ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 5 van 6

26-11-2016

Longembolie

Slik dit medicijn nu bijna een jaar, hiervoor ascal gebruikt, nu na derde keer een longembolie is dit middel voorgeschreven door de longarts. Wat mij op viel na 2/3 weken slikken van eliquis 5mg 2x per dag...dat ik tintelingen kreeg in benen, voeten, en armen.
30-10-2016

Trombose

Ik kreeg kort na elkaar een korte aanval van defibratie ( 4min?) in derde week van gebruik Eliquis. In de nacht, dus zonder aanleiding van inspanning. Met flitsen in mijn ogen, waarbij ik getallen voorbij zag schieten. Misschien is het vaker opgetreden tijdens de slaap, maar overdag niet eerder gemerkt. Heb 3 x eerder trombose gehad en ben verder gezond; was verbaasd dat e[lees meer...]r verder geen controle van werking anti-stolling meer plaatsvindt, dus had - voordat deze bijwerking optrad- toch al met arts willen overleggen of ik op het gebruikelijke medicijnen mocht overgaan. De controleafspraak stond gepland na 3 weken. Het is raar, dat een medicijn dat (ook) tegen hartritmestoornissen wordt gebruikt, ook als antistolling wordt voorgeschreven en (bij mij) juist hartritmestoornis als bijwerking geeft.
24-10-2016

Eliquis (apixaban)

Drie maal per week ging ik twee uur per keer naar de sportschool. Sinds ik de medicijnen slik ben ik te moe om er heen te gaan. Normaliter liep ik met mijn honden heel veel Km. Ik moet me er nu toe aanzetten om "een stukje" te gaan wandelen. Ik slik deze medicijnen omdat het bloed te lang in de hartkamer blijft stilstaan. Leeftijd 75 jaar.
01-10-2016

04-09-2016

Atriumfibrilleren

Gebruik dit medicijn sinds begin augustus wegens een aanval van boezemfibrilleren, voel me sindsdien onprettig, erg vergeetachtig en vooral 's nachts last van rare tintelingen en spiertrillingen, heeft iemand hier ervaring mee?
23-08-2016

Hartkloppingen

Neem nooit Eliquis,want de medische gevolgen zijn niet te overzien. Ik heb een verminderde nierfunctie en beschadigingen van het zenuwstelsel (ernstige polyneuropathie). Dit medicijn is getest op gezonde mensen en niet op mensen die al medicijnen gebruiken. Ik denk dat artsen er van uit gaan wat de Pharmaceutische industrie hun verteld. Het is puur commercieel wat niet[lees meer...] goed onderzocht is.
21-08-2016

Hartritmestoornis

Ivm hartritmestoornissen sedert een week door cardioloog voorgeschreven. Per dag bloedtesten gehad, werkt goed. Vooralsnog geen bijwerkingen te merken. Nooit eerder anti stollingstabletten gebruikt.
25-07-2016

Hartritmestoornis

Ik gebruik Eliquis nu een jaar en heb helemaal geen bijwerkingen. Als ik het vergelijk met andere bloedverdunners waarbij je onder controle van een trombosedienst staat is dit middel erg gebruiksvriendelijk. Heb vanaf dag 1 nergens last van gehad.
Pagina 5 van 6

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!