Metoprolol

Hartritmestoornissen (92 meningen)
Hartklachten (14 meningen)

08-07-2019

Metoprolol (metoprolol)

Vanaf mijn pubertijd heb ik last van migraine, inclusief aura etc. Frequentie ongeveer 1 maal per 2-3 week. In 2004 nam dit sterk toe tot meerdere aanvallen per week. Daarop is door de huisarts Metoprolol voorgeschreven, dosering 100mg. Vrijwel direct nam het aantal aanvallen af tot de afgelopen jaren 2 tot 3 maal per jaar. Ik ben er erg tevreden mee. Helaas is m[lees meer...]ijn hartslag agv sport en deze medicijnen gezakt tot ca 30 slagen per minuut. Wanneer dit niet gebeurt zou zijn zou ik doorgegaan zijn met het gebruik van Metoprolol omdat ik erg tevreden ben met het resultaat. Op advies van cardioloog samen met de huisarts gezocht naar een alternatief. Deze week ben ik begonnen met afbouwen van Metoprolol en gestart met Candesartan.
13-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Vorig jaar Metoprolol voorgeschreven vanwege wekelijkse migraineaanvallen. De eerste weken waren een ramp. Ik kon niet opstaan of moest mij ergens aan vasthouden omdat het zo duizelde. Ook merkte ik verzuring tijdens inspanning, maar heb toch doorgezet. In het laatste jaar slechts een aantal keer een migraineaanval gehad dus snel onder controle was met een neusspra[lees meer...]y. Wel veel last van normale hoofdpijn gehad, maar of dit van het medicijn kwam weet ik niet aangezien ik al een tijdje chronisch hoofdpijn heb. Ben nu aan het afbouwen van 100mg naar 50mg en dan naar 25mg om vervolgens helemaal te stoppen. Het grote nadeel van dit medicijn vind ik de eerste bijwerking maar daar moet je echt even doorheen bijten. Daarnaast ben ik 8kg aangekomen, zonder dat mijn voeding of trainen is aangepast. Daar baal ik enorm van, ben erg benieuwd hoe dat zometeen gaat als ik gestopt ben.
02-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb al jaren last van migraine. Hiervoor vanalles geprobeert en uiteindelijk hielpen triptanen goed. Maar op een gegeven moment verviel ik van hoofdpijn in hoofdpijn als bijwerking en slikte ik wel meer dan 10 triptanen per maand. Overgestapt op metaprolol. Sindsdien geen hoofdpijn gehad meer! Wel voel ik 2x per maand nog ‘iets op de achtergrond’ , maar is geen pijn te [lees meer...]noemen. Voelde me in de eerste dagen erg duizelig en wazig, ook lezen lastig. Naarmate ik het langer gebruik lijken bijwerkingen wat te verdwijnen. Koude handen en soms duizeligheid blijft. Ik slik savonds omdat ik sochtends te veel bijwerkingen voel na 2 uur na inname. Ik ben toevallig deze week een dag vergeten. En had de dag erna direct wel weer de bijwerkingen zoals boven genoemd. Consistent slikken is dus van belang.
10-03-2019

Metoprolol (metoprolol)

In eerste instantie een afname van frequentie van aanvallen. Sinds 2016 nam de frequentie weer toe.
15-01-2019

Metoprolol (metoprolol)

Heeft een tijd goed geholpen maar uiteindelijk niet voldoende
28-10-2018

Metoprolol (metoprolol)

volgens de neuroloog heeft candesartan minder bijwerkingen en metoprolol heeft geen effect met 25 mg.
26-08-2018

Metoprolol (metoprolol)

ik kreeg deze medicijnen voorgeschreven ter behandeling van migraine aanvallen. De frequente bleef echter hetzelfde en na verloop van tijd kreeg ik steeds meer last van bijwerkingen. Mijn hartslag daalde geleidelijk aan, tot onder de 40 slagen per minuut. Ik voelde me erg vermoeid en sporten werd lastig door een verminderde conditie. In eerste instantie bleef het aantal mi[lees meer...]graine aanvallen hetzelfde, maar na verloop van tijd ging het van 2 keer per maand naar wekelijks. Ook kreeg ik last van slapeloosheid en een neerslachtig gevoel.
21-08-2018

Metoprolol (metoprolol)

Prima medicijn, had altijd met de warmte last van migraine, aan het begin van de hittegolf al heel frequent een aantal aanvallen gehad, door de huisarts dit middel voorgeschreven gekregen en tot nu toe nergens meer last van gehad. Wel wat bijwerkingen, maar liever dat dan migraine.
19-08-2018

Metoprolol (metoprolol)

In eerste instantie hielp het goed ter voorkoming van migraine-aanvallen. Na vele jaren gebruik bleek ik toch ernstige bijwerkingen te hebben. Laatste tijd daalde steeds de hartslag als ik rustig zat of lag dat ik buiten bewustzijn dreigde te raken. Na druk bewegen werd de hartslag weer normaal. Gebeurde steeds vaker en resulteerde in paniekaanval vanwege dreiging om buite[lees meer...]n bewustzijn te dragen. Abrupt gestopt met medicijnen. Mijn gewicht is aan het afnemen. Al 14 kg eraf, alleen door te stoppen met dit medicijnen. Ook ben ik van mijn chronische vermoeidheid af. Migraine heb ik wel maar probeer alle triggers te verkomen. Qau merk zijn er veel wisselingen geweest omdat de apotheek je elke keer weer wat anders mee geeft.
30-05-2018

Metoprolol (metoprolol)

Na jarenlange migraine aanvallen en verschillende triptanen te hebben geprobeerd, kreeg ik van mijn huisarts Metropolol voorgeschreven. Ik had circa 8 tot 10 aanvallen per maand. Ik heb de Metropolol ongeveer 6 weken gebruikt en heb 1 klein aanvalletje gehad die snel weer onder controle was, dus ik was echt heel erg tevreden over dit medicijn! Echter na de eerste week kree[lees meer...]g ik uitslag op verschillende plekken, ik dacht van de warmte aangezien we in een hittegolf zaten. Maar na een paar weken moest ik voor controle terug komen voor de Metropolol en vroeg mijn huisarts of de uitslag een bijwerking kon zijn. De uitslag was inmiddels verspreid van hoofd tot teen en jeukte gigantisch. Helaas bleek dit Psoriasis te zijn, een bijwerking van de Metropolol die zelden voorkomt. Helaas dus moeten stoppen en een sterke hormoonzalf gekregen wat snel werkte. Nu overgestapt naar een anti epileptica wat eenzelfde soort werking zou hebben op de migraine.
29-04-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ik slik metoprolol nu al bijna twee jaar om mijn ernstige migraineaanvallen te voorkomen. Hiervoor vind ik het middel erg geschikt, hoewel ik wel aardig wat last heb van de bijwerkingen. Ik heb het tegenwoordig altijd koud en ik heb moeite om mij hiervoor te kleden. Zelf de dikste winterjas is niet dik genoeg. Verder ben ik gediagnosticeerd met het fenomeen van Raynaud. Ve[lees meer...]rder ben ik vaak moe en heb hierdoor mijn sociale en mijn werkleven hierop moeten aanpassen.
17-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Slik nu ruim een jaar metoprolol tegen migraine. Had elke dag hoofdpijn en zo'n 3 keer in de week heftige migraine. Nu nauwelijks nog migraine, hoogstens 1 keer in de 2 a 3 maanden. Merk wel dat ik er wat duizelig door ben, trillende handen (vooral bij inspanning) en ik krijg het niet snel warm. Maar... de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Moet ze wel in de avond i[lees meer...]n nemen, in de ochtend zijn de bijwerkingen heftiger.
31-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg 15x 50mg van een (voor mij) onbekend merk mee ivm regelmatige migraine. Dag één rust genomen en een pil ingenomen na opkomst migraine. Gevolg: Kort onwel en na acht uur na innamen in elkaar gezakt vanwege een veelste lage bloeddruk. Ik had drie lagen kleren aan, terwijl anderen in bikini bakten, was in een totaal andere wereld! Ik heb er 14 over, maar wil ze niet [lees meer...]meer gebruiken! Jammer!
09-05-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb sinds het gebruik ervan niet of nauwelijks nog migraine aanvallen gehad. Wel wat lichte vermoeidheid en soms wat duizeligheid, maar niet extreem. Ik heb er veel baat bij.
03-03-2017

Metoprolol (metoprolol)

Geslikt tegen migraine. Na een aantal maanden werkte het perfect en had ik geen aanvallen meer. Nu heb ik echter zoveel last van de bijwerkingen dat ik nog wat anders ga proberen; Candesartan. Mocht dat niet helpen, dan keer ik terug naar Metoprolol want migraine wil ik echt niet meer en neem ik de bijwerkingen voor lief
08-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ruim drie jaar gebruikt tegen migraine en verschillende doses gebruikt. Omdat het steeds minder effectief werd, werd de dosis steeds hoger. Altijd migraine blijven houden tijdens gebruik. Laatste maanden 3-4 keer per week last. Daarbij veel last van bijwerkingen: extreme vermoeidheid en duizeligheid. Blij dat ik mee gestopt ben.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum