Ervaringen met Xarelto

Longembolie (47 meningen)
Trombose (44 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

14-01-2023 | Man | 74

31-10-2022 | Vrouw | 39
Longembolie
April 2022 cluster longembolie gehad nu nog aan de xarelto 20mg . Heel moe benauwdheid blijft last van me longen net opnieuw ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken op verdenking van een longembolie

16-08-2022 | Vrouw | 89
Bloedverdunning
Mijn moeder kreeg in interne bloedingen die niet op te sporen waren, ook niet na maagdarmonderzoek. Ze heef 4x een bloedtransfusie gehad en het scheelde niet veel of ze was overleden. Zeer gevaarlijke medicatie dus! staat ook in de bijwerkingen, kans op bloedingen. Uiteindelijk kwam de arts er achter dat deze levensgevaarlijke toestand door de xeralto kwam.

06-08-2022 | Man | 62
Longembolie
2 jr. terug beide longen longembolieën kreeg diverse medicijnen waaronder Xarelto aantal keer gevraagd om andere bloedverdunners mijn cardioloog \ei een beroerte is erger nu eindelijk na 2 jr. over naar Apixaban 2 x per dag 5mg, via mijn huisarts . Voel me een stuk lekkerder in me lichaam was net of ik gevangen zat met Xarelto

31-05-2022 | Man | 59
Longembolie
Dubbele longembolie (ruiterembolue) zonder aanwijsbare reden gekregen. Na 2 dagen ziekenhuis opnane met Xarelto 20mg naar huis gestuurd. Veel bijwerkingen waarvan de extreme vermoeidheid en negatieve stemmingen de boventoon voerde. Algehele malaise nam toe in decweken van Xarelto gebruik. Moet het blijven gebruiken (?) maar vraag mij af wat beter is.

30-05-2022 | Man | 73
Trombose
Diep veneuze tromboze in mijn been (3 bloedklonters) na een operatie aan mijn teen. 2 x per dag Xarelto 15 mg. Pijn en zwelling in mijn been, als gevolg van de trombose, was snel weg. Dus het doet zijn werk. Voel me echter licht draaierig, suf, in mijn hoofd vanaf dag 1 tot nu (2,5 weken). Stoelgang moeilijker (maar nog doenbaar) en voel me de ganse dag vermoeid.

22-05-2022 | Man | 58
Boezemfibrilleren
Ik heb deze medicijn sinds 2 maanden, Heb me vanmorgen me gezicht geschoren en een snijwondje opgelopen, duurde bijna 24 uur dat die dicht zat, s'avonds ging ik naar bed en de volgende morgen werd ik wakken, me hele gezicht onder het bloed inclusief met beddegoed (kon ik weggooien) en een onherstelbare matras.

13-05-2022 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Ik gebruik nu 6 maanden Xaralto. In het begin had ik geen last van bijwerkingen. Misschien wat meer problemen met poepen. Ik gebruik geen alcohol meer en drink ook geen alcoholvrije rode wijn (sulfiet) , door deze triggers kreeg ik boezemfribrilleren Vier maanden geen last. Wel extreme vermoeidheid, niet vooruit kunnen komen en een hoofd vol watten. Ben gevallen en hie[lees meer...]rdoor kwam mijn fiets op mijn borst , 2 maanden geleden en mijn borst is nog gekleurd en doet nog pijn. Volgens mijn tandarts is er geen medicijn om dit medicijn op te heffen. Bij een extreem ongeval, kun.je makkelijk doodbloeden. Verder na telefonisch contact van 5 minuten met de cardioloog. Niets meer gehoord. Ook geen controle afspraak. Ik stop met dit medicijn.

27-04-2022 | Vrouw | 73
Atriumfibrilleren
April 2021 hartritmestoornissen Xarelto voorgeschreven,voel me dodelijk vermoeid . 2cardioversie en ablatie ondergaan hartritmestoornissen verholpen,moet xarelto blijven gebruiken wil stoppen wat een bijwerkingen nog steeds.

26-04-2022 | Vrouw | 49
rivaroxaban (10mg)
Longembolie
In sept 21 paar weken klachten gehad en uiteindelijk bleek ik meerdere longembolieen aan beide zijden te hebben plus longinfarct. Gestart met 20 mg xarelto. Dan hevige menstruele bloedingen non stop. Diverse onderzoeken, geen kanker, fijn maar klacht bleef. Uiteindelijk was er een arts die t serieus nam. Over op rivaroxaban. Dat hielp. Plus operatie baarmoederslijmvlies. [lees meer...]Nu terug naar xarelto omdat die ander twee maal daags moet. Moet levenslang want geen oorzaak gevonden. En nu nog altijd moe moe moe. Ik begin te denken of t de bloedverdunners zijn. Stoppen kan eigenlijk niet. Of is t de nasleep van de embolieen. De arts weet t niet.

18-04-2022 | Man | 79
Onnodig voorgeschreven, vermoeidheid!!!

14-04-2022 | Vrouw | 56
Longembolie
Ik ben gestopt met dit middel na 4 maanden IK werd er zo moe van de medicijnen dat dit mijn functioneren in de weg stond. Na het stoppen was de oververmoeidheid gelijk weg. Wat een opluchting. Obstipatie is ook voorbij ik hoef geen lactulose meer te gebruiken. en vreemde gevoel ik mijn hoofd is ook weg.

21-02-2022 | Vrouw | 67
Atriumfibrilleren
Af en last van hartkloppingen en altijd in rust als ik in bed lig. Zou dit medicijn alleen voor zonodig willen gebruiken, dus alleen als ik hartkloingen heb, weet niet of dit mogelijk is. Heb nu erge duizelingen bij opstaan.

06-01-2022 | Man | 77
Atriumfibrilleren
Gestopt met xarelto door de bijwerkingen. Gebruikte hiervoor ascetyl 80mg cardio. Omdat ik ouder ben dan 75 jaar nu voor de veiligheid overgestapt op ecenocoumarol via de trombosedienst met zelf prikken. Bevalt tot nu toe goed.

16-12-2021 | Man | 70
Atriumfibrilleren
Op verzoek van alle cardiologen om Xarelto toegebruiken voor mensen met hartritme stoornissen. i.p.v. acetyl Cardio

21-11-2021 | Man | 73
Bloedverdunning
Ipv acenecoumarol Voordeel niet meer trombozedienst/prikken Ervaring gering pas 1maand begonnen