Ervaringen met Xarelto

Longembolie (47 meningen)
Trombose (44 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

27-12-2018 | Man | 67
Hartkloppingen
Kreeg na atriumfibrileren dit middel voorgeschreven in 2014. Eerste jaar weinig problemen. Na verloop van tijd 's morgens bloedsmaak in de mond. Afgelopen jaar bloed in de urine en bloed tijdens orgasme. Bij huisarts geweest en na enkele tests geconcludeerd, dat dit het gevolg was van de bijwerkingen van xarelto. Nu bij tijd en wijle bloed opgeven vooral 's morgens. [lees meer...]Van de zomer tijdens frisbieen enorme pijn in rechterarm en grote bloeduitstorting. Twee weken zoet mee geweest. Het grote nadeel van deze bijwerkingen is, dat als je werkelijk iets hebt waarbij je bloed opgeeft of bloed uit je geslachtsorganen komt denkt "het zal wel van de xarelto komen.

25-12-2018 | Man | 51
Longembolie
maandag avond 13-03-2017, ineens pijn in mijn linker kuit, heupen en knieen. kan bijna niet lopen. ook last van mijn ribben zowel op de rug als voorkant, hoesten doet pijn, lijk ook wat kort ademig. dinsdag nog steeds zelfde. woensdag. heupen en knieen ok, maar linker kuit doet heel erg pijn en is savonds dikker als de andere, ook heb ik pijn in mijn linker been aa[lees meer...]n de achterzijde, diep in het been. pijn in ribben is inmiddels weg. donderdag, nog steeds enorm veel pijn in mijn kuit en bovenbeen links. vrijdag naar de dokter, trombose been ? vrijdag. dokter geweest, moest bloed prikken voor d-dimer, moet 500 of lager zijn, ik had 1300 dus gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis, echo gehad van been ader, linker been. was helemaal open, dus geen trombose. ook weer bloed geprikt maar niks gehoord van een uitslag ? mag weer naar huis. zaterdag. word wakker sóchtends, met vocht in mijn kuit, duidelijk putjes op voorzijde scheenbeen. kuit doet verschrikkelijk pijn bij wakker worden en bewegen. tramadol werkt niet. ibruprofen zakje genomen, lijkt wat te helpen. kuit is 2 tot 3 centiemeter dikker als andere kuit. 29-03-2017 nog steeds vocht in me scheenbeen en enkel, hiel doet al een paar dagen zeer, ook de pees onder me voet doet zeer. sinds 3 dagen rooie bultjes op mijn scheenbeen, en het jeukt. 30-03-2017 s,avonds laatste rondje met de hondjes, ineens adem halen als of ik de maraton gelopen heb, benouwd op de borst. gewogen voor ik naar bed ging rond 02.00 uur 104.9 kilo. de hele nacht geplast sochtends rond 09.00 uur 101.8 3.1 kilo afgevallen aan vocht. 31-03-2017 hoopte dat het adem halen 1 malig was, maar helaas, de hele dag al last van heftig ademen bij lichte inspannig, wandelen met hondjes. thuis viel het op dat 1 trap oplopen, en dan helemaal buiten adem zijn, duurt 5 minuten of langer voordat het stabiel is, ( HARTFALEN ?) hyperventilatie ? 02-04-2017 nog steeds ademhalings problemen bij wandelen, en pols rond de 110 tot 120, beetje korts 38.5 graden. het fluit/piept vreselijk in mijn oren, eet slecht en weinig ,door algeheel slecht voelen. pols zakt ook niet , alleen als ik geslapen heb is hij iets lager. ................................................................................................................................................. 04-04-2017 dinsdag, weer naar het ziekenhuis, longfoto goed, ct scan, zware long embolie rechts en links, rond 18.00 uur kreeg ik een injectie met fragmin en moest een nachtje blijven, rond 18.10 gaat het goed fout met mij, embolieen schieten los en ik kom te overlijden, na hartmassage en injectie met adrenaline en dat spul trombolyse om embolien te vernietigen, zijn ze 3 uur bezig om mij stabiel genoeg te krijgen. vervolgens op de i,c, 24 uur lang leggen heigen 300x per minuut, meerdere keren afscheid genomen van mijn vrouw, en ook besloten, dat als het weer gebeurd, het beter zou zijn om te sterven, vind ik persoonlijk !! na +- 48 uur zijn mijn waardes allemaal weer als nieuw en word er besloten dat ik na 64 uur naar de long polie gaat, dit i.v.m de trombolyne die ik gekregen heb, die zorgen voor bloedlongen en andere problemen. eerste 4 dagen vaak bloed opgehoest. 10-04-2017 na 6 dagen mag ik al weer naar huis, weeg nu 99.5 kilo zuurstof zit op 96 tot 99, bloeddruk van een jonge god, wat een hel was het om dit mee te maken !!!

22-12-2018 | Man | 70
Trombose
Ik man 70 j kreeg na half jaar 20 mg xarelto hevige steken in polsen vingers en schouders na 1week acenocoumarol was de pijn weg is wel lekker gr

21-12-2018 | Vrouw | 73
Hartkloppingen
Gestopt met Xarelto nu nieuw medicijn , Pradaxa , zelfde probleem ,zit nu te wachten op een ander medicijn dus ...afwachten

02-12-2018 | Man | 68
rivaroxaban (10mg)
Ik was overgestapt van acenocoumarol - trombosepatient - op xarelto. Een maand na de start met xarelto zag ik na het afdrogen na de douche soms wat bloed aan de handdoek vanuit de neus. Dat werd allengs frequenter en erger. Na pak weg drie maanden kreeg ik serieuze bloedneuzen en wilde ik een gesprek met de huisarts. Die was er niet vanwege de vakantie. Ik dacht dan komt [lees meer...]het later wel. Nog dezelfde week kreeg ik midden in de nacht een neusbloeding. Het bloed gutste als uit een kraan uit mijn neus en was niet te stoppen. Na een half uur belde mijn vrouw 112, die kwam niet omdat een neusbloeding kennelijk niet ernstig genoeg was en werd doorverbonden met huisartsenpost. Kom maar naar hier. Ondertussen liep het bloed met een straal nog steeds uit de neus. Uiteindelijk stopte de bloeding na 50 minuten en ik ging weer naar bed. Drie kwartier later begon het weer te bloeden, toen met schoonzoon naar huisartsenpost, die kon de bloeding niet stoppen, doorgestuurd naar speodeisende hulp, die kon de bloeding niet stoppen, doorgestuurd naar de KNO specialisten, na 3 uur stopte bloeden, maar werd opgenomen in ziekenhuis. s'Middags na lunch begon het weer te bloeden. Kortom een lijdensweg. Stopte met Xarelto en ben weer overgestapt op acenocoumarol van Trombosedienst

04-10-2018 | Vrouw | 45
Longembolie
Bij mij werd na ernstige vermoeidheidsklachten en pijn bij het ademen een longembolie geconstateerd. De eerste drie weken heb ik Xarelto 2x daags 15 mg geslikt en nu 1x daags 20 mg. Ik heb eenmaal last gehad van bijwerkingen, duizeligheid, bij de overgang in dosis.

23-09-2018 | Man | 61
Longembolie
Xarelto 15 mg voorgeschreven gekregen in Universiteir ziekenhuis Antwerpen UZA trombose been en longembolie, dus dag 1 neem ik 2 tabletten in zoals voorgeschreven door specialist op dag 2 neem ik s'morgens weer een tablet in maar ondervind in linkerarm pijn tegen de avond aan word de pijn heviger en aangezien je de Xarelto niet mag stoppen door gevaar op nog een extra long[lees meer...]embolie dus neem ik bij het avond eten een volgende tablet die dag op de 3 de dag neem ik s'morgens een tablet in en na het ontbijt bel ik naar de huisdokter voor afspraak want dit kan niet zijn zulke pijn in mijn linker arm enfin dat was niet meer mogelijk die dag en op de 4 de dag mocht ik in de voormiddag naar de dokter die me dan een andere bloedverdunner heeft voor geschreven maar pas de volgende dag mocht innemen omdat ik mijn 4 de dag nog moest afmaken met de laatste Xarelto dus in het totaal had ik op 4 dagen 8 tabletten van 15 mg ingenomen ik kon na 4 dagen inname van Xarelto mijn arm of vingers niet meer bewegen, die hing er gewoon verlamd bij en kon niet meer slapen s'nachts van de pijn ben toen op dag 6 naar de spoed UZA geweest waar ze daar niet geloofde dat dat door de medicatie van Xarelto kwam en konden mij ook niet helpen dan alleen maar zware verdovende medicatie te geven tegen de pijn . Doordat ik met Lixiana was gestart al enkele dagen ervoor kwam er na 4 dagen toch terug een beetje beweging in mijn linker arm en na 10 dagen kon ik mijn arm en vingers terug normaal wegen , mijn dokter heeft mij dan ook nog een staal bezorgt van Eliquis en die neem ik nu 3 maanden er zijn nog wel af en toe lichte pijnen in boven armen maar veel minder en draaglijker soms zijn ze helemaal weg

23-07-2018 | Man | 50
Longembolie
Werd wakker met pijn in de kuit, na 1 week naar de dokter, die een d,dimeer test liet doen, om te kijken of ik trombose had, werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo van mijn kuit aders, maar ze konden niks vinden. Na 2 weken kreeg ik last met wandelen van mijn luchtwegen, ademde erg zwaar alsof ik hard had gelopen. Dus weer naar het ziekenhuis, na een ct[lees meer...] scan bleek ik een dubbele long embolie te hebben. Dus ik werd opgenomen, onderweg naar mijn kamer ging het niet goed met mij en raakte weg en kwam weer bij, en 5 minuten later lag ik op de intensive care, daar kreeg ik te horen dat mijn rechter long het niet meer deed en mijn linker long nog 30%, ik kreeg trombolise toegedient , een soort accuzuur in je aders, das er op of er onder, werd mij verteld. 5 minuten later was ik dood, de hele zooi schoot los en het hart had te weinig zuurstof, na reanimatie was ik er weer, toen had ik het pas echt benauwd, longen waren hellemaal kapot op dat moment. Na 3 dagen intensive care terug naar normale kamer, en kreeg ik spuitjes en xarelto pillen. Eerst 3 tot 4 weken 2x 15 mg, daarna 1x 20 mg. Heb de eerste 10 dagen veel bloed opgehoest, maar dat was van de longembolie, nu zit ik bijn 1.5 jaar aan de xarelto en bevalt prima, heb wel lichte bloeding gehad uit neus ,tong, en anus, was wel allemaal direkt in de zomer. Na onderzoek is gebleken dat ik faktor v leiden heb. Na mijn halfjaar controle ben ik er 100 % van genezen zonder schade, volgens de long arts komt dit omdat ik mijn hele leven sport. Vond het een hele nare ervaring en heb de eerste maand nachtmerries gehad. Maar ja we leven nog ! Ik sport weer en doe alles, en hoop dat ik het niet meer hoef mee te maken.

23-07-2018 | Man | 50

03-06-2018 | Vrouw | 47
Longembolie
Ik kreeg Xarelto voorgeschreven vanwege longembolieën. De eerste 3 weken 2x15 mg per dag, daarna 1x20 mg per dag. Meteen nadat ik uit het hospitaal was kreeg ik zware vaginale bloedingen. Ik was in de veronderstelling dat ik menstrueerde, en ik was erop voorbereid dat ik zwaardere bloedingen zou krijgen dan normaal. Na 2 weken onverminderd bloeden toch maar eens naar de hu[lees meer...]isarts geweest, die stelde mij gerust: het was volgens hem volkomen normaal. Na 3 weken bloedingen begon ik mij duizelig en moe te voelen. Het bloeden werd niet minder, ik moest elk uur mijn maandverband vervangen, dag en nacht. Nogmaals naar de huisarts, bloed laten onderzoeken. Hemoglobinegehalte was normaal volgens de dokter (11,5 g/dl). Ik heb toen zelf opgezocht hoe hoog mijn hemoglobine 3 weken daarvoor geweest was: 16,2 g/dl, dus de hb waarde was serieus gezakt in 3 weken tijd. Dan ben ik maar op eigen houtje naar de spoed gereden: mijn hb waarde was ondertussen gezakt naar 9,4 g/dl. Onmiddellijk gestopt met Xarelto en overgeschakeld op spuiten Clexane, maar ik ben nog 2 dagen hevig blijven bloeden (men beschikt blijkbaar over geen middelen om het bloeden te stoppen, dus je kan enkel afwachten) , uiteindelijk is de hb waarde gezakt naar 7,3 g/dl, en heb ik een bloedtransfusie gekregen. Toen is het bloeden gelukkig gestopt. Ondertussen heb ik een operatie ondergaan aan de baarmoeder om de oorzaak van het bloeden weg te nemen, en - zeer tegen mijn zin - terug met Xarelto gestart, aan een lagere dosis van 15 mg/dag. Voorlopig geen bloedingen meer gehad.

28-05-2018 | Man | 36
Trombose
voor de 3x in 5 jaar tijd bloed proppen tot 2 maal toe gehad in m'n longen dit x in mn linker been en arm... in het verleden gebruikte ik een ander middel dat voor mij veel beter werkte geen bijwerkingen en voelde me al snel weer goed,,, met dit middel voel ik me ziek en beroerd en vind de bijwerkingen erg vervelend heb dus besloten mijn dokter te vragen te mogen stoppen[lees meer...] met deze troep en weer terug te gaan op m'n oude medicijnen. ik vind dat er te veel bijwerkingen zijn... en naar uitgebreid opzoek te zijn geweest naar d erisico's van dit medicijn wil ik er absoluut niet mee door gaan.. Uit amerikaans onderzoek ik duidelijk naar voren gekomen dat dit medicijn wel regelmatig checks nodig heeft..

17-04-2018 | Vrouw | 43
Longembolie
9 januari opgenomen op IC met masale longembolieën, re.trombosebeen en vergroot rechterhart. Eerst 2 dagen op de heprine gezeten daarna over op Rivoroxaban. Ik heb geen bijwerkingen van de medicijnen. Erfelijkheid Factor V Leiden geconstateerd ook in familie veelal aanwezig, ik ben heterozygoot. Arts zegt dat ik zou kunnen stoppen in juli maar ik weet niet of ik daar nou [lees meer...]blij mee moet zijn. De kans op terugkeer of preventief medicatie blijven gebruiken en kans kunnen hebben op bloedingen? Ik weet het nog niet.

15-04-2018 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Makkelijk medicijn.Vervelende bijwerkingen.Moet het levenslang innemen.

10-04-2018 | Vrouw | 75
Herseninfarct
Ik vind de bijwerkingen erg vervelend, blijf me daardoor patiënt voelen

10-04-2018 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Prima medicijn.

05-04-2018 | Man | 67
Aangeboren hartafwijking
Opgeblazen buik pijn in benen erg moe