Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

14-01-2013 | Vrouw | 50
perindopril
Had te hoge bloeddruk. Ben op doktersadvies gaan sporten. 2x per week sportschool. Heb geen overgewicht. Bloeddruk was wel iets gezakt maar niet voldoende. Dus nu aan de medicijnen. Nu is mijn vraag hoe snel kan je merken dat je bloeddruk daalt. Tot nu toe (4 dagen) gebeurd er nog niet veel. Ben wel moe en kriebelhoest 's morgens.

31-12-2012 | Man | 61
Hartklachten
Na een infarct kreeg ik Perindopril voorgeschreven. Met name de chronische droge hoest en ' snachts benauwd gevoel m,et zwaar ademhalen. Mijn bijwerkings klacht geuit bij de cardioloog. Die heeft de 27e als alternatief Candesartan .8 mg 1 x daags voorgeschreven en... binnen 1 dag minder hoesten, nu naar nagenoeg normaal, geen benauwdheid meer 'snachts en meer energie o[lees meer...]verdag. Kortom dag en nacht verschil.

29-12-2012 | Vrouw | 69
Hartklachten
Sinds jan. 2011 gebruik ik Perindopril en mijn bloeddruk is sinds die tijd weer normaal tot laag. Wel langdurige vermoeidheid Maar weet niet of het aan het medicijn te wijten is. Wie heeft ook last van extreme vermoeidheid? B.v.d.

01-12-2012 | Man | 50
Hartklachten
Ik vind het HEEL SLECHT, toen ik vroeg aan de balie:Hie zien de pilletjes er uit,want zijn ze wel deelbaar? Kreeg de assistent de pilletjes met moeite, er was veel kracht voor nodig, uit de verpakking. (je zult moeite hebben met kracht in je handen/vingers) Dit zijn denk ik geen film omhulde pillen. dat merk ik direct als ik ze deel verkruimelt het steeds. Lijkt me ni[lees meer...]et de bedoeling. Goedkoper mag wel maar dan moet er minder winst op gemaakt worden. nu is de gebruiker de klos , gebruiker moet denken .. anders is goedkoper. Dit vind ik flauwe kul!

05-11-2012 | Man | 42
Hypertensie
Na een gerbruik van een jaar is de dosering verhoogt naar 4 mg (was 2 mg) ivm niet zakken bloeddruk (150/105)Nu gaat mijn bloeddruk dus weer omhoog en schommelt rond de 160/120. Volgende week een afspraak met de internist

31-10-2012 | Man | 56
Allergie
Ik heb in 2009 een ernstige allergie aanval gekregen wat niet duidelijk was wat het was. Nu heb ik binnen een half jaar tijd al 3 keer zo een aanval gehad waarbij eerst mijn lippen zwellen tot voorbij mijn neus en dan mijn ogen helemaal dicht en als ik dan nog geen injecties heb gehaald zwelt de tong en mijn keel dicht. Ik ben vandaag bij de Dermatoloog geweest en een gr[lees meer...]ote kans dat het aan de ACE remmer ligt die ik slik vanwege hoge bloeddruk. Hier stop ik ook accuut mee. Verder herken ik sommige dingen in dit forum zoals depressief en overal tegenop zien.

28-09-2012 | Man | 57
Hoog cholesterol
een fietstest gedaan de bloeddruk vloog naar beneden. daarna richting spoedeisende hulp moest onmiddelijk stoppen met dit medicijn. Een paar weken geleden een kleine hartinfarct gehad

16-09-2012 | Vrouw | 57
Hypertensie
Mijn bloeddruk is onder controle, maar ik niet! Voel me vaak down en heb weinig energie. Ook tijdens het slapen heb ik last van mijn benen, Kom moeilijk op gang in de morgen, beetje stijf en stram. Tijdens een wandeling haak ik al snel af met klachten, vooral aan mijn benen. Voor mij is kwaliteit belangrijker dan mijn leeftijd. Dit wil ik eigenlijk niet meer gebruiken. We[lees meer...]l eerst overleggen met de arts natuurlijk.

12-09-2012 | Vrouw | 81
Hoest
het hoesten was bijwerking van het medicijn.

12-09-2012 | Vrouw | 72

21-08-2012 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dezae medicijnen heb gekregen. Mijn bloeddruk was altijd 80/120. Daarna werd het 90/140, maar toen was ik mantelzorger van 4 personen en had een paar zware jaren achter de rug. Nu is dit weer 80/120 en krijg ik deze medicijnen.

07-08-2012 | Man | 40
Hypertensie
Ik ben erg tevreden over perindopril. Ik ben 40 jaar en heb familiaire (erfelijke) hypertensie. Zo'n vijf jaar geleden werd mijn bloeddruk bepaald op 95/150 en werd besloten dat het tijd was voor medicatie; eerst kreeg ik Selokeen, daar ging de bloeddruk wel drastisch van omlaag maar veel bijwerkingen, namelijk erg moe en ook stemmingswisselingen. Ik liep in die tijd halve[lees meer...] marathons maar kon het niet opbrengen om te gaan trainen. Sinds de overstap naar perindopril is de vermoeidheid helemaal weg! Wel heb ik de indruk dat de effectiviteit van het middel wat minder is, mijn druk is nu redelijk stabiel op 90/135 wat nog steeds niet op de ideale waarde van 80/120 is, helaas. maar dit is kennelijk helemaal OK (volgens de arts). Ik ben er blij mee.

05-08-2012 | Man | 59
Diabetes type 2
Ik heb dit medicijn gekregen om de eiwitten in mijn urine te verminderen. Ik ondervind alleen maar klachten,die erger zijn dan de kwaal. Hevige pijnen in mijn benen en botten. Constant moe en neerslachtig. Bloeddruk boven te hoog en onder te laag? Suiker ontregeld. Heb het nu terug gebracht naar 4 mg,maar ben van plan om er helemaal mee te stoppen voordien geen klach[lees meer...]ten,maar geen kwaliteit van leven meer,er moet toch een ander middel zijn zonder deze bijwerkingen.

24-07-2012 | Vrouw | 55
Hypertensie
veel bijwerkingen: vocht vasthouden, oorsuizen, duizeligheid.

27-06-2012 | Vrouw | 56

15-05-2012 | Man | 61
perindopril
Bloeedruk is goed,doch best wel wat bijwerkingen.Oa spierpijnen op de borst,in de nek,op de rug,soms de armen.Af en toe last van misselijkheid.Af en toe vermoeid gevoel,maar als ik dan veel gaat lopen dan loop ik die moeheid er vrij snel uit!