apixaban

Atriumfibrilleren (19 meningen)
Trombose (12 meningen)
Longembolie (12 meningen)
Bloedverdunnen (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

30-08-2018 | Vrouw | 76
Atriumfibrilleren
Na cardioversie dit middel voorgrschreven gekregen. Had al lage bloeddruk, nu vaak 105 bo endruk. Voel me erg beroerd.

24-07-2018 | Vrouw | 21
apixaban (2,5mg)
Na mijn onverwachte longembolie moet ik nu een half jaar de bloedverdunners slikken. Ik vind het goed te doen. Ook alleen sochtends en savonds het medicijn innemen is voor mij een fijne mogelijkheid om de dagelijkse bezigheden te doen. Ik heb geen last van bijwerkingen en geeft mij vertrouwen terug dat dit niet weer gebeurd

12-06-2018 | Man | 60
Longembolie
Ik gebruik Eliquis nu een half jaar. Mijn longarts heeft dit medicijn aanbevolen, nadat mijn longembolie was verholpen. Ik merk geen opvallende bijverschijnselen. Ik werk als zzp-er 5 dagen per week en loop bijna dagelijks een rondje hard. Dat ik af en toe last heb van vermoeidheid was voor het medicijngebruik niet anders. Als dit medicijn me kan behoeden voor een 2e lon[lees meer...]gembolie ben ik heel gelukkig en dankbaar.

16-04-2018 | Vrouw | 39
CVA (cerebrovasculair accident)
In november 2013 een hersenverlamming aan de linkerkant gehad op 33 jarige leeftijd. 1 jaar marcoumar gebruikt en daarna overgeschakeld naar eliquis ( was toen net op de markt) Ben heel tevreden

15-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Van de specialist Eliquiss voorgeschreven maar ik stop ermee. In overleg met de huisarts stop ik ermee. Voel me zo zenuwachtig, wordt gek van het oorsuizen en kom niet in slaap. Nog nooit zo slecht geslapen en voel constant mn hart kloppen. Ben hier helmaal niet blij mee. Lijkt wel of er een brom bij mn hart zit. Vind dit zo angstig. 1 mei heb ik een echo van het hart en [lees meer...]16 mei terug bij de Cardioloog. Dus wacht af nu,

05-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Tijdens knieoperatie kreeg ik boezemfibrilleren en daarna gelijk Eliquis gekregen. Volgens de Cardioloog was het beter om hier mee te beginnen omdat ik in een risicoleeftijd zit en hoge bloeddruk hebt. En omdat ik 4 jaar geleden een Ablatie hebt gehad. Maar voor de operatie was bloeddruk perfect 114/67. Maar nu ik de Eliquis inneem schoot mn bloeddruk omhoog naar 160/67 en[lees meer...] voel me opgejaagd. Ben er mee gestopt want vind het angstig. Moet pas over 6 weken naar de Cardioloog voor echo en controle. Heb tegen de huisarts gezegd dat ik gestopt ben, maar twijfel nog. Blijven stoppen of weer proberen! Help

04-04-2018 | Man | 55
Trombose
In 2014 diep-veneuze trombose aan rechterbeen opgelopen. Tot april 2017 acenocoumarol geslikt en regelmatig bloedprikken. Daarna Apixaban en 1 keer per jaar controle bij specialist voor de nierfunctie. Mijn ervaring is positief. 's Ochtends bij het opstaan en om 18.00 uur slik ik 2,5mg. Ervaar geen bijwerkingen en kan doen wat ik wil. Het grote voordeel vind ik dat ik nie[lees meer...]t meer hoef te laten prikken. Onlangs op jaarcontrole geweest en alles was goed en ga dus door met dit medicijn.

08-03-2018 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Na 10 maand gebruik geen negatieve ervaringen.

02-03-2018 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Half jaar geslikt, werd steeds vergeetachtiger korte termijn, concentratieproblemen, alles werd met teveel wereld draaide sneller dan bij kon houden. Nu overgestapt op fenprocoumon daarvoor wel naar trombosedienst. Geheugen inmiddels beter geworden

01-03-2018 | Man | 56
Longembolie
Overgestapt van Xarelto naar Eliquis ivm bijwerkingen zoals benauwdheid, vermoeidheid, jeuk. Gebruik het nieuwe medicijn nog te kort om er een duidelijk beeld van te geven, maar lijkt een stuk minder bijwerkingen te hebben dan Xarelto

10-01-2018 | Man | 66
Cardiomyopathie
Heb ongeveer 12 jaar acenocoumarol geslikt. Waarvan de laatste 6 jaar kon ik zelf mijn INR waarde meten. Begin oct 2017 moest ik maar eens overstappen van de Cardioloog naar ander medicijn Apixaban werk heel goed, geen ge prik meer en geen bij verschijnselen.

10-12-2017 | Vrouw | 35
Longembolie
Ik slik sinds 4 weken twee keer per dag een 5mg tablet Apixaban na een dubbele longembolie. Sindsdien heb ik geen enkele problemen meer. Mijn benen voelen rustiger aan en mijn bloeddruk is lager geworden en is nu normaal. Ik ben zelfs 1,5 week na de diagnose van de longembolie weer rustig aan het werk gegaan! Ik ervaar tot nu toe geen enkele bijwerkingen.

01-12-2017 | Man | 75
Atriumfibrilleren
kan er nog niet over oordelen maar de bijwerkingen liegen er bij mij niet om. Wacht nog tot na het weekend om te informeren bij de cardioloog . opgejaagd gevoel, heel slecht slapen, doodmoe, malen ,pijn benen vooral onderbenen, maag en darmklachten krampen dus heel vaak stoelgang

09-11-2017 | Man | 55
Longembolie
Vanaf de dag van opname en conclusie longontsteking en longembolie dit middel voorgeschreven gekregen. Eerst 2 maal daags 2 tabletten van 5mg. Sinds vandaag 2 maal daags 1 tablet van 5mg. Het neemt makkelijk in. Mischien is de periode van gebruik te kort om nu al meldingen te doen van de bijwerkingen. Ik hoop dat ik er in januari vanaf ben.

11-10-2017 | Vrouw | 56
CVA (cerebrovasculair accident)
Gebruik het nu 1 jaar. Gaat goed, weinig klachten alleen wat vergeetachtig.

10-10-2017 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Eerst Xarelto nu Eliquis. Bijwerking: de helen dag lichte hoofdpijn en doof gevoel. Oren suizen en lichte verhoging. Ook soms prikkelingen in armen en benen.. ik denk dat mijn geest niet wil slikken en dat daarop het lichaam reageert.