ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2
04-02-2019

Angina pectoris

In 2012 een astma-cardiale gehad, daarvoor o.a. Sotalol en Amlopidine voorgeschreven gekregen. 2e kerstdag 2018 opgenomen met longontsteking. Daar werd geconstateerd dat de pompkracht van mijn hart niet goed was en ook dat het fibrileerde. Daarop werd de oude medicatie verwijderd en kreeg ik Metoprolol 100, Perindopril 4 mg. en Epleronon 25mg. Nu heb ik met de Metoprolol[lees meer...] het volgende probleem. Ik heb COPD en sinds 1,5 week heb ik het behoorlijk benauwd. Ik slik 's morgens 'n furosemide waardoor de klachten wat verminderen. Mijn adem, wanneer ik ga liggen, gaat op en neer, dan weer héél zachtjes en dan weer met volle teugen naar binnen. Het lijkt wel 'n achtbaan. Hierdoor slaap ik nauwelijks en loop wat op en neer door het huis. En over de vermoeidheid, de droge mond en de plasproblemen heb ik dan maar even niet. Soms denk ik wel eens, ik schei uit met die troep, dan ga ik liever dood aan 'n hartstilstand dan aan benauwdheid. Met de Sotalol en de Amlodipine had ik nooit problemen.
07-09-2017

Angina pectoris

Al lange tijd had ik last van pijn op mijn borst, was kortademig, en erg moe. Na onderzoeken in het ziekenhuis kreeg ik te horen dat mijn hart niet voldoende zuurstof krijgt. Nu heb ik sinds kort deze medicijnen en ik voel me stukken beter. Ik heb totaal geen last van enige bijwerkingen.
19-03-2017

Angina pectoris

Ik vind het troep, word er ontzettend moe van, slapeloosheid, duizeligheid en een droge mond.
05-02-2017

Angina pectoris

Tig keer heb ik gevraagd voor een alternatief middel voor de metoprolol. Bestaat volgens huisarts en specialist niet. Van het begin af aan kamp ik met zware moeheid hoofdpijnen, energieverlies, slaapstoornissen. Je krijgt het dringende advies om af te vallen, maar de metoprolol houdt je hartslag op een laag niveau, al train je je het apezuur, je valt niet af. Het demotivee[lees meer...]rt om hiervoor te gaan. Ik heb op 200 mg gezeten, diagnose angina pectoris, na veel zeuren nu op 2x daags 50 mg, slik er acetylsalicelzuur tabletten, valsartan en atorvastatine bij. Heb eerder het gevoel van de regen in de drup te zijn gekomen. Medicatiebeleid heeft voorkeur boven dotteren,ondanks alle problemen.
27-04-2016

Angina pectoris

die rotzooi heeft letterlijk en figuurlijk mijn lichaam verpest, ben in gewicht toegenomen. dit komt doordat het bewegen minder werd en nog steeds niet optimaal is, het begon met duizeligheid en nekklachten waardoor ik weg viel elke keer. Dit heeft al met al 1,5 jaar geduurd en ik heb zelf de diagnose gesteld. Heb telefonisch overleg gehad met mijn cardioloog, we hebben be[lees meer...]sproken eerst de metoprolol te verminderen en jawel de klachten verminderden. na 6 weken ben ik uiteindelijk helemaal gestopt in overleg wel met de cardioloog, ben er nu 2 jaar vanaf het enige wat ik eraan heb overgehouden is een lichte artrose in mijn nek. Uitgelokt door de metoprolol. Hier willen de artsen niks van weten, het staat toch duidelijk op papier, de neuroloog heeft dit namelijk uitgezocht. Dus ik wil deze rotzooi noooooooit meer.
13-04-2015

Pijn op de borst

v.w. pijn op borst diverse onderzoeken gehad, waarbij een aangeboren hartafwijking aan het licht is gekomen, nl. abnormale oorsprong rca. Bloeddruk is de afgelopen jaren bij elke meting aan de lage kant geweest. Na gestart te zijn met metoprolol 50, 1 x daags 2 tabletten, was de bloeddruk bij het eerstvolgende bezoek aan de cardioloog gestegen naar 164/94. Op mijn vraag [lees meer...]hoe dit mogelijk was is niet geantwoord. Andere verschijnselen waren slijm in longen, dat niet opgehoest kon worden, ademhalingsproblemen, hoesten en stemverlies. Een normaal gesprek voeren was op een gegeven moment niet meer mogelijk. gezien de onhoudbaarheid van de situatie heb ik me genoodzaakt gezien om te stoppen met de medicatie. Na korte tijd was de bloeddruk gedaald naar 122/60, had ik veel minder last van slijm en had ik mijn stem weer terug, alhoewel nog altijd last van heesheid, vooral als ik moe wordt.
02-03-2015

Angina pectoris

Inmiddels helemaal mee gestopt tegen advies. De keuze tussen me goed voelen en medicijnen slikken heb ik gemaakt na dat ik me een jaar lang beroerd heb gevoeld van de medicijnen. Na amper twee weken voelde ik mij weer uitstekend. Ik zorg wel dat ik met wandelen en fietsen in conditie blijf. Dat heeft bij mij meer effect als medicijnen slikken. Mijn advies kom in beweging.
17-10-2014

Angina pectoris

Sinds gebruik altijd koude voeten. Meestal een hartslag 50 of lager per minute.
Pagina 1 van 2

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!