Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

07-08-2012 | Man | 40
Hypertensie
Ik ben erg tevreden over perindopril. Ik ben 40 jaar en heb familiaire (erfelijke) hypertensie. Zo'n vijf jaar geleden werd mijn bloeddruk bepaald op 95/150 en werd besloten dat het tijd was voor medicatie; eerst kreeg ik Selokeen, daar ging de bloeddruk wel drastisch van omlaag maar veel bijwerkingen, namelijk erg moe en ook stemmingswisselingen. Ik liep in die tijd halve[lees meer...] marathons maar kon het niet opbrengen om te gaan trainen. Sinds de overstap naar perindopril is de vermoeidheid helemaal weg! Wel heb ik de indruk dat de effectiviteit van het middel wat minder is, mijn druk is nu redelijk stabiel op 90/135 wat nog steeds niet op de ideale waarde van 80/120 is, helaas. maar dit is kennelijk helemaal OK (volgens de arts). Ik ben er blij mee.

05-08-2012 | Man | 59
Diabetes type 2
Ik heb dit medicijn gekregen om de eiwitten in mijn urine te verminderen. Ik ondervind alleen maar klachten,die erger zijn dan de kwaal. Hevige pijnen in mijn benen en botten. Constant moe en neerslachtig. Bloeddruk boven te hoog en onder te laag? Suiker ontregeld. Heb het nu terug gebracht naar 4 mg,maar ben van plan om er helemaal mee te stoppen voordien geen klach[lees meer...]ten,maar geen kwaliteit van leven meer,er moet toch een ander middel zijn zonder deze bijwerkingen.

24-07-2012 | Vrouw | 55
Hypertensie
veel bijwerkingen: vocht vasthouden, oorsuizen, duizeligheid.

27-06-2012 | Vrouw | 56

15-05-2012 | Man | 61
perindopril
Bloeedruk is goed,doch best wel wat bijwerkingen.Oa spierpijnen op de borst,in de nek,op de rug,soms de armen.Af en toe last van misselijkheid.Af en toe vermoeid gevoel,maar als ik dan veel gaat lopen dan loop ik die moeheid er vrij snel uit!

14-05-2012 | Man | 25
Hypertensie
Het middel geeft mij een geremd gevoel. Ook heb ik last van tranende ogen. Ik merk ook dat mijn gewicht in deze tijd flink is toegenomen (bijna 8 kilo) en dat terwijl ik 2 keer per week intensief sport en zeer gezond eet.

13-05-2012 | Man | 66
Paniekaanvallen
Ik ben 66 jaar en heb al 8 maanden veel last van pijn in mijn borst, soms steken, maar altijd zware tintelingen. Zowel de huisarts als de cadioloog zeggen dat het prygisch is, echter ik denk meer aan bijwerkingen. Morgen weer eens met een apotheker praten, wie weet kan die helpen. Overigens is mijn bloeddruk nog steeds hetzelfde, 95 - 140, is dat te hoog ?

03-04-2012 | Vrouw | 67
perindopril
alhoewel mijn bloeddruk lager is geworden ben ik niet meer de oude waarvoor ik vreesde. Zie als bergen op tegen werk terwijl ik zoveel moet doen naar mijn baan. Heb ook kramp op de borst en pijnscheuten in mijn hoofd. Dat vind ik wel het ergste naast de derpressiviteit en het lijkt dat mijn gezicht opgezwollen raakt. Ook heb ik tranende ogen. Ik ben helemaal niet happy met[lees meer...] dit medicijn..

09-01-2012 | Man | 61
Hartinfarct
bloeddruk is prima 80/122

08-01-2012 | Man | 72
Hartritmestoornis
Voor het verlagen van de bloeddruk en gungstige werken bij hartritmestoornis dit medicijn gekregen. Na enkele dagen plotseling droge keel met onorme hoestbij resulterende in bijna overgeven. Geef effect op mijn bloeddruk. Ging tenkoste van mijn nachtrust dus gestopt.

15-12-2011 | Vrouw | 51
perindopril
Het begon met hoest , dorst. Aanvallen van koude. Kortademigheid ( had ik al wegens G-B.) Kramp in tong. Of er geulen in liepen. Kurk droog . Armen en benen werden plotseling steen koud. Klappertanden. Hoesten en heel benauwd. Ben er acuut mee gestopt. Bloeddruk wel gezakt van 194/114 naar 135/58. Gebruik nu Hibiscus en Mariihuana. Dat gaat wel goed.

12-12-2011 | Man | 73
perindopril
na hartinfarct 7 middelen gekregen. bloeddruk verder wel goed, maar nu verder onderzoek.

01-12-2011 | Vrouw | 56
perindopril
gewichtstoename. inname met veel water.

28-11-2011 | Man | 64
perindopril
suikergehalte loopt de laatste tijd op. nierfunctie is iets verminderd, oorzaak: onduidelijk.

26-10-2011 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk + preventief hartfalen
af en toe draaierig.

26-10-2011 | Man | 52
perindopril
WPW Syndroom icm te hoge bloeddruk
Eerste ervaringen: Slecht/wazig zien en lichte duizelingen. Ervaring in het verleden met symvastatine waren minder, daar ben ik van flauwgevallen

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (586) - Anticonceptie - eenfase