Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

14-05-2012 | Man | 25
Hypertensie
Het middel geeft mij een geremd gevoel. Ook heb ik last van tranende ogen. Ik merk ook dat mijn gewicht in deze tijd flink is toegenomen (bijna 8 kilo) en dat terwijl ik 2 keer per week intensief sport en zeer gezond eet.

13-05-2012 | Man | 66
Paniekaanvallen
Ik ben 66 jaar en heb al 8 maanden veel last van pijn in mijn borst, soms steken, maar altijd zware tintelingen. Zowel de huisarts als de cadioloog zeggen dat het prygisch is, echter ik denk meer aan bijwerkingen. Morgen weer eens met een apotheker praten, wie weet kan die helpen. Overigens is mijn bloeddruk nog steeds hetzelfde, 95 - 140, is dat te hoog ?

03-04-2012 | Vrouw | 67
perindopril
alhoewel mijn bloeddruk lager is geworden ben ik niet meer de oude waarvoor ik vreesde. Zie als bergen op tegen werk terwijl ik zoveel moet doen naar mijn baan. Heb ook kramp op de borst en pijnscheuten in mijn hoofd. Dat vind ik wel het ergste naast de derpressiviteit en het lijkt dat mijn gezicht opgezwollen raakt. Ook heb ik tranende ogen. Ik ben helemaal niet happy met[lees meer...] dit medicijn..

09-01-2012 | Man | 61
Hartinfarct
bloeddruk is prima 80/122

08-01-2012 | Man | 72
Hartritmestoornis
Voor het verlagen van de bloeddruk en gungstige werken bij hartritmestoornis dit medicijn gekregen. Na enkele dagen plotseling droge keel met onorme hoestbij resulterende in bijna overgeven. Geef effect op mijn bloeddruk. Ging tenkoste van mijn nachtrust dus gestopt.

15-12-2011 | Vrouw | 51
perindopril
Het begon met hoest , dorst. Aanvallen van koude. Kortademigheid ( had ik al wegens G-B.) Kramp in tong. Of er geulen in liepen. Kurk droog . Armen en benen werden plotseling steen koud. Klappertanden. Hoesten en heel benauwd. Ben er acuut mee gestopt. Bloeddruk wel gezakt van 194/114 naar 135/58. Gebruik nu Hibiscus en Mariihuana. Dat gaat wel goed.

12-12-2011 | Man | 73
perindopril
na hartinfarct 7 middelen gekregen. bloeddruk verder wel goed, maar nu verder onderzoek.

01-12-2011 | Vrouw | 56
perindopril
gewichtstoename. inname met veel water.

28-11-2011 | Man | 64
perindopril
suikergehalte loopt de laatste tijd op. nierfunctie is iets verminderd, oorzaak: onduidelijk.

26-10-2011 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk + preventief hartfalen
af en toe draaierig.

26-10-2011 | Man | 52
perindopril
WPW Syndroom icm te hoge bloeddruk
Eerste ervaringen: Slecht/wazig zien en lichte duizelingen. Ervaring in het verleden met symvastatine waren minder, daar ben ik van flauwgevallen

07-10-2011 | Man | 31
Hogebloeddruk
bloeddruk van 195/120 (erg hoog), naar nu 140 /85.(is te doen). ben vaak moe en duizelig , maar dat lijkt me wel normaal met zo'n druk verschil af en toe een dipje maar verder voel ik me prima. ik fiets daar bij 150/170 km per week. ben bij de internist geweest ,maar die kon mij niet vertellen wat nou de oorzaak is van die te hoge druk. ga nu naar de cardioloog, hoop dat[lees meer...] die meer kan vertellen.

01-10-2011 | Vrouw | 24
Hartpomp
hallo ik heb zins bijna een half jaar perindopril 2mg 1x per dag ik voel de weinig van soms heb ik nog hart kloping ik weet niet of het zo hoort maar verneem de echt weinig van ik ben wel iets fiter als normaal maar dat is dan ook alles verder blijf alles het zelfde

05-09-2011 | Man | 64
Lekkage hartklep
Ik heb een lekkage van een hartklep tussen de boezem en de kamer. Het medicijn verlaagd ook de bloeddruk maar die was al niet zo hoog bij mij. Nu dus erg laag. Ben een maal flauw gevallen toen ik te snel op stond. Voel me ook erg moe. Ik tennis maar ik haal geen 2 sets meer. Voordat ik het medicijn innam geen probleem.

15-08-2011 | Man | 67
perindopril
Ben toch altijd een duursporter geweest,wandel toch iedere dag 8 km met af en toe 500 meter hardlopen ,kan het niet laten en het gaat prima! Gebruik ik zo af en toe perindopril in combinatie met simvastine en tamsulosine voor de prostaat dan krijg ik een drukkend benauwd gevoel op de borst!Dus voormij geen perindopril meer, zonder dit medicijn voel ik mij kip lekker!

07-08-2011 | Man | 50
Hoogebloedruk
zie mijn klachten bij Simvastatine >> cholesterol is volgen de huisarts nu goed. maar alle klachten die ik hier lees over dit medicijn ik herken daar zoo veel in dat ik er erg verdrietig van word. dat ik nu al va october 2010 in de ziekewet loop, door mijn klachten bij alle artsen ben geweest; neuroloog, KNO arts, internist, longarts en heel het ziekenhuis ban boven naar [lees meer...]beneden. bij elke arts bijn klachten neer gelegt en tot mijn verbasing geen een die hier aan denkt wat dit niet gekost heeft. ongelovelijk, plus de pijn en onbestemt gevoel, rustloze benen, pijn in ledematen, slaap problemen en ga zo maar door. en ik heb alleen maar meer medicijnen gekregen met heel raar allemaal in de bijsluiter dezelfde soort klachten ook als ik ze hier lees.