Hartklachten (14 meningen)
Hartfalen (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

21-07-2021 | Vrouw | 15
bisoprolol (2,5mg)
Ik ben 15 en gebruik bisoprolol sinds mijn 14de voor mijn te hoge hartslag door stress. De druk op mijn borst en hartkloppingen zijn al veel minder. Maar ik krijg vaak schokken tijdens het slapen en het voelt dan of ik een hartstilstand heb, maar na een paar seconden is dat gevoel weg en kan ik verder slapen. Mijn bloedsuiker is wel vaak laag en heb veel maagproblemen door[lees meer...] dit medicijn. Maar het heeft wel al wonderen gedaan voor mijn lichaam.

03-01-2021 | Vrouw | 18
bisoprolol (2,5mg)
Ik ben vrij jong (18 jaar), maar veel last van angst en stress waardoor mijn bloeddruk en hartslag hoog is, vooral in de avond. Dan heb ik last van hartkloppingen. Dit medicijn helpt me in de avond om dat ook terug in slaap te geraken en doordat de hartkloppingen minder worden, krijg ik ook minder last van mijn duizeligheid en maag- en darmproblemen.

06-12-2021 | Man | 20
Hartritmestoornissen
Ik neem dit sinds 2 weken om hartoverslagen tegen te gaan (1000 / 2000 in 24u) Na 2 weken zijn deze aanzienlijk vermindert. Bijwerkingen: hoofdpijn, koude handen/voeten Inname: tablet smelt vaak zeer snel op de tong, wat gebruiksgemak verlaagd.

09-10-2018 | Vrouw | 20
bisoprolol (1,25mg)

09-01-2018 | Man | 21
bisoprolol (2,5mg)
Vorige week gekregen tegen de hartkloppingen van mijn hyperventilatie. Helaas als het uitgewerkt is komen de klachten even hard terug. Kan niet wachten tot het opgehoogd wordt. Ze zijn dan wel goedaardig maar om gek van te worden, die hartkloppingen. En dan daarbij nog het trillen, misselijk en duizelig zijn. Vraag me dan ook af of er een retard (24 uur) versie van is want[lees meer...] dat zou zo helpen.

12-10-2020 | Vrouw | 27
bisoprolol (10mg)
Hartritmestoornissen
Ik heb heel af en toe een lage bloeddruk, ik heb namelijk een zeldzame hartafwijking die Wpw of beter wolff parkinson white syndrome heet. Ben op mijn 21ste opgenomen voor een ablatie en had toen een max ritme van 240hr/min. Mijn medicatie is al enkele keren opgedreven. Van 1.25 voor 1jaar naar 2.5mg voor 2 jaar op naar 5mg te gaan voor nog eens 2jaar om dat nu sinds dat i[lees meer...]k uitval rechts heb gehad ( rechter lichaamszijde was voor 30min inactief ) opgedreven naar 10mg. Nog steeds onzeker of alles goed zal blijven gaan. Maar ik geloof als verpleegkundige in de medische wereld en heb vertrouwen in de dokters die me helpen zowel cardioloog als neuroloog.

09-08-2021 | Vrouw | 28
bisoprolol (1,25mg)
Ik gebruik dit medicijn nadat ik een hartinfarct kreeg die veroorzaakt werd door een spontane scheur in de kransslagader. Ik heb al heel mijn leven een lage bloeddruk en een trage hartslag, maar door mijn aandoening moet ik deze medicatie toch nemen omdat ik hartritmestoornissen heb die gevaarlijk kunnen zijn. De ritmestoornissen voel ik nog steeds af en toe (vooral 's avo[lees meer...]nds) en ik merkte toen ik deze medicatie net nam, dat ik er ook erg vermoeid van werd. Ik neem deze medicatie in combinatie met Asaflow (2,5mg).

17-05-2020 | Vrouw | 28
bisoprolol (2,5mg)
Ik neem dit medicijn sinds 14 dagen in... mijn hartslag is een stuk beter ( voordien continu tussen 90 en 120 ) . Echter heb ik sinds gisteren een prikkelhoest, echt met vlagen. Is dit een bijwerking van deze medicatie ? Verder ben ik er ontzettend moe van en heb het vaak kou. Vanaf wanneer is je lichaamhier aangewend ? Ik ga nog even doorbijten, maar voel me hier niet to[lees meer...]p mee.

25-12-2014 | Man | 28
Hartritmestoornis
2 jaar terug een vkf gekregen door een te hoog gewicht en hoge cholesterol 200 + Ik kreeg dan in combinatie met lipitor emconcor mitis 5 gr voorgeschreven. In het begin ging alles goed maar nadien wanneer ik een glas wijn dronk in het weekend kreeg ik in de nacht angstaanvallen en hartkloppingen. . Na nieuwjaar ferm beginnen diëten en zo 13 kg kwijt geraakt. Cholesterol[lees meer...]pillen moest ik niet meer innemen maar emconcor wel nog 5 Mg. Mijn dokter zei dat ik die hallucinaties en hartkloppingen kreeg doordat 5 mg een te zware hoeveelheid was. Ik ben nu overgeschakeld naar bisoprolol 2.5 en moet zeggen dat dit zeer goed werkt. Enkel de werking van dit product is rap uitgewerkt. Daardoor neem ik 1/2 pil in de ochtend en 1/2 voor het slapen en dit loopt perfect.

24-01-2015 | Vrouw | 30
bisoprolol
Gebruik dit middel al jaren vanwege een hoge bloeddruk en tachycardie maar nog is mijn hartslag vrijwel altijd >100. Maar nu heb ik sinds vandaag een ander merk Bisoprolol van het merk Mylan en heb het idee dat ik daar anders op reageer dan op het andere merk Teva, ik heb de gehele dag nu al hartoverslagen en dat heb ik altijd wel een beetje in lichte mate maar dit is beho[lees meer...]orlijk ernstig. Niet ernstig in de zin van een ernstige aandoening maar wel ernstig in de zin van dat het erg aanwezig is. Kan het komen door de switch naar een ander merk? Snap ook niet dat ik een ander merk heb, maar gebeurd wel vaker en is denk ik gewoon een financiele kwestie. Maar herkennen mensen dit en dus het ervaren van andere (bij)werkingen door een ander merk?

05-08-2014 | Vrouw | 30
Cardiomyopathie
hoi allemaal, ik had eerst metoprolol en daar werd ik niet goed van en toen had ik bisoprolol Sandoz 2.5 mg gekregen. op zich ging het goed, totdat het niet meer leverbaar was, kreeg ik een vervanger de bisoprolol teva 2.5. ze zeiden het is hetzelfde, maar zo voel ik me zelf niet. voel me echt futloos en angstaanvallen en toen had ik de assistente van de cardiologie gebel[lees meer...]d en die zei dat het niet kon dat ik mij zo voelde door de teva, omdat het het zelfde medicijnen waren.

14-02-2022 | Vrouw | 33
Hartklachten
Na verschillende medicatie te hebben geslikt. Kwamen er uit bij bisoprolol. Lijkt goed te werken alleen de bijwerkingen zijn minder. Enorm veel jeuk met dikke rode plekken (lijkt op netelroos) vocht in benen en enkels. Droge schilferige hoofdhuid en een moe en lamlendig gevoel. Nu 5 maandenverder en nog geen verbetering

29-03-2015 | Man | 33
bisoprolol (2,5mg)
heb hartoverslagen al bijna 14 j. nu moet ik van de cardioloog bisoprolol 2.5 mg innemen, snap niet wrm ik dat moet innemen, heb toch geen hartritmestoornis of een hoge bloeddruk enz. tis maar overslagen zoals ieder mens het heeft, maar ik voel de overslagen. mvg serkan

16-01-2020 | Vrouw | 34
Hartritmestoornissen
Bisoprolol is voor mij noodzakelijk om zware aanvalken van tachycardie te stoppen. Ik krijg weliswaar maagpijn, maar ik heb geen andere keus dan deze bijwerking voor lief te nemen. Hetzelfde geldt voor koude handen en voeten: ik houd er rekening mee dat ik die kan krijgen. Stop met het verspreiden van negatieve verhalen, want mensen zoals ik moeten dit middel echt gebruike[lees meer...]n!

01-10-2020 | Man | 36
Hypertensie
Ik gebruik bipressil met 5mg bisoprolol sinds 2 jaar. Sinds 6 maanden heb ik last van een druk op de borst en gevoel van kortademigheid. Covid testen ondergaan, deze waren negatief. Vermoeden van hyperventilatie, kine gevolgd, naar een psychotherapeut, benzo s en antidepressiva geslikt... niets hielp. Tot ik op de bijsluiter van bipressil brochospasmen zag staan... Ik ben [lees meer...]meteen gestopt met mijn medicatie en heb een afspraak gemaakt met mijn cardioloog. Medicatie is nu aangepast. En weg waren de klachten. Ik heb 2 huisartsen gezien, door 4 verschillende artsen getest op covid en bij een psychiater geweest... blijkbaar kent niemand de bijwerkingen van betablokkers. Het had me 6 maanden miserie en geld gespaard.

16-09-2016 | Vrouw | 38
Hartritmestoornis
Vanwege een hartritmestoornis, ben ik nu door de specialist naar huis gestuurd met bisoprolol. In januari heb ik een ablatie gehad, welke helaas niet effectief is gebleken. De bisoprolol vind ik echt troep.. Ik ben de hele dag zo ontzettend moe dat ik de hele dag door kan slapen, krijg diarree, maagpijn, maagzuur, nachtmerries etc etc. Terwijl ik ze nog maar net een week s[lees meer...]lik. In december heb ik ook bisoprolol meegekregen maar dan 5mg. Hier heb ik er maar eentje van op, maar toen werd ik zo benauwd dat ik er accuut mee gestopt ben. AFgelopen weekend ben ik opgenomen geweest vanwege langdurig aanhoudende hartritmestoornissen met een afwijkend ECG. Helaas door het weekend geen fatsoenlijk gesprek kunnen hebben met de specialist en nu sturen ze me naar huis met bisoprolol.. en dat terwijl ik al constant een te lage bloeddruk heb en bekend met met fenomeen van raynaud. Lijkt mij een slechte zaak om dan fulltime bisorpolol te slikken. Het is gewoon troep. Volgende week maar een afspraak plannen met de specialist.. want ik ga deze troep echt niet levenslang slikken.. bah bah