Hartfalen (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

29-11-2017 | Man | 60
candesartan (16mg)
Jarenlang triptanen gebruikt. Heeft geleid tot medicijnafhankelijkheid en een ernstige intoxicatie. Was dichtbij een hart of herseninfarct. Sinds vorig jaar gebruik ik op voorschrift van de neuroloog 24mg (8 en 16 Mg tablet) candesartan cilexetil. Had ik dit middel maar jaren geleden gehad. Het remt de aanvallen sterk af. (Drie per week).

24-06-2017 | Man | 61
candesartan (16mg)
Na in name hoge lichaamstemperatuur, heftig transpiratievocht over geheel lichaam, waardoor ik sneller verkouden word.

27-02-2017 | Man | 68
candesartan (16mg)
Ik slik meerdere medicijnen voor mijn Hoge Bloeddruk; Enalaprilmaleaat / HCT 20/12,5, Candesartan 16 mg, Metoprolsuccinaat 50 en was maanden vreselijk duizelig. Op eigen initiatief heb ik maar de gok genomen en ben gestopt met de Cadesartan. Ben amper nog duizelig meer en als ik mijn bloeddruk meet is die vrij normaal. Ben man van 68 met veel Hypertensie in de familie.

06-11-2016 | Man | 74
candesartan (8mg)
In eerste instantie geen bijwerkingen, maar na ca. een maand starten de problemen zoals hier beschreven. Duizeligheid, onzeker gevoel, teveel plassen, pijn in mijn kruis, geen enkele behoefte meer aan seksueel contact met echtgenote, inkrimpen penis tot minimale lengte Na drie maanden gebruik was mijn bloeddruk niet gedaald

06-07-2016 | Man | 60
candesartan (16mg)
Ik gebruik al jaren dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen. Wat ik me wel afvraag is ofdat het effect heeft op de werking van mijn penis. hij wordt niet meer zo gauw stijf. Kan iemand mij daar een antwoord over geven.

02-03-2016 | Man | 73

17-06-2015 | Man | 49
candesartan (16mg)
helpt heel goed tegen mijn migraine aanvallen,en de bloeddruk is ook goed op pijl, ben alleen de laatste tijd wat vermoeider.

22-04-2015 | Man | 71

09-03-2015 | Man | 70
candesartan (4mg)
Heb voor dit medicijn diverse andere gehad, allemaal met bijwerkingen gebruik nu Candesartan 4 mg, het medicijn doet zijn werk goed. mijn bloeddruk blijft heel goed op peil, alleen heb ik ernstige haaruitval en dunner wordend haar, ben hier niet blij mee, maar kan het medicijn niet missen. Ben onlangs naar de dermatoloog geweest, het bloedonderzoek heeft niets opgeleverd[lees meer...]. De voorgeschreven minoxidil heb ik nu enkele dagen in gebruik, volgens de apotheek kan het wel 3 tot 4 maanden duren voordat er eventueel resultaat is te zien, wat 'n ramp en ook nog eens een hele duren, moet voor het flesje van 100 ml. € 43.-- betalen en wordt niet vergoed, met de 100 ml. kan ik net geen maand doen. Als iemand dit leest die dezelfde ervaring heeft met candesartan 4 mg en nu een uitstekend alternatief heeft, laat het weten.

08-02-2015 | Man | 55
candesartan
Al 40 jaar migraine, soms heel frequent (2a3 keer week, 5-6 weken na elkaar). Alle bekende preventieve middelen geprobeerd, maar geen verbetering. Triptanen helpen wel goed. Dan vorig jaar van de huisarts candesartan voorgeschreven gekregen en bijna onmiddellijk verbetering. Veel minder aanvallen, max 1 per maand en minder erg. Wat een verschil! In het begin wat duizelig [lees meer...]( ik heb een normale bloeddruk en het medicament is bloeddrukverlagend) maar dit is nu beter.

04-08-2013 | Man | 65
COPD
Heb tot mijn 34jaar zware competitiesport (basketbal) gespeeld en medio 2012 werd me gezegd dat ik, naast reeds bekende en behandelde COPD (sinds 1995), ook een hartprobleem én een te hoge bloeddruk zou hebben. Momenteel zit ik aan bloeddrukwaarden 110 over 53, en ik voel me daar absoluut niet goed bij. Bij navraag bij de huisarts werd me gezegd om absoluut NIET te stoppen[lees meer...] noch met Cardesartan noch met Asaflow 80mg.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum