ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2
10-05-2017

Hartklachten

Begonnen met 25mg , dit hielp niet en als snel over gegaan op 50mg , ook 50mg was vrij snel niet effectief meer en zat ik op de 100mg. Heel erg veel last gehad van bijwerkingen, o.a extreme moeheid, benauwdheid , huiduitslag, stemmingswisselingen , koude handen en voeten , verkleuring van de handen, onrustig etc.
21-04-2017

Hartklachten

Vanaf 2005 gebruik ik na het dotteren elke dag 25 mg metoprolol. Tot nu toe heb ik er geen enkele bijwerking van bemerkt.
19-04-2017

Snel moe en kortademig.
09-04-2017

Hartklachten

Ik was de laatste maanden bij de minste inspanning doodmoe. De cardioloog vermoedt een agina pectoris en heeft derhalve een hartcatheterisatie aangevraagd en denkt dat ik een dotterbehandeling zal moeten ondergaan. Tot die tijd moet ik o.a. dus metoprolol slikken. Na 1e inname, duurde het geen uur of ik werd duizelig en draaierig. Gebruik het nu vier dagen, maar sta te d[lees meer...]raaien en te tollen op de benen en durf geen auto meer te rijden. Hierover vind ik niets terug in de bijsluiter. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal en omdat ik in het weekend geen specialist kan bereiken die een beslissing wil nemen en de apotheker dit niet mag, stop ik eigenhandig met onmiddellijke ingang met deze troep.
27-06-2013

Hartklachten

Overstap van metoprololtartraat naar -succinaat: continu hevige migraineaanvallen, steeds lichtflitsen, waardoor ik niets meer kon zien. Doof gevoel in het oor aan de kant van de migraine. Zeer snelle spiervermoeidheid, -traagheid en -stijfheid, extreme transpiratie, wollig hoofd, sufheid, geheugenproblemen, zeer koude en spierwitte handen en voeten, Diarree. Levenskwalite[lees meer...]it ging dermate achteruit dat ik weer terug ben gegaan op metoprololtartraat. De migraine. lichtflitsen, sufheid e.d. verdwenen.
24-05-2013

Hartklachten

ernstige bijwerkingen: stijve gewrichten spieren, depressieve klachten (ernstig), onwel en duizelig voelen. vaag zien. hier loop ik al jaren mee. bloeddruk inmiddels redelihk tot goed. slik nog steeds metopro. 100mg. retard. bijwerkingen zijn ernstige dan de kwaal. indien niey echt nodig absoluut laten staan. heb je geen of bijna geen probleem dan krijg je het zeerzeker do[lees meer...]or dit te slikken. kan in de avond nauwelijks lopen van de pijn. ben ik vaag en mijzelfniet. raad het ten stelligste af!!!!
22-05-2013

Hartklachten

Sinds een jaar of acht gebruik ik nu metoprolol succinaat icm amlodipine, hydrochloorthiazide en zonodig de nitrolingual spray. Onlangs werd ik geconfronteerd met een plotselinge verergering van mijn hartklachten waarna de huisarts mijn metoprolol succinaat heeft verdubbeld van 1xdd 100mg naar 2xdd 100mg. De bijwerkingen ervaar ik als zeer vervelend: vermoeidheid, hartklo[lees meer...]ppingen en zeer levendige en nare dromen. Tot voor kort kon ik de bijwerkingen voorzichtig te lijf gaan met voorzichtig en onder begeleiding trainen. Hopelijk lukt dat nu weer.
25-10-2012

Pagina 1 van 2

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!