Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

21-01-2016 | Vrouw | 62
perindopril (2,5mg)
ik voelde mij na 1 tablet heel naar. Mijn bloeddruk ging omhoog, kon ook niet meer slikken, het leek of mijn keel verdoofd was, kreeg n opvlieger die n paar uur duurde, had dus pas 1 tablet op.

02-01-2016 | Man | 69
perindopril (4mg)
Ben bij het iets oprapen flauw gevallen, gevoel op eieren te lopen en huiduitslag kleine rode vlekjes. Deze tabletten kwamen uit Polen.

26-12-2015 | Man | 85
Oedeem

29-11-2015 | Man | 59
Hartritmestoornis

28-10-2015 | Man | 70
Hypertensie
Hoest, zweten, oorsuizen. De verschrikkelijke onbedaarlijke kriebelhoest is werkelijk een plaag. Onbegrijpelijk dat zo'n preparaat is goedgekeurd en mag worden verstrekt! Ik bestrijd deze plots opkomende hoest effectief met een homeopathisch middel; hoestspray van A. Vogel. Zweten tijdens mijn 1 à 2 uur durende wandeling sinds ik dit preparaat Perindopril inneem. Hinderlij[lees meer...]k oorsuizen, meestal 's nachts. Ik ga natuurlijk wel stoppen met de inname van dit preparaat. Nieuwe kwalen creëren met zulke farmaceutische preparaten kan niet de bedoeling zijn.

15-09-2015 | Vrouw | 55
perindopril (4mg)
kan iemand me vertellen of er ook mensen goede ervaring hebben bij dit medicijn? Ik hoor alleen negatieve, ben beetje bang om eraan te beginnen. Veel hartfalen bij ons in de familie.

17-08-2015 | Man | 74
Complicatie na operatie
Na een bypass kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Gevolg: Droge mond en heel veel hoesten en dat is na zo'n operatie een ramp. Deze bijwerking is bekend. Na het stoppen van dit medicijn is na 6 dagen de kriebelhoest nog steeds niet helemaal over.

25-07-2015 | Man | 67
Hartfalen

12-07-2015 | Man | 70
Hartritmestoornis
Van af 2002 gebruikte ik na dotteren op recept van mijn cardioloog o.m. perindopril 2 mg van het merk Glenmark. Maar de bennebroekse apotheek waar ik altijd mijn medicijnen van betrek heeft zonder mij daarvan in kennis te stellen mij een goedkoper merk perindopril tert verstrekt. Met als gevolg boven vermelde bijwerkingen. Ik heb telf contact opgenomen met mijn zorgverzeke[lees meer...]raar en die heeft mij bevestigd dat mijn verhaal klopt. Het enige wat ik nu nog kan proberen via mijn huisarts weer mijn öude" medicijn van het merk Glenmark te krijgen.

16-05-2015 | Vrouw | 45
perindopril (2mg)
Ik gebruik perindopril wegens hoge bloeddruk, omdat hydrochloortiazide heel erg op mijn darmen werkte dat ik minstens 3x per dag naar de wc moest en het mijn leven ging beheersen. Mijn zus gebruikte al perindopril en ik wilde het ook gaan proberen. Tevreden, geen darmklachten meer. Maar mijn bijwerkingen zijn wel dooie vinger(s) als het koud is en vaak last van een slape[lees meer...]nde arm en/of hand. Ook heb ik het idee dat ik mede door dit medicijn ben afgevallen. Maar deze bijwerkingen neem ik voor lief, liever dit dan weer darmklachten.

01-03-2015 | Man | 58
perindopril (4mg)
Medicijn veroorzaakte vrij snel na begin van het gebruik klachten die blijvend zijn zolang als het middel gebruikt wordt. De klachten zijn: vorming van zeer veel slijm vanuit de longen. Dit is taai en wordt tenminste twee maal per dag door extreem hoesten verwijderd. De zeer langdurige droge hoestbuien zijn irritant, pijnlijk en niet tegen te houden of te stoppen. Het o[lees meer...]ptreden van pijn op de borst wat spontaan optreedt, ook in de nacht geeft samen met kortademigheid en een klemmend gevoel een zeer onprettige ervaring. Hart en longkwalen zijn door onderzoek uigesloten. Omdat het effect opde bloeddrukminimaal is ben ik niet tevreden. Voor de behandeling van hoge bloeddruk heb ik nu al zoveel verschillende bloeddrukverlagende middelen gehad door de steeds weer optredende ernstige bijwerkingen dat ik al niet meer verbaasd ben.

28-02-2015 | Vrouw | 74
Hypertensie
Ik slaap slechter en ik heb een gezichtstoornis, soms enkele tijden op de dag trilt mijn onderlip tot aan mijn kin.

13-10-2014 | Man | 55
perindopril (4mg)
ik kreeg dit medicijn voor hoge bloed druk in mei 2013. ben van kinds aan bekend met cara, eind juli 2013 op de camping kreeg ik het heel benauwd en erg hoesten. doc daar zei longontsteking, ontstekingsremmer en prednison, na een week naar huis, eigen arts weer twee kuren, hoesten tot flauwvallen en bloed hoesten, door naar long arts in september 2013 gestopt met ROKE[lees meer...]N door het hoesten, de artsen bleven maar zeggen stoppen met roken heeft een nasleep, ik zei eerst benauwd toen met roken gestopt werd niet gehoord een dag met spoed opgenomen dachten longembolie of me hart 16 juni 2014 weeg 140 kg prednison, ben boos geworden en gevraagd om naar een ander ziekenhuis te gaan, toen er dan nog eens goed gekeken werd, kwam er de bijwerking van perindopril omhoog een jaar en ruim 30kg verder.

30-05-2013 | Vrouw | 45
perindopril
Wie heefd er informatie voor mij,hoge bloeddruk samen met een lekkende hartklep ???

21-05-2013 | Vrouw | 54
Hypertensie
Vorig jaar kreeg ik perindopril bij de Cyress die ik al slikte tegen hoge bloeddruk. Na een paar weken stopte ik daarmee omdat ik stopte met roken en bij thuis meten een hele lage bloeddruk. Bij controle assistent wel hoog en moest ik weer beginnen met perindopril. Ik kreeg pijn in mijn handen, kriebelhoest, suf in mijn hoofd maar ik weet het aan andere dingen. Heb me lat[lees meer...]en testen op reuma, zit in de familie, niets. Ik dacht intussen dat ik aan Altzheimer leed, kon geen een zin meer aan de ander breiien. Kinderen erg ongerust, arts haalt schouders op. Echtgenoot krijgt helder idee en kijkt nog eens goed naar de bijwerkingen van de perindopril, ik was te vaag om dat nog te kunnen bedenken. Ermee gestopt en binnen een paar dagen trok de mist op, verwardheid is weg en de pijn in mijn handen is over. Dolgelukkig. De dokters assistente had er nog nooit van gehoord en maakte zich alleen maar druk om de bloeddruk. Die overigens prima is als ik hem niet bij haar laat meten. Nu heb ik wel enorme krampen in mijn spieren, is dat afkicken van de medicijnen?

12-04-2013 | Vrouw | 49