perindopril

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

05-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Perindopril heb ik via de cardioloog voorgeschreven na een hartinfarct in 2010. Ik moet het blijven innemen. Ik merk niets van de effecten en heb geen bijwerkingen.

01-09-2017 | Man | 57
Hartklachten
Perindopril na openhartoperatie (2x bypass) Beetje kriebelhoest, zo'n twee á drie keer per dag, en dan een halve minuut. En 's ochtends bij het ontwaken een erg droge mond. Goed vol te houden dus.

17-07-2017 | Man | 68
Hartinfarct
Ik gebruik dit medicijn nu al een jaar of 9 en heb er geen last van de bijwerkingen voor zover ik kan merken.

08-07-2017 | Man | 50
Hartfalen
Tot nog toe vind ik de bijwerkingen zeer vervelend. Soms ontzettend vermoeid wat ik van mezelf niet ken. Daarbij denk ik korter van adem te zijn en daardoor mede benauwd. Zal zeker naar huisarts gaan voor alternatief.

11-05-2017 | Vrouw | 46

24-12-2016 | Man | 69
perindopril (4mg)
Ik gebruik reeds verschillende jaren Perindopril van Sandoz 4 mg s'morgens tegen verhoogde bloeddruk en ik ben er tevreden over en ik ervaar weinig of geen bijwerkingen.

31-10-2016 | Man | 43
Hersenbloeding
7 feb 2013 getroffen door een hersenbloeding als gevolg van langdurige hypertensie. Meteen gestart met oa Perindopril in het ziekenhuis. Gebruik het nu ruim 3.5 jaar en heb eigenlijk geen last van bijwerkingen what so ever. Soms in de nacht een 5 minuutjes kriebelhoest, maar dat ik voorheen ook wel eens. Ik gebruik het samen met een plaspil (hydrochloorthiazide) en Nif[lees meer...]edipine (andere bloeddruktablet). Ben er blij er nog te zijn, voel me fit en sport veel.

24-06-2016 | Vrouw | 31
perindopril (10mg)
ze hebben ontdekt dat ik hoge bloeddruk heb, daardoor teveel eiwit in mijn urine en toen moest ik Perindopril slikken. Legt tevens een beschermlaagje over je nieren ivm eiwitten. Ik heb gewoon mega veel last van de bijwerkingen. Ben een vrouw van 31 jaar en voel me belemmerd door alle bijwerkingen. Heb altijd veel gesport, maar kom nu niet vooruit. Probeer nog altijd te ac[lees meer...]cepteren dat ik een medicijn neem wat me eigenlijk heel erg moe en somber maakt.

09-06-2016 | Man | 68
Hartfalen
Erasmus MC meldt het volgende: Rotterdam 8 april 2010: Een kwart van patiënten met hart- en vaatziekten die perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct, beroerte of overlijden, blijkt daar geen enkele baat bij te hebben. Met behulp van genetisch onderzoek kan vooraf bekeken worden of een patiënt wel of niet op dit geneesmiddel zal reageren. Patiënten die er ni[lees meer...]et op reageren, zouden dit medicijn niet voorgeschreven moeten krijgen. Dit bespaart flinke kosten in de zorg en behoedt deze patiënten voor onnodige bijwerkingen. Dit concludeert Jasper Brugts in zijn proefschrift waarvoor hij onderzoek deed bij het Erasmus MC. Er is wellicht 10 miljoen euro te besparen, door het uit het zorgpakket te halen.

09-05-2016 | Vrouw | 46
Aderverkalking
Nadat ik ben gedotterd en nog aantal klachten hield, zoals het op hol slaan van mijn hart na inspanning kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Toen ik het haalde bij de apotheek kreeg ik van de apothekersassistente te horen dat het als bijwerking kriebelhoest had en als ik dat niet had ik dus mazzel had. Ik had geen kriebelhoest en heb het 15 dagen gebruikt[lees meer...] toen het balletje bij mij ging rollen dat ik wel heel snel in gewicht toenam afgelopen weken en me heeeeeel erg vermoeid voelde, terwijl ik daarvoor alweer hele dagen door kon halen (geen middagdutje meer). Ik ben op eigen initiatief gestopt en heb nu zo een afspraak met huisarts want ik ben overal helemaal klaar mee!

24-04-2016 | Vrouw | 46
perindopril (4mg)
Sinds enige tijd gebruik ik dit middel en ben zeer tevreden over het effect, mijn bloeddruk is weer normaal. Wat ik wel vervelend vind is de kriebelhoest die ik geregeld heb, duurt een aantal minuten en is dan weer over, maar als ik daar nog eens van af kon zijn.....

11-04-2016 | Vrouw | 63
perindopril (5mg)
De cardioloog schreef dit middel voor om de bloeddruk te verlagen, maar dat lukte hiermee niet. Ik heb de cardioloog niet kunnen bereiken om te overleggen, waardoor ik zelf de dosis ging halveren. Toen ik hem aan de telefoon kreeg, was hij verrukt over mijn initiatief om te halveren. De klachten verdwenen niet en toen schreef hij me een ander middel voor dat dezelfde bijwe[lees meer...]rkingen had, maar dan iets minder heftig. Ben ook daarmee gestopt.

09-03-2016 | Man | 56
Verlaagde hartslag
Droge keel, trillende onderlip, uhm.. spanning op algemene lichaamsbeweging, oorsuizen. Deze dingen zijn nu wel iets rustiger. Maar de bijwerkingen zijn bij de specialist bekend. Wat ik enorm naar vind, is dat hier niet eerlijk van te voren over wordt gesproken. Je moet het als gebruiker maar uitzoeken. Sterker nog ze laten je veelal tobben met nog 3 tot 4 medicatie. Welk[lees meer...]e is nu zo vervelend dominant... Jammer het zo normaal overkomt. Maar de gebruiker wordt gewoon niet in dit verband juist behandeld. Erg jammer.

25-02-2016 | Vrouw | 62
Herseninfarct
Regelmatig heb ik last van een vervelende kriebelhoest. Sinds kort neem ik een stukje pure chocolade, hierin zit het stofje theobromine, wat zou helpen tegen kriebelhoest... en jawel het helpt heel goed, ik kan iedereen die deze nare bijwerking heeft het aanraden! 100 gram pure chocolade bevat 1,5 gr theobromine. Een leuke bijkomstigheid is dat het ook nog goed is voor je[lees meer...] hart, je een lekker gevoel geeft, en je niet dik wordt van pure chocolade. Verder ben ik zeer tevreden over het medicijn; mijn bloeddruk is verlaagd en dat is natuurlijk het belangrijkste! veel gezondheid gewenst, marjan

25-02-2016 | Man | 61
perindopril (1,25)
Beroerte
Herseninfarct gekregen, sinds gebruik pillen geen erectie meer gehad, zeeeer vervelend kan ik wel zeggen. Helpt wel prima de bloeddruk omlaag te brengen. Ik ga terug naar specialist voor andere tabletten!

21-02-2016 | Man | 77
Aangeboren hartafwijking
Op advies van de cardioloog moest ik de dosering verhogen naar 4pillen per dag. Bijna direct daarna begonnen de problemen. Een verwijzing voor de oogarts gehaald. Na een bijna auto-ongeluk, gelukkig zonder gevolgen, ben ik direct gestopt met de dubbele dosering. Na een week waren de meeste problemen verdwenen, ook bij de oogarts waren er geen problemen meer. Ook het auto[lees meer...]rijden gaat weer uitstekend. Wij spelen weer in de top van de bridge-competitie. De huisarts gaat er mee akkoord, en zegt ter aanvulling, indien nodig, overgaan op tweemaal 1mg nemen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum