ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 5 van 7
31-01-2017

Hartritmestoornissen

Gebruik het nu 2 maand, maar tot op heden tevreden. Af en toe lichte hoofdpijn. Niet storend. Verlichting ten opzichte van acenocoumarolgebruik.
28-01-2017

Trombose

Opgenomen met trombosebeen en longembolie. Dit nieuwe medicijn gekregen. Op zich erg fijn dat je niet hoeft te prikken. Terwijl aan de andere kant je voor je gevoel geen controle hebt. Eerste controle na 1,5 maand en daarna een jaar. Na een aantal weken merkte ik op dat ik soms wat vergeetachtiger was, maar schonk er nog niet te veel aandacht aan. Dacht zat het gebeuren we[lees meer...]l zijn. Maar kreeg moeite met soms op woorden komen of woorden uitspreken die voorheen vloeiend gingen. En vergat een enkele keer ook mijn tablet in te nemen ondanks dat ik een alarm op mijn telefoon had. Of dat ik mijn strip pakte en het niet klopte maar ik niet meer wist of ik hem ingenomen had. Deze week contact gehad met het ziekenhuis en dit aangegeven en in overleg met hun ga ik over een week starten met bloedverdunners waarbij ik wel moet prikken.
08-01-2017

Hartfalen

Bedankt voor de waarschuwing. Ik gebruik nu Xarelto 20 mg en ga vanaf 15 januari 2016 Eliquis 5 mg gebruiken. Deze schijnen volgens mijn cardioloog beter te werken bij het voorkomen van een Tia. Dus ik ga de bijwerkingen goed in de gaten houden. Ik woon overigens in Colombia ;-). Bij Xarelto heb ik zo goed als geen bijwerkingen. Over een paar weken hoop ik meer bijzonderhe[lees meer...]den te geven.
27-12-2016

Hartritmestoornissen

Na 10 maanden worden de klachten steeds duidelijker: tintelingen, jeuk, kneuzingen. Het is nu echt heel vervelend en ik ga dan ook de Cardioloog morgen bellen.
27-12-2016

Hartritmestoornissen

Ik gebruik dit medicijn Eliquis bijna een jaar. Daarvoor had ik Cardio Ascal. Ik slik ook voor mijn hartritme storingen Tambocor en Selokeen. De laatste maanden krijg ik steed meer klachten van een dof gevoel in mijn vingers en tintelingen in mijn 3 rechter tenen en iets minder in mijn 3 linker tenen. Bij het lopen krijg ik steeds meer pijn klachten. Ook 's nachts lig ik v[lees meer...]aak te trillen en heb het snel koud. Nu ik anderen over dit geneesmiddel hoor, vraag ik me toch af of al die klachten mogelijk toch niet door dit medicijn worden veroorzaakt. Ik denk er sterk over om met Eliquis te stoppen en dan maar zien of de klachten minder worden.
28-11-2016

Trombose

Ik ben een man van 54. Voor mij nooit meer Eliquis. Ik heb Eliquis 5Mg 2Maanden geslikt ivm trombose. ik vond het een makkelijke manier, omdat je niet op controle hoeft naar de trombosedienst. Maar hoe langer ik het slikte, hoe slechter ik me voelde. Ik kreeg eerst last van vreemde tintelingen in mijn onderarmen en handen. Na enkele weken werd ik steeds vergeetachtiger (ko[lees meer...]rte termijn) en kon ik me niet meer concentreren. Als iemand wat aan me vertelde was ik dat eigenlijk ter plekke al weer vergeten. Ook voelde ik me verschrikkelijk moe en lusteloos, maar ook opgejaagd alsof de wereld sneller draait dan je kunt bijhouden. het viel mij zelf op, maar ook mijn omgeving begon het op te vallen. Via de huisarts en Internist besloten om op proef te stoppen met Eliquis en over te gaan op Acenocoumarol (wel controle bij Trombose Dienst helaas), maar al na 4 dagen merk ik duidelijk het verschil. Ik word weer actiever en mijn geheugen komt ook weer terug. Ook zijn de tintelingen verdwenen en voel ik me veel beter en zelfverzekerder. Voor mij nooit meer Eliquis.
26-11-2016

Longembolie

Slik dit medicijn nu bijna een jaar, hiervoor ascal gebruikt, nu na derde keer een longembolie is dit middel voorgeschreven door de longarts. Wat mij op viel na 2/3 weken slikken van eliquis 5mg 2x per dag...dat ik tintelingen kreeg in benen, voeten, en armen.
30-10-2016

Trombose

Ik kreeg kort na elkaar een korte aanval van defibratie ( 4min?) in derde week van gebruik Eliquis. In de nacht, dus zonder aanleiding van inspanning. Met flitsen in mijn ogen, waarbij ik getallen voorbij zag schieten. Misschien is het vaker opgetreden tijdens de slaap, maar overdag niet eerder gemerkt. Heb 3 x eerder trombose gehad en ben verder gezond; was verbaasd dat e[lees meer...]r verder geen controle van werking anti-stolling meer plaatsvindt, dus had - voordat deze bijwerking optrad- toch al met arts willen overleggen of ik op het gebruikelijke medicijnen mocht overgaan. De controleafspraak stond gepland na 3 weken. Het is raar, dat een medicijn dat (ook) tegen hartritmestoornissen wordt gebruikt, ook als antistolling wordt voorgeschreven en (bij mij) juist hartritmestoornis als bijwerking geeft.
Pagina 5 van 7

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!