Ervaringen met Perindopril

perindopril

erectieproblemen duizeligheid tintelingen over het hele lichaam kortademigheid misselijkheid vermoeidheid verstikkend gevoel zichtproblemen

Hoge bloeddruk (81 meningen)
Hartinfarct (15 meningen)
Hartfalen (11 meningen)
Hartklachten (7 meningen)
Angina pectoris (4 meningen)

Lisinopril (237 meningen)
Enalapril (203 meningen)
Coversyl (57 meningen)
Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

06-08-2020 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk die niet onder controle kwam met Bisoprolol 5mg. Perindopril bijgestart en nu wel zeer goede bloeddrukken. Minder aangenaam is de hoest als bijwerking, nu zeker in coronatijden. Ik heb wat schrik om tijdens boodschappen doen of gewoon op straat zo'n hoestbui te krijgen want mensen koppelen hoesten nu aan corona... terwijl het een nevenwerking van de medica[lees meer...]tie is. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet aan iedereen gaan uitleggen!

26-07-2020 | Man | 58
perindopril (4mg)
slik voor het hart 2 medicijnen nl, perindopril tert-butylamine / indapine 4mg / 1,25 mg teva 2 tab p/dag amlopidine 5 mg ben nu gestopt met amlopidine voor 1 maand en dan verder kijken . na 10 dagen blijft de bloedruk mooi stabiel 125/85 maar een hartslag van 132

21-07-2020 | Vrouw | 53
perindopril (2,5mg)
Nierinsufficiëntie
maandenlang Perindopril gebruikt, dag en nacht spierkrampen in benen , handen en voeten. Af en toe sterkte kriebel in de keel. Ben gestopt met dit middel. Spierkrampen zijn weg. Verder geen bijwerkingen . Geen duizeligheid of moeheid wat ik van andere bloeddrukmedicijnen wel merk.

07-04-2020 | Vrouw | 42
Hypertensie
Prettig middel. Bloeddruk netjes. Erge overslagen verdwenen.

29-03-2020 | Vrouw | 67
Hartfalen
Ik neem het savonds in

21-02-2020 | Man | 59
perindopril (8mg)
Hartinfarct
Zeer hoge bloeddruk, slik het nu ( eerst 4 mg) 3 weken.Na verhoging dosis nu 4 weken in totaal. Bloeddruk zakt iets. Kan nergens lezen hoe lang het duurt dat medicatie echt gaat werken.

11-02-2020 | Man | 72

13-11-2019 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Kreeg eerst dit medicijn 4 mg. In het begin wat duizelig maar verder ging het wel. Is nu opgehoogd naar 6 mg, Erg duizelig hiervan, naar gevoel hoofd, droge mond, druk op borstbeen. Kortom voel me niet prettig. Vandaag toch maar even 4 mg ingenomen de ellende is nu iets minder.

20-10-2019 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
kreeg deze in combinatie met chloorthyazide en nifidepine tegen hoge bloeddruk, na twee dagen flauwgevallen.Vanuit het niets opeens flauwgevallen,heel eng, bloeddruk gemeten en die was 112 bovendruk, was eerst rond de 145. Was weekend en dacht slik nog door tot maandag, dan naar de huisarts maar na een dag weer flauwgevallen, wederom die 112 bovendruk.Direct daarna met per[lees meer...]indopril gestopt. Trouwens ook geen vervanging voor genomen ondanks dat huisarts graag een derde medicatietablet er bij zag omdat dat normaal de gang van zaken was. Wel uiteindelijk de chloorthyazide ingeruild voor chloortalidon vanwege slechte uitkomsten onderzoek thyazide.(verhoogde kans op huidkanker )Chloortalidon zelfde eigenschappen, maar verlaagd de bloeddruk beter, snap niet dat het niet direct wordt voorgeschreven aangezien dit zelfs al uitgezocht en bekend was.Bij mij nu bovendruk van 134 en onderdruk rond de 80...en geen bijwerkingen, blij mee.

14-10-2019 | Vrouw | 52
perindopril (8mg)
Hypertensie
Neem de pil gelijk als je wakker word voor het eten.ik heb hem ooit gedacht om dezelfde tijd in te nemen(10uur) vanwege me wisseldiensten.maar dat werkt niet.gewoon wakker en innemen.ik doe dat nu al 10 jaar.

07-10-2019 | Man | 52
Aangeboren hartafwijking
Mijn ervaring met dit middel is ronduit slecht en ik zou het Niemand aanraden!!! Licht in het hoofd op een zeer onprettige manier. De hele tijd het gevoel weg te zakken Tintelende tot doof gevoelens van plan a van de vingers. Zeer droge mond. Kom niet tot mijn alledaage zaken Kortom een grote afrader.

21-07-2019 | Man | 80
Afslanken - overgewicht
met dit middel gestopt met het gebruik en de hoest en slecht slapen gestopt na een week

14-07-2019 | Man | 79
perindopril (5mg)
Cardioloog moet kunnen nagaan of perindopril wel geschikt is voor elke patiënt. Voor mij in ieder gaval niet. Zijn hiervoor ook een tegen middel waardoor het hoesten verdwijnt ?

18-05-2019 | Man | 49
Hoge bloeddruk
Opgenomen geweest in ziekenhuis vanwege pijn op de borst, bleek hoge bloeddruk. Hierdoor dit medicijn gekregen van cardioloog. 2 tot 3 x per dag lichte droge kriebelhoest. In begin nam ik de pil in de ochtend en was dan af en toe licht duizelig. Neem de pil nu voor het slapen in en heb nergens meer last van. Heb het idee dat ik veel beter slaap. Bloeddruk is weer no[lees meer...]rmaal, heb ook mijn zoutinname beperkt tot max 6 gram per dag en ben 10 kg afgevallen. Ben eigenlijk wel tevreden, geen zwaarwegende klachten mbt medicijn.

02-05-2019 | Man | 72
Hartinfarct
Oveigens heb ook diabetes 2 maar gebruik geen Metformine. De daling van de EGFR vind ik zelf ernstig; de huisarts moet nu beslissen of er naar een ander geneesmiddel moet worden uitgeweken; vraag me af hoe hij dat gaat doen.

01-04-2019 | Man | 70
Hartritmestoornissen