ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 2 van 7
05-04-2018

Boezemfibrilleren

Tijdens knieoperatie kreeg ik boezemfibrilleren en daarna gelijk Eliquis gekregen. Volgens de Cardioloog was het beter om hier mee te beginnen omdat ik in een risicoleeftijd zit en hoge bloeddruk hebt. En omdat ik 4 jaar geleden een Ablatie hebt gehad. Maar voor de operatie was bloeddruk perfect 114/67. Maar nu ik de Eliquis inneem schoot mn bloeddruk omhoog naar 160/67 en[lees meer...] voel me opgejaagd. Ben er mee gestopt want vind het angstig. Moet pas over 6 weken naar de Cardioloog voor echo en controle. Heb tegen de huisarts gezegd dat ik gestopt ben, maar twijfel nog. Blijven stoppen of weer proberen! Help
04-04-2018

Trombose

In 2014 diep-veneuze trombose aan rechterbeen opgelopen. Tot april 2017 acenocoumarol geslikt en regelmatig bloedprikken. Daarna Apixaban en 1 keer per jaar controle bij specialist voor de nierfunctie. Mijn ervaring is positief. 's Ochtends bij het opstaan en om 18.00 uur slik ik 2,5mg. Ervaar geen bijwerkingen en kan doen wat ik wil. Het grote voordeel vind ik dat ik nie[lees meer...]t meer hoef te laten prikken. Onlangs op jaarcontrole geweest en alles was goed en ga dus door met dit medicijn.
08-03-2018

Atriumfibrilleren

Na 10 maand gebruik geen negatieve ervaringen.
02-03-2018

Boezemfibrilleren

Half jaar geslikt, werd steeds vergeetachtiger korte termijn, concentratieproblemen, alles werd met teveel wereld draaide sneller dan bij kon houden. Nu overgestapt op fenprocoumon daarvoor wel naar trombosedienst. Geheugen inmiddels beter geworden
01-03-2018

Longembolie

Overgestapt van Xarelto naar Eliquis ivm bijwerkingen zoals benauwdheid, vermoeidheid, jeuk. Gebruik het nieuwe medicijn nog te kort om er een duidelijk beeld van te geven, maar lijkt een stuk minder bijwerkingen te hebben dan Xarelto
10-01-2018

Cardiomyopathie

Heb ongeveer 12 jaar acenocoumarol geslikt. Waarvan de laatste 6 jaar kon ik zelf mijn INR waarde meten. Begin oct 2017 moest ik maar eens overstappen van de Cardioloog naar ander medicijn Apixaban werk heel goed, geen ge prik meer en geen bij verschijnselen.
10-12-2017

Longembolie

Ik slik sinds 4 weken twee keer per dag een 5mg tablet Apixaban na een dubbele longembolie. Sindsdien heb ik geen enkele problemen meer. Mijn benen voelen rustiger aan en mijn bloeddruk is lager geworden en is nu normaal. Ik ben zelfs 1,5 week na de diagnose van de longembolie weer rustig aan het werk gegaan! Ik ervaar tot nu toe geen enkele bijwerkingen.
01-12-2017

Atriumfibrilleren

kan er nog niet over oordelen maar de bijwerkingen liegen er bij mij niet om. Wacht nog tot na het weekend om te informeren bij de cardioloog . opgejaagd gevoel, heel slecht slapen, doodmoe, malen ,pijn benen vooral onderbenen, maag en darmklachten krampen dus heel vaak stoelgang
Pagina 2 van 7

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!