer bijzonderhe[lees meer...]den te geven.

27-12-2016 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Na 10 maanden worden de klachten steeds duidelijker: tintelingen, jeuk, kneuzingen. Het is nu echt heel vervelend en ik ga dan ook de Cardioloog morgen bellen.

27-12-2016 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Ik gebruik dit medicijn Eliquis bijna een jaar. Daarvoor had ik Cardio Ascal. Ik slik ook voor mijn hartritme storingen Tambocor en Selokeen. De laatste maanden krijg ik steed meer klachten van een dof gevoel in mijn vingers en tintelingen in mijn 3 rechter tenen en iets minder in mijn 3 linker tenen. Bij het lopen krijg ik steeds meer pijn klachten. Ook 's nachts lig ik v[lees meer...]aak te trillen en heb het snel koud. Nu ik anderen over dit geneesmiddel hoor, vraag ik me toch af of al die klachten mogelijk toch niet door dit medicijn worden veroorzaakt. Ik denk er sterk over om met Eliquis te stoppen en dan maar zien of de klachten minder worden.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum