Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (132 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)

02-03-2023 | Vrouw | 57
Angina pectoris
Mijn bloeddruk zakte naar 87 Duizelig Angstig nachtmerries Vermoeid Durf het niet meer in te nemen Welk medicijn is beter?

25-01-2023 | Vrouw | 52
Pijn op de borst
Ik slikte deze medicijn maar kort maar kreeg aardig bijwerkingen van zeer trage hartslag in de nacht van 44slagen en was heel erg moe gewoon Total löss .. Nu toch andere medicijn voor de pijn op de borst

27-08-2022 | Man | 81
Angina pectoris
Na 15 jaar 2X dd sotalol 40 MG andere cardioloog: Sotalol is minder geschikt voor u, meteen stoppen: Ik sta te trillen en kan mijn mell 2 niet meer beheersen. Bloeddruk was aan de hoge kant nu perfect, hartslag veel hoger en cardioloog op vakantie

23-06-2022 | Vrouw | 62
Angina pectoris
Ik kom hierdoor nergens meer omdat ik geen adem krijg .Cardioloog gelooft niet dat het aan medicijnen kan liggen

01-09-2020 | Vrouw | 46
Angina pectoris
Heb dit middel 5 dagen geslikt Voor mijn stabiele angina pectoris , wat een troep is dat . Ik lag de hele dag uitgeteld op de bank kon niks meer . Zo moe viel constant in slaap , bij het opstaan duizelig wazig zien . Veel last van mijn lichaam . Ik had deze klachten al voor het gebruik en dit middel versterkte alles nog tien keer zo erg . Wat een troep . Ik ben er zelf mee[lees meer...] gestopt en de cardioloog gebeld dat ik dit niet meer hoefde . Ik krijg wat anders wat weet ik nog niet .

24-05-2020 | Man | 73
metoprolol (12,5mg)
Angina pectoris
Voorgeschreven gekregen na een hartinfarct met daaropvolgende dotterbeurt met plaatsing van 2 stents. Had daarna veel last van hartoverslagen en dat verbeterde dankzij 12,5 mg metoprolol. Wel werd ik sneller moe en bij flinke inspanning leek het alsof ik tegen een grens aan liep. Gebruik het nu 4 jaar en die bijwerkingen zijn niet veranderd. Ik zal er mee moeten leven.

22-05-2020 | Man | 73
metoprolol (12,5mg)
Angina pectoris
Op zich brengt het medicijn de hartslag flink naar beneden maar dat betekent meteen, dat je een zekere rem voelt bij flinke inspanning. Bovendien voel ik me regelmatig vermoeid. Vooral aan het begin van de dag. Op de bloeddruk heeft het weinig effect.

04-02-2019 | Man | 70
metoprolol (100mg)
Angina pectoris
In 2012 een astma-cardiale gehad, daarvoor o.a. Sotalol en Amlopidine voorgeschreven gekregen. 2e kerstdag 2018 opgenomen met longontsteking. Daar werd geconstateerd dat de pompkracht van mijn hart niet goed was en ook dat het fibrileerde. Daarop werd de oude medicatie verwijderd en kreeg ik Metoprolol 100, Perindopril 4 mg. en Epleronon 25mg. Nu heb ik met de Metoprolol[lees meer...] het volgende probleem. Ik heb COPD en sinds 1,5 week heb ik het behoorlijk benauwd. Ik slik 's morgens 'n furosemide waardoor de klachten wat verminderen. Mijn adem, wanneer ik ga liggen, gaat op en neer, dan weer héél zachtjes en dan weer met volle teugen naar binnen. Het lijkt wel 'n achtbaan. Hierdoor slaap ik nauwelijks en loop wat op en neer door het huis. En over de vermoeidheid, de droge mond en de plasproblemen heb ik dan maar even niet. Soms denk ik wel eens, ik schei uit met die troep, dan ga ik liever dood aan 'n hartstilstand dan aan benauwdheid. Met de Sotalol en de Amlodipine had ik nooit problemen.

07-09-2017 | Vrouw | 52
Angina pectoris
Al lange tijd had ik last van pijn op mijn borst, was kortademig, en erg moe. Na onderzoeken in het ziekenhuis kreeg ik te horen dat mijn hart niet voldoende zuurstof krijgt. Nu heb ik sinds kort deze medicijnen en ik voel me stukken beter. Ik heb totaal geen last van enige bijwerkingen.

19-03-2017 | Man | 56
Angina pectoris
Ik vind het troep, word er ontzettend moe van, slapeloosheid, duizeligheid en een droge mond.

05-02-2017 | Vrouw | 63
Angina pectoris
Tig keer heb ik gevraagd voor een alternatief middel voor de metoprolol. Bestaat volgens huisarts en specialist niet. Van het begin af aan kamp ik met zware moeheid hoofdpijnen, energieverlies, slaapstoornissen. Je krijgt het dringende advies om af te vallen, maar de metoprolol houdt je hartslag op een laag niveau, al train je je het apezuur, je valt niet af. Het demotivee[lees meer...]rt om hiervoor te gaan. Ik heb op 200 mg gezeten, diagnose angina pectoris, na veel zeuren nu op 2x daags 50 mg, slik er acetylsalicelzuur tabletten, valsartan en atorvastatine bij. Heb eerder het gevoel van de regen in de drup te zijn gekomen. Medicatiebeleid heeft voorkeur boven dotteren,ondanks alle problemen.

27-04-2016 | Man | 40
metoprolol (100mg)
Angina pectoris
die rotzooi heeft letterlijk en figuurlijk mijn lichaam verpest, ben in gewicht toegenomen. dit komt doordat het bewegen minder werd en nog steeds niet optimaal is, het begon met duizeligheid en nekklachten waardoor ik weg viel elke keer. Dit heeft al met al 1,5 jaar geduurd en ik heb zelf de diagnose gesteld. Heb telefonisch overleg gehad met mijn cardioloog, we hebben be[lees meer...]sproken eerst de metoprolol te verminderen en jawel de klachten verminderden. na 6 weken ben ik uiteindelijk helemaal gestopt in overleg wel met de cardioloog, ben er nu 2 jaar vanaf het enige wat ik eraan heb overgehouden is een lichte artrose in mijn nek. Uitgelokt door de metoprolol. Hier willen de artsen niks van weten, het staat toch duidelijk op papier, de neuroloog heeft dit namelijk uitgezocht. Dus ik wil deze rotzooi noooooooit meer.

13-04-2015 | Man | 65
Pijn op de borst
v.w. pijn op borst diverse onderzoeken gehad, waarbij een aangeboren hartafwijking aan het licht is gekomen, nl. abnormale oorsprong rca. Bloeddruk is de afgelopen jaren bij elke meting aan de lage kant geweest. Na gestart te zijn met metoprolol 50, 1 x daags 2 tabletten, was de bloeddruk bij het eerstvolgende bezoek aan de cardioloog gestegen naar 164/94. Op mijn vraag [lees meer...]hoe dit mogelijk was is niet geantwoord. Andere verschijnselen waren slijm in longen, dat niet opgehoest kon worden, ademhalingsproblemen, hoesten en stemverlies. Een normaal gesprek voeren was op een gegeven moment niet meer mogelijk. gezien de onhoudbaarheid van de situatie heb ik me genoodzaakt gezien om te stoppen met de medicatie. Na korte tijd was de bloeddruk gedaald naar 122/60, had ik veel minder last van slijm en had ik mijn stem weer terug, alhoewel nog altijd last van heesheid, vooral als ik moe wordt.

02-03-2015 | Man | 67
Angina pectoris
Inmiddels helemaal mee gestopt tegen advies. De keuze tussen me goed voelen en medicijnen slikken heb ik gemaakt na dat ik me een jaar lang beroerd heb gevoeld van de medicijnen. Na amper twee weken voelde ik mij weer uitstekend. Ik zorg wel dat ik met wandelen en fietsen in conditie blijf. Dat heeft bij mij meer effect als medicijnen slikken. Mijn advies kom in beweging.

17-10-2014 | Man | 70
Angina pectoris
Sinds gebruik altijd koude voeten. Meestal een hartslag 50 of lager per minute.

03-08-2014 | Man | 61
Angina pectoris
Hoe bouw je het gebruik van dit medicijn af? Ik ben zo ziek als een hond van dit spul.