candesartan

Hartfalen (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

13-09-2015 | Vrouw | 39
candesartan (8mg)
ik heb geen migraine meer. Ik had iedere week een aanval van 4 dagen. Ik kan weer gewoon mijn kinderen uitschool halen en lig niet meer ziek in bed. Enige nadeel is dat ik 4 kilo ben aan gekomen.

12-06-2015 | Vrouw | 39
candesartan (12mg)
Als ik candesartan iedere dag op het juiste tijdstip neem dan werkt het super! Vergeet ik hem en neem ik hem bv 3 uur te laat. Dan komt vaak een migraine aanval er door heen. Ik had bijna 24/7 migraine nu nog naar eens in de 2a3 maanden. Heel blij dus! Ik heb mijn leven weer terug!

16-10-2014 | Vrouw | 68
candesartan
Ik heb het medicijn drie jaar gebruikt. In het laatst jaar kreeg ik steeds meer bloeduitstortingen in mijn onderbenen. Ik zat onder de blauwrode plekken en als ik mijn been stootte liep er donker bloed uit dat niet makkelijk stolde. Het duurde even voordat ik door had dat het een bijwerking zou kunnen zijn. In overleg met de huisarts ben ik gestopt met candesartan. Na [lees meer...]twee weken kreeg ik geen nieuwe blauwe plekken meer en na vier weken zijn mijn onderbenen weer toonbaar. De bloeddruk was met en zonder medicijn hetzelfde, dus ik denk dat het ook niet meer effectief was.

03-07-2020 | Man | 35

18-04-2020 | Man | 61
candesartan (16mg)
Ieder mens is verschillend dus het medicijn heeft bij ieder zijn eigen uitwerking. Ik gebruik dit medicijn sinds 2004. Gewoon perfect. Mijn bloeddruk is hiermee gewoon goed onder controle. Zowel de bloedrukmeter thuis als die van de huisarts tijdens de jaarlijkse controle geven perfecte waardes aan. Bijwerkingen heb ik niet en als ze er wel zijn dan merk ik daar niks va[lees meer...]n.

05-04-2020 | Man | 67
Ik was tevreden maar bloeddruk was o0 momenten te hoog

05-04-2020 | Man | 67
candesartan (16mg)
Ik ben juist op zoek naar ervaring van anderen

13-11-2019 | Man | 58
candesartan (16mg)
Na jarenlang 4 x per maand migraine te hebben gehad kreeg ik na een scheurtje in de halsader (Carotis dissectie) met vervelende bijwerkingen waarna ik de diagnose clusterhoofdpijn kreeg met de mededeling dat ik er maar mee moest leven. Uiteindelijk Candesartan Aurobindo 16 mg toegediend gekregen na een combinatie van andere medicijnen. Gebruik het nu 3 jaar en in deze 3 j[lees meer...]aar nog maar 2 keer migraine gehad en nagenoeg geen hoofdpijn. Wat een lifechanger na 38 jaar migraine en hoofdpijn! Andere merken hebben of minder effect of bij bijv. Teva vervelende bijwerkingen (jeuk, huidrollen, tot bloedens toe)

02-10-2019 | Man | 68
candesartan (16mg)
Ik gebruik Candasartan wegens hoge bloeddruk meer dan 20 jaar. Omdat mijn bloeddruk ca. 5 jaar geleden boven de 140/90 kwam is de dosering in overleg met mijn huisarts verhoogd van 8 naar 16mg per etmaal. Omdat het geringe effect ten gevolge van mijn voortschrijdende leeftijd (68jr) onvoldoende werd en mijn bloeddruk nu gemiddeld 98/145 is in overleg met mijn huisarts de d[lees meer...]osering verhoogd naar 32mg per etmaal. Het effect daarvan is na 7 dagen echter nihil. Ik ga over een week in overleg met mijn huisarts kijken naar een effectiever medicijn.

05-09-2019 | Man | 76
candesartan (4mg)
het werkt wel, maar heb de hele dag een zwaargevoel in mijn hoofd, de ene dag meer als de andere

18-06-2019 | Man | 67
candesartan (16mg)
Ik gebruik dit medicijn sinds een half jaar en had alleen en erg verhoogde hartslag bij inspanning . Nadat ik de 16 mg verdeeld had in 2X8 , 's morgens en 's avonds ging het stukken beter. Op een gegeven moment kreeg ik een ander merk medicijn i.p.v. TEVA kreeg ik MYLAN en binnen een paar dagen was ik een wrak dus laat u door uw apotheker niet zomaar een ander merk in de m[lees meer...]aag splitsen omdat ze het toevallig op dat moment niet in voorraad hebben

23-01-2019 | Man | 72
candesartan (4mg)
Hartritmestoornis
kan er nog niets over zeggen want ik ben vandaag begonnen!

30-11-2018 | Man | 55
candesartan (8mg)
Gebruikte hiervoor valsartan maar moest wisselen naar candesartan doordat er vervuiling en in valsartan zat. Wel 5 dagen moeten wennen (was duizelig leek wel dronken maar nu geen last meer)aan candesartan maar inmiddels wil ik niet meer terug. Werking uitmuntend. Bloeddruk goed geen bijwerkingen. Gebruik de app van Medisafe want staat of valt met of je het medicijn inneem[lees meer...]t op tijd en niet vergeet.

27-08-2018 | Man | 74
candesartan (32mg)
Aderverkalking
Ik gebruik het als vervanging van valsartan. Merk nog geen bijwerkingen. Heel moeilijk in te nemen. Niet glad genoeg[zie ook andere inbreng]! Dus: fabrikant: maak het gemakkelijker!!!!

18-06-2018 | Man | 60
candesartan (8mg)
Heb het middel de afgelopen jaren van verschillende merken gebruikt. Ook in combinatie met hydrochloorthiazide. Aanvankelijk had ik alleen direct last van kortademigheid en benauwdheid ,slecht in slaap kunnen vallen en haaruitval. In de loop der tijd ontwikkelden zich ernstige gewrichtspijnen, vooral in de voeten. Ook kreeg ik opeens veel pijn in mijn bovenbenen en de laat[lees meer...]ste tijd veel last van koude handen en voeten. ( Nooit gehad) Door dit alles vaak gestopt en ook andere medicijnen tegen hoge bloeddruk geprobeerd. Naarmate ik dit middel langer gebruik, nemen vooral de gewrichtsklachten en pijn alleen maar toe. Lopen is inmiddels bijna onmogelijk geworden en de pijn in voeten en benen is er constant, ook in rust, ook tijdens het slapen. Daarom moet ik steeds een tijd ermee stoppen, wat slecht is voor de bloeddruk. Op dag 2 begint steevast mijn haar af te breken en uit te vallen. Mijn kapper informeerde al bezorgd of ik misschien zelf mijn haar had proberen te knippen! Alle klachten nemen snel af als ik stop en het haar groeit dan weer aan. Vanwege de pijn in voeten bij het lopen, heb ik geprobeerd het middel 'savonds in te nemen, maar dan volgt slapeloosheid. Daarnaast was er geen verschil. De bloeddruk is wel enigszins gedaald, maar niet heel veel. Niettemin kan ik niet zonder, omdat de druk anders te hoog wordt. Na het tig keer weer geprobeerd te hebben binnenkort terug naar de cardioloog vanwege alle bijwerkingen en waarschijnlijk inmiddels ook een slechte bloedsomloop. Hopelijk is er een beter middel met minder invalidiserende bijwerkingen. De kortademigheid, benauwdheid, haaruitval, slecht slapen beginnen meteen. De gewrichtspijnen ( schouderkoppen, handen en vooral voeten) gaan sluipend en geleidelijk. Bij heropstarten na stoppen is de pijn binnen 1 dag op het oude niveau terug. Vanwege het sluipende karakter leg je het verband met dit medicijn niet zo snel. Wie eraan begint, goed opletten dus. Leuker kan ik het niet maken.

04-04-2018 | Man | 55
candesartan (16mg)
Eigenlijk werkt het medicijn naar behoren ware het niet dat ik regelmatig last krijg van hoofdpijn (stekend) en lage rugpijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum