Candesartan

Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

12-10-2015

Candesartan (candesartan)

Overdag gaat het goed met dit medicijn candesartancilexetil Candecor 16mg van TAD, maar snachts kan ik er niet van slapen, rond 3uur val ik pas in slaap. Ook heb ik het idee dat het medicijn niet goed op de verlaging van de bloeddruk werkt, omdat die redelijk hoog blijft, en in bed stijgt de bloeddruk ook. Gebruikte hiervoor Candesartancilexetil van Mylan 16mg en die werkt[lees meer...]e wel goed op de verlaging van de bloeddruk, maar voorlopig niet meer te krijgen zowel niet hier in Duitsland waar ik woon als in Nederland. Slapen is al 2 jaar een probleem bij het slikken van bloeddruk verlagende medicijnen, begrijp niet waarom dat is?
04-08-2013

COPD

Heb tot mijn 34jaar zware competitiesport (basketbal) gespeeld en medio 2012 werd me gezegd dat ik, naast reeds bekende en behandelde COPD (sinds 1995), ook een hartprobleem én een te hoge bloeddruk zou hebben. Momenteel zit ik aan bloeddrukwaarden 110 over 53, en ik voel me daar absoluut niet goed bij. Bij navraag bij de huisarts werd me gezegd om absoluut NIET te stoppen[lees meer...] noch met Cardesartan noch met Asaflow 80mg.
18-06-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik dit medicijn sinds een half jaar en had alleen en erg verhoogde hartslag bij inspanning . Nadat ik de 16 mg verdeeld had in 2X8 , 's morgens en 's avonds ging het stukken beter. Op een gegeven moment kreeg ik een ander merk medicijn i.p.v. TEVA kreeg ik MYLAN en binnen een paar dagen was ik een wrak dus laat u door uw apotheker niet zomaar een ander merk in de m[lees meer...]aag splitsen omdat ze het toevallig op dat moment niet in voorraad hebben
20-03-2019

Candesartan (candesartan)

Ipv Valsartan. Had amper gewrichtspijn....alleen na zwaar sjouwen o.i.d.
02-10-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik Candasartan wegens hoge bloeddruk meer dan 20 jaar. Omdat mijn bloeddruk ca. 5 jaar geleden boven de 140/90 kwam is de dosering in overleg met mijn huisarts verhoogd van 8 naar 16mg per etmaal. Omdat het geringe effect ten gevolge van mijn voortschrijdende leeftijd (68jr) onvoldoende werd en mijn bloeddruk nu gemiddeld 98/145 is in overleg met mijn huisarts de d[lees meer...]osering verhoogd naar 32mg per etmaal. Het effect daarvan is na 7 dagen echter nihil. Ik ga over een week in overleg met mijn huisarts kijken naar een effectiever medicijn.
27-02-2017

Candesartan (candesartan)

Ik slik meerdere medicijnen voor mijn Hoge Bloeddruk; Enalaprilmaleaat / HCT 20/12,5, Candesartan 16 mg, Metoprolsuccinaat 50 en was maanden vreselijk duizelig. Op eigen initiatief heb ik maar de gok genomen en ben gestopt met de Cadesartan. Ben amper nog duizelig meer en als ik mijn bloeddruk meet is die vrij normaal. Ben man van 68 met veel Hypertensie in de familie.
16-10-2014

Candesartan (candesartan)

Ik heb het medicijn drie jaar gebruikt. In het laatst jaar kreeg ik steeds meer bloeduitstortingen in mijn onderbenen. Ik zat onder de blauwrode plekken en als ik mijn been stootte liep er donker bloed uit dat niet makkelijk stolde. Het duurde even voordat ik door had dat het een bijwerking zou kunnen zijn. In overleg met de huisarts ben ik gestopt met candesartan. Na [lees meer...]twee weken kreeg ik geen nieuwe blauwe plekken meer en na vier weken zijn mijn onderbenen weer toonbaar. De bloeddruk was met en zonder medicijn hetzelfde, dus ik denk dat het ook niet meer effectief was.
03-12-2018

Candesartan (candesartan)

Doordat ik dit middel dagelijks gebruik is de frequentie van de aanvallen sterk verminderd.Eerder had ik meer dan 15 dagen per maand hoofdpijn. Nu samen met de Cefaly (electrode) die ik 2x per week gebruik zijn de heftige aanvallen er niet meer.
10-07-2017

Tevreden geen bijwerkingen
09-03-2015

Candesartan (candesartan)

Heb voor dit medicijn diverse andere gehad, allemaal met bijwerkingen gebruik nu Candesartan 4 mg, het medicijn doet zijn werk goed. mijn bloeddruk blijft heel goed op peil, alleen heb ik ernstige haaruitval en dunner wordend haar, ben hier niet blij mee, maar kan het medicijn niet missen. Ben onlangs naar de dermatoloog geweest, het bloedonderzoek heeft niets opgeleverd[lees meer...]. De voorgeschreven minoxidil heb ik nu enkele dagen in gebruik, volgens de apotheek kan het wel 3 tot 4 maanden duren voordat er eventueel resultaat is te zien, wat 'n ramp en ook nog eens een hele duren, moet voor het flesje van 100 ml. € 43.-- betalen en wordt niet vergoed, met de 100 ml. kan ik net geen maand doen. Als iemand dit leest die dezelfde ervaring heeft met candesartan 4 mg en nu een uitstekend alternatief heeft, laat het weten.
28-10-2018

Candesartan (candesartan)

en hoge bloeddruk. Ik gebruik dit medicijn pas vier dagen
22-04-2015

23-01-2019

Hartritmestoornis

kan er nog niets over zeggen want ik ben vandaag begonnen!
02-03-2016

27-08-2018

Aderverkalking

Ik gebruik het als vervanging van valsartan. Merk nog geen bijwerkingen. Heel moeilijk in te nemen. Niet glad genoeg[zie ook andere inbreng]! Dus: fabrikant: maak het gemakkelijker!!!!
06-11-2016

Candesartan (candesartan)

In eerste instantie geen bijwerkingen, maar na ca. een maand starten de problemen zoals hier beschreven. Duizeligheid, onzeker gevoel, teveel plassen, pijn in mijn kruis, geen enkele behoefte meer aan seksueel contact met echtgenote, inkrimpen penis tot minimale lengte Na drie maanden gebruik was mijn bloeddruk niet gedaald

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum