Metoprolol

Hartritmestoornissen (93 meningen)
Hartklachten (15 meningen)

06-12-2018

Hartinfarct

Deze zomer een bypassoperatie gehad met 4 omleidingen en gedotterd met 2 stents.Naar huis met een pretpakket aan medicijnen. w.o de Metoprolol 50 mg met dit medicijn heb ik toch wel enige bijwerkingen ondervonden. Zoals ontzettend moe en lusteloos en ook voor mij heel vreemd een depressief en somber gevoel. Kon afgelopen weken i.o.m cardioloog gaan afbouwen naar 25 mg/1[lees meer...]2,5mg en ben nu gestopt. Hoop dat ik me nu beter ga voelen.
23-03-2018

Hartinfarct

Van Meteoprolol kreeg ik last van oorsuizen, vermoeidheid, stemmingswisselingen, vergeetachtigheid , aankomen in gewicht en rare bulten op mijn hiel en duimen.. De Arts zei me dat dat niets te maken had met het gebruik van dit medicijn, maar dat het Artrose was.. Ik had daar nog nooit eerder last van gehad.. Sinds september 2017 mocht ik van de Cardioloog stoppen met dit [lees meer...]medicijn.. De zg artrosebulten op mijn hielen zijn weg.. Op de duim is nauwelijks nog iets te zien..Het oorsuizen is er nog wel..maar wordt al minder en ik ga er van uit dat alle klachten gaan verdwijnen . Ik ben blij dat ik het niet meer hoef te slikken.. Nu maar weer proberen om af te vallen.
09-11-2017

Hartinfarct

Hartinfarct. Dotteren inclusief 2 stents.
24-10-2017

25-07-2017

Hartinfarct

Ik kreeg dit middel in het ziekenhuis en na een paar dagen kwamen we erachter dat dit medicijn er de oorzaak van was dat ik apatisch in bed lag, haast niet kon bewegen, moeite had met praten. Ik merkte zelf wel dat ik heel traag sprak maar kon er niks aan doen, was net een zombie. Ik hoop dat andere mensen wel baat hebben erbij, voor mij was het een verschrikkelijke [lees meer...]ervaring. Schijnt wel vaker te gebeuren in combinatie met astma, dat je heftig reageert op Metoprolol. Ik weet overigens niet welke dosering het was.
04-04-2017

Hartinfarct

veel pijn in rug en benen
16-01-2017

Hartinfarct

Op 44e hartaanval. Metoprolol voorgeschreven gekregen: meteen bijwerkingen, kortademig, duizelig, viel gewoon niet mee te leven. Gemeld bij cardioloog: halveert u de dosering, maar klachten bleven. Cardioloog: gebruik het maar helemaal niet meer: klachten waren weg, heb een prima revalidatietraject via Capri achter de rug: van 30 sigaretten per dag en hartaanval naar gesto[lees meer...]pt met roken en het lopen van de halve marathon binnen 3,5 maand. Gek genoeg kreeg ik geen alternatief medicijn voor de Metoprolol. Had ik de klachten geaccepteerd, dan had ik me maanden rot gevoeld en had ik zeker een jaar deze medicijnen moeten slikken. Best wel vreemd, want nu lijkt het alsof ik onnodig medicijnen kreeg voorgeschreven.
14-06-2016

Hartinfarct

ik gebruik deze medicijnen vanaf mijn hartinfarct, ik ben wel erg moe, maar dat heeft met de kwaliteit van mijn hart te maken, dankzij deze medicijnen is mijn bloeddruk mooi en mijn hartslag is ook rustig geworden, al met al ben ik blij met deze medicijnen, en ik heb geen bijwerkingen.
11-12-2015

Hartinfarct

Operatie aan aorta, 2 bypassen en dood stukje hartweefsel weggehaald. Bijwerkingen: Spierpijnen, doof en dood gevoel in linkerarm en rechterpols/hand. Af en toe depressief gevoel met agressie naar mezelf toe gericht. 7 kilo aangekomen, met vochtvasthouden, niet door hartfalen. Slecht slapen.
24-11-2015

Hartinfarct

Niet tevreden over dit middel. De vervelendste bijwerking voor mij was een opgejaagd gevoel, alsof je de hele dag achterna gezeten wordt. Overgestapt naar het merkmedicijn, nu nergens last van.
09-09-2015

Hartinfarct

Heb metropololsuccinaat een klein jaar gebruikt en metropololtartraat enkele dagen. De eerste maakte mij depressief en onzeker; de tweede hield veel vocht vast. In metropololsuccinaat zit het voor mij allergene macrogol. Heb dit 10 maanden geslikt met alle bijwerkingen van dien: darmkrampen. In een dosis van 100 mg maakte het mij licht suicidaal. Beide vormen van deze be[lees meer...]tablokker veroorzaken bovendien zware slaapstoornissen. Ik kan zonder metropolol weer denken en word weer mijzelf.
10-06-2015

Hartinfarct

Drama spul ik weet nu na 15 jaar dat ik alleen de pillen fabriek heb gesponserd, ben gestopt met die troep en voel me 100 keer beter net wat iedereen zegt sporten en weer lekker leven, half Nederland is ziek, te bed of dood moe op de bank van de pillen......
09-04-2015

Hartinfarct

Gebruik het nu vijf jaar na twee maal een infarct mooie lage bloeddruk en volgens mij geen bijwerking.
16-01-2015

Hartinfarct

Sinds 2000 slik ik dit medicijn en kreeg veel bijwerkingen. Vanaf 2014 van 100 naar 50 mg. verminderd. Maar steeds die vervelende bijwerkingen: * vermoeidheid (niet te zuinig) * benauwd * huiduitslag en jeuk (laatste jaar steeds erger) * spierkrampen (over het hele lichaam ook niet te zuinig) * obstipatie * dood gevoel in beide benen van tenen en zijkant kuiten [lees meer...]* seksuele dispersie Sinds 13 januari in overleg met huisarts gestopt met inname metoprolol; bloeddruk op dat moment 160-100. Ik ben het k**s beu met al die bijwerkingen en en vraag mij af of het middel het kwaad niet verergerd. Bloed prikken en over twee weken controle huisarts. Ik laat jullie mijn ervaring weten.
17-07-2014

Hartinfarct

Eerst 100 mg voorgeschreven gekregen, diverse bijwerking vermoeidheid, duizeligheid te lage hartslag. Drie keer weer opgenomen i/v/m beklemmend gevoel op de borst. Dosis is verlaagd naar 50 mg. Ben nu drie jaar verder, in het begin geen of weinig bijwerkingen geleidelijk aan kreeg ik steeds weer meer bijwerkingen benauwdheid/ vermoeidheid/leeg gevoel duizeligheid, impotent[lees meer...]ie, geen puf meer om iets te doen. Fiets veel conditie geen probleem. Nu in overleg met de cardioloog en huisarts dosis verlaagd naar 25mg. Nu afwachten wat hiervan weer het resultaat zal zijn.
07-02-2014

Hartinfarct

gedotterd en stent uitgevoerd in hospitaal macon in frankrijk. Duur opname 5 dgn toen met ambulance naar nl. In nederland nadat franse medicijnen op waren overgegaan op nederlandse medicatie. Veel last van kortademigheid, nachtmerries, sowieso elke nacht dromen, 4 a 5 uur slaap aaneen daarna hazeslaapjes. December nacht opgenomen met hartproblemen en bloeddruk 200/110 maa[lees meer...]r niets gevonden. 24/01 medicatie metoprolol verlaagd van 100mg naar 50mg ivm met de klachten. 27/01 na zeer kortademigheid door huisarts met ambulance weer naar ziekenhuis, niets gevonden, hartfilm hartfoto/longfoto OK. 7/2 longblaastest wijst enigzins op copd maar geen slijmophoesten en voor infarct geen problemen gehad. Na verlaging naar 50mg wel meer gevoel op hartstreek. Volgende wk met huisarts overleg hoe en of wat.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum