Ervaringen met Metoprolol

misselijkheid spierpijn in benen en rug

Hartritmestoornissen (132 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

14-05-2023 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Gevaarlijk medicijn wanneer je het medicijn hebt ingenomen krijgt je last van duizelingen en grote vermoeidheid. Ik ben al een paar keer gevallen door de duizelingen, autorijden zit er niet meer in. Vroeger een prima medicijn, het lijkt erop dat de samenstelling is veranderd. Het is een bullshit medicijn die ik liever vandaag nog scrapt uit mijn medicijnen gebruikt. Smorg[lees meer...]ens neem ik het al niet meer in, tegenwoordig savonds aangezien ik na inname niet meer goed kan functioneren. Dit medicijn is regelrechte troep!

30-04-2023 | Vrouw | 73
Hoge bloeddruk
bloeddruk met pieken weer hoog en extreem duizelig!

17-02-2023 | Man | 63
metoprolol (50)
Hoge bloeddruk
Het spul is levensgevaarlijk De minimum doses die vaak voorgeschreven wordt is 50 mg Er kunnen ernstige blackout ontstaan, compleet out gaan en de wereld wordt zwart en u valt om Bij mij waren die effecten er bij 50 mg en 25 mg en in lichte mate bij 12.5 mg U heeft het idee dat u op watten loopt en bij auto rijden lijken er neurologisch effecten De streep rechts op de weg [lees meer...]gaat sneller als die naar links en u krijgt het idee de auto zo snel mogelijk te stoppen desnoods tegen de vangrail De effecten verdwenen bij 6.25 mg en het middel lijkt toch effectief dan en mocht na 3 maanden rijverbod weer auto rijden op basis deze lichte dosis Bij een hogere doses heeft u het ook chronisch koud

19-08-2022 | Vrouw | 68
metoprolol (100mg)
Hoge bloeddruk
Na twee weken kreeg ik last van meer benauwdheid ivm mijn COPD en ik werd vreselijk verward en last van depressie, gooide dingen weg wat niet had weg gemoeten, ik zetten koffie melk in de droger, vergat enorm veel dingen en werd somber en agressief

05-05-2021 | Man | 42
Hoge bloeddruk
Begonnen enkele dagen geleden met dit medicijn . Onder weg naar een klant in de auto eerst het gevoel een soort van licht te hallucineren, hevig trillen en versnelde hartslag , zweten en soort van angst gevoel . Ecen langs de kant van de weg gestopt en mezelf proberen te herpakken . Werd er wat rustiger van . Niet door dat het direct van de medicatie kwam . Maar nu toch k[lees meer...]leine 2 weken verder en tis er niet beter op geworden , dus toch maar even google erbij gehaald en tot de conclusie dat het de medicijnen zijn . Voor de rest geen andere medicijnen in gebruik . Ga er nu dus maar mee stoppen . Wand tis na mijn ervaring zeer heftig . Bloedruk daarin tegen is wel goed. Maar weegt niet op tegen de bijwerkingen .

31-08-2020 | Man | 59
metoprolol (25)
Hoge bloeddruk
Ik werd van dit middel heel erg moe. Maar vooral de benauwdheid was erg akelig. Ik moest om de minuut steeds diep ademhalen, wat overigens niet ging, om lucht te krijgen. Boodschappen doen ging niet meer. 's Avonds mocht ik een halve innemen. Uiteindelijk een ander middel gekregen. Niet meer benauwd.

15-07-2023 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
gebruik dit medicijn samen met Amlodipineen Perindopril. Waardoor ik niet weet welke bijwerkingen bij welk medicijn horen. De ergste bijwerking is vreselijk moe, algehele malaise. Spierpijn in benen, vreselijke zere rug, slecht slapen, droge mond, troebele ogen. Het beheerst m'n leven op n nare manier. Wat ik eerder las, van actieve naar passief.

14-07-2023 | Vrouw | 64

03-01-2023 | Vrouw | 73

16-08-2020 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Zo'n 15 jaar terug al kreeg ik dit medicijn voorgeschreven vanwege verhoogde bloeddruk. Een jaar terug werd hart- ritmestoornis vastgesteld en waarvoor dit medicijn ook wordt voorgeschreven. Al sedert de inname ben ik chronisch moe. Heb dit diverse malen bij huisarts aangekaart maar volgens haar is dit inherent aan dit medicijn. Na bestudering van de bijsluiter blijkt verm[lees meer...]oeidheid de meest voorkomende bijwerking. Kennelijk weten huisartsen nauwelijks wat zij voorschrijven. Althans, informeren de patiënt niet.

12-03-2024 | Vrouw | 65

misselijkheid spierpijn in benen en rug

Ik gebruik het medicijn al jaren, maar krijg steeds meer last van bijwerkingen. spierpijn/kramp in de benen/kuiten vooral ‘s nachts. Heel vaak misselijk.

10-02-2024 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Na anderhalf jaar gebruik ineens flinke maagklachten en misselijkheid. Niet in eerste instantie aan de metoprolol gedacht als bijwerking. Maar na een maand ellende dus toch hier eens naar gekeken. Na halvering van de dosis een stuk minder klachten. Ik ben nu echter gewaarschuwd voor het geval dit nog eens optreedt.

02-06-2023 | Vrouw | 68
metoprolol (100mg)
Hoge bloeddruk
Na andere medicijnen gebruikt te hebben, waarbij ook bijwerkingen , Metoprolol met vertraagde afgifte gekregen i.v.m. Hoge bloeddruk. Gebruik dit middel plm. 10 jaar. Op advies van de huisarts bij dit middel gebleven. Inmiddels 18 kg aangekomen ondanks dat ik al jaren 2 keer per week sport en goed op mijn voeding let. Doordat dit middel de hartslag verlaagd (dus ook metabo[lees meer...]lisme) is het moeilijk de gewichtstoename onder controle te krijgen. In overleg met diëtiste sta ik op een dieet van plm. 1500 kcal. p.d. En daar moet ik beslist niet boven komen. Slik hierbij ook 12,5 mg chloorthalidon tegen vocht vasthouden.

16-04-2023 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Metoprolol voorgeschreven gekregeen vanwege allergie voor amlodipine. Op zich ging het goed totdat de bloeddruk wel erg laag werd. Twee keer zo duizelig geworden dat ik gevallen ben. Ik moest ermee stoppen. Nu even afwachten of het weer zonder medicatie kan, anders opnieuw naar ander middel kijken. Zucht.

29-01-2023 | Vrouw | 73
bloeddruk wel wat lager

10-07-2022 | Vrouw | 80
Hoge bloeddruk
De eerste jaren hielp het goed, later nifedipine er bij. Klachten waarschijnlijk door verandering leverancier. Bij SANDOZ erge hartritmestoornissen en overslagen, bang voor trombose. Wel 20 jaar gebruikt.