Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

Bij  HartinfarctX

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (132 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

31-12-2023 | Vrouw | 77
Hartinfarct
Voelde me verschrikkelijk, nachtmerrie waar ik niet uit kon wan overdag. Zeer beangstigend en 'unheimisch'

12-09-2023 | Vrouw | 62
metoprolol (100mg)
Hartinfarct
Mijn moeder slikt dit medicijn. Sinds dat ze dit slikt heeft ze vaak stemmingswisselingen. Uit het niets word ze snel boos of geïrriteerd, soms heel de dag soms maar even. Ons hele gezin is de dupe van deze bijwerking.. wij moeten ons aanpassen en continue denken 'laat maar gaat het zijn de medicijnen'. Vaak heeft ze het niet door, soms ook wel. Ik kan wel zeggen da[lees meer...]t mijn moeder sterk is veranderd door onderandere dit medicijn

26-02-2023 | Man | 63
Hartinfarct
Een aantal jaren geslikt, maar in november ging het in eens fout zelfs de bloeddruk van 195/101. Verschrikkelijk koude handen en voeten, waar bij ik ook ineens begon te vallen, omdat ik mijn voet verkeert neer zette, omdat ik niet de controel had van hoe ik hem neer zette. In het val proces kon ik zien dat het was als of ik hem verzwikte. Heel erg raar uit eindelijk naa[lees meer...]r de huisarts gegaan ook omdat ik allemaal vreemde bultjes op mijn vingers kreeg, zou ezceem zijn kreeg zalf er veranderde wel wat maar de bultjes bleven komen en raakten ontstoken die ontsteking kwam van binnen uit niet door een huidletsel. Een plekje was erg vreemd, niet groot maar toch, het leek wel gangreen. metoprolol uit eindelijk gehalfveerd, bultjes bleven vooral die rare meer het pijnlijke verdween, en in eens kreeg ik een veel te lage bloed druk. Ander bloeddruk middel gehalveert. Bloeddruk verbeterde maar behoorlijk schommelingen in de ochtend voor inname medicatie ging hij toch naar een 150. Nu is metoprolol verminderd naar 12,5 mg en heb een optimale bloeddruk 24/7 ook voor het innemen van bloeddruk medicatie. Mijn levens stijl was volkomen veranderd, loop nu ongeveer 130 kilometer per week, van overgewicht ben ik naar een normaal gewicht gegaan. Mijn sukerwaarden hebben zich heel erg verbeterd, dat ik misschien medicatie kan stoppen. BMI is nu goed. Ook heb ik vaarwel gezegt tegen het nederlandse brood, en bak nu zelf brood en dat is zuurdesem brood. Ik schrok van alle dingen die ze in brood gooien, ik eet liever brood met zout suker water en meel, en verder niets. Vandaag voor het eerst tijdens de wandeling, (en het was hier niet warm) 12 km gelopen had ik warme voeten.

21-12-2022 | Vrouw | 64
Hartinfarct
vraagje ik heb van de apotheek vorige week het merk Sandoz gekregen ipv Mylan en nu heb heb ik het weer net zo benauwd als voor heen bij Mylan 100mg , maar toen deze gehalveerd was waren de benauwdheidsklachten over. Maar nu ik Sandaz 50 mg gebruik heb ik weer de benauwdheidsklachten en en blauwe plekken niet normaal gewoon. Ook ontzettend koud ook is mijn bloeddruk f[lees meer...]link verlaagd met Sandaz momenteel 100/60 met een hartslag van 55 Graag hoor ik of er nog meer mensen zijn die heftig op Sandaz reageren

22-09-2022 | Man | 75

14-10-2021 | Vrouw | 39
metoprolol (200)
Hartinfarct
In eerste instantie ging het goed, na een aantal weken bijwerkingen van duizelig worden de hele dag door en een lage bloeddruk. Overgestapt op bisoprolol, echter ook na 2,5 weken dezelfde klachten.

14-09-2021 | Man | 52
metoprolol (100mg)
Hartinfarct
Jaar geleden na een 4 voudige bypass begonnen met het slikken van een halve apotheek. Metoprolol is vandaag in dosering verlaagd van 100 naar 50mg. In overleg met de cardioloog. Zweten vreselijke vermoeidheid en geen kwaliteit van leven op deze manier. Met de afbouw hopenlijk verbetering. Ben 52 en wil graag mijn leven weer oppakken.

22-07-2021 | Vrouw | 49
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

16-05-2021 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct op 15 april jl. (53 jaar). Metoprolol is niet bepaald mijn vriend gebleken. Ik mag 25 mei eindelijk naar de cardioloog en ik vind het altijd moeilijk om voor mijzelf op te komen. Ik word en ben zeer kortademig, duizelig van deze bètablokker, ook heb ik een zeer diepe pijn in mijn botten sinds ik dit middel gebruik. Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de c[lees meer...]ardiologen van het Spittaal (Zutphen). Vooral op communicatief gebied. Wat te doen als je zelf geen ondersteuning hebt? De huisarts geeft ook niet thuis, gemaild en gebeld....

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na gelukkig mild hartinfarct en 1 stent o.a. metropolol voorgescheven. Erg lage dosis want ik heb van nature een lage hartslag, bovendien had mijn hart weinig schade doordat ik een natuurlijke bypass had gemaakt. Dosis na 6 weken gehalveerd, bloeddruk werd erg laag, hartslag werd erg laag (40). Halvering dosis maakte weinig uit voor hartslag. Kreeg bovendien erge nachtmerr[lees meer...]ies, hartkloppingen (een soort gebonk zonder dat de hartslag omhoog ging), permanente diarree en winderigheid. Mocht na interventie van de huisarts met cardioloog stoppen. Bijwerkingen verdwenen dus lag echt aan de metropolol. Vreselijk naar goedje gebleken in mijn geval.

18-02-2021 | Vrouw | 36
Hartinfarct
Anderhalf jaar geleden kreeg ik op 35 jarige leeftijd een hartinfarct. Ik was een sterke vrouw, veel moeten doorstaan, ging altijd maar door en liet geen traan. Dit infarct kwam voort uit stress en ik moest hard met mezelf aan de slag. Dit gedaan. De stressfactor (zoon kinderkanker) kon ik niet wegnemen, maar mijn manier van er mee omgaan wel. Na een tijdje werd ik steeds [lees meer...]emotioneler. Iets wat ik mijn hele leven nog niet van mezelf herkende. Ik zat in zak en as.... kreeg paniekaanvallen en begon daardoor re hyperventileren. Dit gaf klachten die leken op die van een infarct... En dan ga je bij je zelf na.... wat is er veranderd. Uiteindelijk las ik over de bijwerkingen van mijn medicijnen en dus ook die van de metoprolol. En tadaaaaa..... dat was de boosdoener!

13-02-2020 | Man | 79
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

26-01-2020 | Vrouw | 56
metoprolol (2mg)
Hartinfarct
Na een SCAD (spontaan scheuren kransvat) gevolgd door hartinfarct met o.a. metoprolol naar huis. Verschrikkelijk medicijn, 5 weken duizelig, het schommelde in mijn hoofd, net zeeziek. Verder kon ik totaal niet meer inslapen. Elke nacht tot minstens 4u wakker terwijl ik vroeg opsta . Belachelijk dat je dit in een HERSTELperiode krijgt. Uiteindelijk over op Atenolol; niks g[lees meer...]een problemen meer. Weg duizeligheid en weg niet slapen.

06-12-2018 | Man | 63
metoprolol (50)
Hartinfarct
Deze zomer een bypassoperatie gehad met 4 omleidingen en gedotterd met 2 stents.Naar huis met een pretpakket aan medicijnen. w.o de Metoprolol 50 mg met dit medicijn heb ik toch wel enige bijwerkingen ondervonden. Zoals ontzettend moe en lusteloos en ook voor mij heel vreemd een depressief en somber gevoel. Kon afgelopen weken i.o.m cardioloog gaan afbouwen naar 25 mg/1[lees meer...]2,5mg en ben nu gestopt. Hoop dat ik me nu beter ga voelen.

23-03-2018 | Vrouw | 54
Hartinfarct
Van Meteoprolol kreeg ik last van oorsuizen, vermoeidheid, stemmingswisselingen, vergeetachtigheid , aankomen in gewicht en rare bulten op mijn hiel en duimen.. De Arts zei me dat dat niets te maken had met het gebruik van dit medicijn, maar dat het Artrose was.. Ik had daar nog nooit eerder last van gehad.. Sinds september 2017 mocht ik van de Cardioloog stoppen met dit [lees meer...]medicijn.. De zg artrosebulten op mijn hielen zijn weg.. Op de duim is nauwelijks nog iets te zien..Het oorsuizen is er nog wel..maar wordt al minder en ik ga er van uit dat alle klachten gaan verdwijnen . Ik ben blij dat ik het niet meer hoef te slikken.. Nu maar weer proberen om af te vallen.

09-11-2017 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct. Dotteren inclusief 2 stents.