Ervaringen met Xarelto

Longembolie (47 meningen)
Trombose (44 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

24-07-2019 | Vrouw | 55
Hartritmestoornis
vanaf het begin begonnen de duizelingen. daarna fikse hoofdpijn. ook nog een keer gevallen met alle gevolgen. een tijd gedacht dat ik een hersenschudding had maar weet nu heel zeker dat her van xeralto komt. nu nog de artsen overtuigen en die willen tot nu toe niet luisteren.

20-07-2019 | Vrouw | 93
Hartkloppingen
in het begin was ik blij dat ik niet meer elke keer geprikt moest worden na het stoppen van coumarol. Later kon ik bijna niet meer lopen van de pijn in voeten, kuiten, knieeen en handen.

08-07-2019 | Vrouw | 83
Boezemfibrilleren
Eerste dag gebruik Xarelto, bloed in mijn urinestoma. Na 5 dagen via huisarts naar AvL: geen kanker. Bloeding na enkele dagen gestopt. Dat ging enkele jaren door: soms wel bloed, dan weken niet. Sinds 6 weken is het bloeden niet meer gestopt, urine werd donkerrood. Kreeg bloedarmoede. Staalpillen gehad. Moest van de HA weer beginnen met Xarelto. Urine veranderde i[lees meer...]n bloed. Direct voor altijd gestopt met dit middel. Ik weet nu ook dat er geen tegen middel is voor Xarelto, dus bij inwendige bloeding door val of onverwachte spoedoperaties niet te stoppen bloedverlies. Dan ga je hemelen.

20-06-2019 | Man | 58
Trombose
Ik heb DVT en moet levenslang tabl slikken, omdat ik dit al voor de 3de x heb.Ben sinds December 2018 hiermee begonnen.Ben er erg tevreden over.

26-05-2019 | Man | 82
rivaroxaban (20mg)
11 april 2019 kreeg ik een darmonderzoek. 9 april moest ik stoppen met Xarelto. 14 april 2019 mocht ik het medicijn weer innemen. Zondagnacht kreeg ik bloeding en moest ik naar het ziekenhuis. Er was een wondje bij het verwijderen van een poliep. 16 april is dit via 3 nietjes hersteld. Kan dit het gevolg zijn van het medicijn? De dagen na de ingreep heb ikm geen last[lees meer...] gehad.

09-05-2019 | Vrouw | 66
Hartritmestoornis
8 mei 2018 ben ik als gevolg van een hartritme stoornis in het zkh beland. Werd met Bisoprolol en Xarelto 20 mg naar huis gestuurd. 14 december 2018 heb ik een buikperatie ondergaan. De chirurg was geschrokken van de ernstige bloeding tijdens de operatie. Terwijl ik toch vlgs afspraak 2 dagen voor de operatie gestopt was met de medicatie Xarelto. Er is na een bezoek bij [lees meer...]de cardioloog geen controle meer nodig. Via de huisarts wordt er een keer per bloedgeprikt. Ik maak me zorgen, als er plotseling iets gebeurd en ik een bloeding krijg.

02-05-2019 | Vrouw | 67
Longembolie
Nadat ik met dit medicijn begonnen was al snel beroerd,diaree,pijnlijke gewrichten,zware benen en armen.Toen gestopt en Pradaxa 2 x daags 150 mg voorgeschreven gekregen,nog ergere klachten, en uiteindelijk weer terug naar Xarelto eenmaal daags de 20 mg. Nu leefbaar,ook belangrijk om een maagbescheremer te gebruiken bij deze medicatie.

26-04-2019 | Vrouw | 44
rivaroxaban (10mg)
Longembolie
Met masale longembolieen in het ziekenhuis gekomen en na 2 dagen heparine over op 2 x daags 15 mg, vervolgens na een periode 20 mg en nu op 10 mg wat ook weer scheelt als het gaat over risico's qua bloedingen. Ik heb geen bijwerkingen gehad . Ik vind het een prima medicijn.

03-04-2019 | Vrouw | 77
rivaroxaban (10mg)
Aortaklep aandoening
Persantin 200 Mg gestopt omdat het zoals ik nu heb ontdekt,uit de handel is omdat het zo goed is,nu xeralto 10 Mg,in je hoofd voel je je beter maar in de benen totaal niet,van buik tot ondervoeden bloedende vlekken die later blauw worden ,bij het staan is het ergste en zitten kan ze ook niet meer

03-04-2019 | Vrouw | 67
Longembolie
Ik ben COPD patient en heb een bloedvat vernauwing in mijn been,voor de bloedvaten had ik ascal als bloedverdunner,recentelijk ging er iets niet goed met mijn longen, de puffers werkten niet meer en veel pijn met bloed ophoesten,naar de huisarts en longfoto moeten laten maken.De volgende dag zat ik al op de polie longziekten,spirometrie,bloedonderzoeken en de volgende dag [lees meer...]CT scan,uitslag longembolie pfffff,onmiddelijk stoppen met de ascal en Xarelto slikken 2x daags 15 mg.Al snel voelde ik mij niet goed,ook de ontslasting ging richting diaree plus veel buikpijn, na 2 weken overal pijn in mijn gewrichten kon steeds slechter lopen en een dood gevoel in mijn linker vingertopje,ik durf dit middel nu niet meer te gebruiken en ben weer even terug gegaan naar de ascal totdat ik contact heb met de huisarts of longarts

28-03-2019 | Vrouw | 33
Factor V Leiden
Slik al 7 jaar acenocoumarol en op advies van hematoloog in aug 2018 overgestapt zodat ik nooit meer hoefde te prikken. Zelf had ik daar niet veel problemen mee omdat ik om de 8 weken naar de Trombosedienst ging. Uiteindelijk in augustus overgestapt en na 3 weken ontstonden de klachten. Dit heb ik 1,5 maand aangekeken en toen aan de bel getrokken. Diverse onderzoeken gehad[lees meer...], maar kwam niks uit. Totdat ik bij de HA aangaf of het niet de overstap naar de nieuwe medicijnen kon zijn. In overleg met hematoloog in november gestopt en terug gegaan naar Acenocoumarol. Klachten werden snel minder, maar opgeblazen gevoel heeft nog tot eind december parten gespeeld. Lichaam is nu gevoeliger voor opgeblazen gevoel tijdens maandelijkse cyclus. Terwijl ik dat nooit gehad heb! Overigens bij Xarelto tijdens maandelijks cyclus meer bloedverlies, terwijl dat bij acenocoumarol nooit was. Voor mij dus geen Xarelto!

26-03-2019 | Man | 76
Hartritmestoornissen

20-03-2019 | Vrouw | 22
Aangeboren hartafwijking
Jaren geen medicijnen gebruikt voor mijn aangeboren hartafwijking. Van de cardioloog Xarelto voorgeschreven gekregen omdat ik het spuiten echt niet zag zitten. Op de standaard bijwerkingen, zoals blauwe plekken en snel/meer bloeden na geen bijwerkingen! Laatst vergeten in te nemen en nu merk ik toch dat mijn lichaam het vele malen beter doet met deze medicijnen inplaats va[lees meer...]n zonder.

14-03-2019 | Vrouw | 83
Longembolie
Ik adviseer xarelto niet tbv bloedverdunnend, levensgevaarlijk. Zit nu al enkele dagen in ziekenhuis om te revalideren na mijn hersenbloeding. Revalideren om weer normaal te kunnen bewegen, praten kijken etc.

15-02-2019 | Vrouw | 68
Bloedverdunning
Ik was het helemaal zat dat ik steeds moest laten prikken. Ze kregen het niet goed onder controle.

06-02-2019 | Vrouw | 72
Trombose
Na klachten van zwelling bij de enkel is het been gezwachteld door een fleboloog na controle met een echo die mij xarelto voorschreef..De eerste 2 dagen had ik een beetje zweverig gevoel .De derde dag kon ik sommige woorden niet herinneren(hoorde ik achteraf) Op de 4de dag kreeg ik problemen met spreken en handelingen.Dit begon om 10 Uur 's morgens onmiddelijk contact op[lees meer...]genomen met de huisartsenpost die het niet ernstig vonden en het advies gaven maar te bellen als het erger zou worden.Omdat het erger werd Om 15 uur weer gebeld et hetzelfde advies. Om 19 uur weer gebeld en kreeg ik hetzelfde te horen.Omdat ik toen kwaad werd zou een arts mij binnen een uur terugbellen,deze deed dat gelukkig na 10 minuten en kon ons meteen ontvangen.Na een klein onderzoek meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis ( neurologie) waar een beroerte werd geconstateerd.Dus dank zij de bemiddeling van de huisartsenpost en de onkunde van de telefonisten daar is de behandeling 10 uur later begonnen dan gewenst is Uiteindelijk is de voorlopige conclusie dat het middel op een heleboel plaatsen in de hersenen beschadigingen heeft aangericht maar hoe is nog niet duidelijk omdat stolsels vanuit de benen niet in de hersenen kunnen komen tenzij er ergens een lek b.v. tussen de hart boezem zit maar dat blijkt niet het geval te zijn want mijn vrouw wordt nu ongeveer binnenste buiten gekeerd voor onderzoeken om de oorzaak te ontdekken.