Metoprolol

<< < vorige
Pagina 1 van 2
03-04-2019

Hartritmestoornis

Ik kreeg het medikament voor het eerst toen ik (hoge bloeddruk) in 1982 zwanger wilde worden en het niet schadelijk voor de baby zou zijn. Daarna 100 mg jarenlang ingenomen wegens hoge bloeddruk. Met 56 jaar hartritme stoornis gekregen en het medikament in combinatie met een ander hartmiddel tot nu toe ingenomen. Chronisch depressief, sinds 1983 gewichtstoename, en alle [lees meer...]andere opgenoemde bijwerkingen. Nooit geweten dat dit veroorzaakt zou kunnen zijn door het medikament. Geen arts heeft mij ooit daarover geiïnformeerd, ik heb zoveel moeite met het vechten tegen de stemmingsstoornis en de gewichtstoename, dat ik eigenlijk liever aan hartfalen doodga, want dit is niet uit te houden. Zoveel vergooide jaren!
23-01-2019

Hartritmestoornissen

Sinds december 2017 Metoprolol 50 mg gebruikt voor bevordering hartslag en bloeddruk. De specialisten zeggen dat het werkt dus sluit ik me er maar bij aan. Per 31 mei 2018 verlaagd naar 25 mg. Gemakkelijk in te nemen. Bijwerking koude handen en koude voeten. Dat is erg vervelend. Daarom per 31 mei 2018 gewisseld naar Nobivolol 2.5 mg. Ook hiermee koude handen en voeten en [lees meer...]nu een koude neuspunt. Zelfs de afgelopen mooie zomer. Of het effectief is weet ik niet maar de cardioloog zegt van wel. Dus!
01-01-2019

Hartritmestoornissen

Na twee hartinfarcten 2007, bypass operatie 4 omleidingen gehad, maar bleef hartritmestoornissen houden begonnen met 50 Mg . Bleef toch steeds last hebben van zeer onregelmatige hartslag wat ervoorzorgde dat ik niet behoorlijk kon functioneren . Dosis verhoogd naar 100 Mg. En nu gaat het beter alleen bij grote inspanning krijg ik last omdat mijn hartslag laag blijft. Maa[lees meer...]r als ik rustig aandoe gaat het goed. Alleen nog last van moeheid. Maar ritmestoornissen heb ik nog wel alleen in veel mindere mate.
21-12-2018

Hartritmestoornissen

Fijn medicijn, doet wat het doen moet. Hartslag en bloeddruk omlaag halen. Bijwerkingen kloppen met het geen wat er op de gebruiksaanwijzingen staat. Reeds met 12,5 mg verhoogd, verder geen rare bijwerkingen dan soms wat duizeligheid. Na een week of 4 of 5 ben je aan de bijwerkingen gewend.
09-10-2018

25-09-2018

Hartritmestoornis

Ik moest dit medicijn nemen om mijn hartslag te verlagen voor een ct scan van het hart.Moest 2 dagen voor de scan beginnen met innemen.Vond de tablet een verschrikkelijke ervaring.Had na inname van de eerste tablet al de bijwerking dat ik bijna in slaap viel als ik rustig op de stoel zat,waarschijnlijk omdat de hartslag in rust iets te laag was.Als mij een beetje te veel i[lees meer...]nspande kreeg ik enorm veel pijn op de borst.Na even rustig zitten ging dit wel weer over.Kreeg de 2e dag ook een enorm droge mond.op de dag van de scan had ik ook vervelende spierpijn en omdat mijn hartslag op het moment van de scan niet laag genoeg was,kreeg ik via een infuus meer van dit middel toegediend waarna ik een aantal uren flinke hoofdpijn heb gehad en erg duizelig was.Ben opgelucht dat ik dit medicijn niet voor langere tijd hoef te gebruiken.
23-09-2018

Waardeloos medicijn. Gebruik nu weer Sandoz. Is uitstekend
13-09-2018

Hartritmestoornissen

Na eerder geprobeerd te hebben voor hartritmestoornissen jaren geleden, nu na meerdere invasieve behandelingen en nu pacemakerafhankelijk zijn opnieuw geprobeerd om overgebleven ritmestoornissen in elk geval te verminderen. Bijwerkingen waren net als de eerste keer heftig en werden van dag tot dag nog erger: ritmestoornissen bleven en werden meer, slapeloosheid, kortademig[lees meer...], zware ademhaling, spierpijn/krampen, enorme spierspanning, druk in hoofd/lichte hoofdpijn, slechter zicht, sterk transpireren, snel duizelig, tinnitus, koude intolerantie. Geen optie om ermee door te gaan.
26-03-2018

Hartritmestoornis

wegens hart ritme problemen kreeg ik Metoprolol, werken prima, bijwekingen zo goed als geen, zeer tevreden, langzame afgiften van Sandoz. Prima merk Sandoz en effective.
01-12-2017

Hartritmestoornissen

Hallo "Lotgenoten" Graag wil ik mijn ervaringen met het gebruik van Metoprolol met u delen. Enkele jaren geleden kreeg ik van de een op de andere dag ast van flinke hartritmestoornissen ( boezemfladderen ) en werd doorverwezen naar de specialist die me Metoprolol voorschreef. Meteen na de eerste inname kreeg ik last van vervelende bijwerkingen die aan bleven houden en b[lees meer...]leef last houden van ritmestoornissen hoewel minder dan voorheen. Ook de bijverschijnselen werden na verloop van tijd minder. Via Internet nam ik kennis over het gebruik van medicinale CBD en Cannabisolie en de invloed daarvan op het hart, bloedvaten en ritmestoornissen. Er is inmiddels wereldwijd veel onderzoek gaande naar de werking van Cannabisolie met zeer positieve resultaten. Tijd dus om de huisarts eens op te zoeken met de vraag naar een recept voor de olie. Hij was zoals bleek totaal onbekend met de olie maar schreef me op mijn verzoek wel een recept voor en bestelde de medicinale CBD olie bij een van de weinige Apothekers die dit product leveren. De olie was overigens erg duur maar werkte wel. Dit was dan ook de reden om zelf olie te gaan maken. Dat laatste doe ik inmiddels al bijna een jaar voor eigen gebruik en het werkt. Sinds die tijd heb ik dan ook geen enkele ritmestoornis meer gehad! Mocht u meer informatie willen of heeft u vragen, dan kunt u me altijd een berichtje sturen. hartelijke groet, C. (privé gegevens verwijderd - Mijnmedicijn.nl)
23-10-2017

Hartritmestoornissen

Moet deze innemen tegen atriumfribilleren, maar kan niet vooruit ben doodmoe. Huisarts zegt dat die klachten tijdelijk zijn. Iemand enig idee hoelang die vermoeidheid blijft?
16-10-2017

Gestopt.
20-08-2017

Hartritmestoornissen

Ik ben/was een gezond persoon tot ik behoorlijke hartritmestoornissen en hartflutters kreeg, meestal na zware inspanning, alcohol gebruik of stress. Inmiddels merk ik wel dat na verloop van tijd dat de storingenen sneller terugkomen. Ik gebruik inmiddels 1 tablet van 50 Mg metoprolol. De storingen blijven weg, maar ik kan geen druppel alcohol verdragen. De eerste 2 maanden[lees meer...] moest mijn lichaam enorm wennen aan de metoprolol, moe kort van adem en droge ogen. Met de vermoeidheid gaat het inmiddels wel een stuk beter. Binnenkort moet ik terug naar de cardioloog en ben benieuwd of ze me aan de metoprolol houden of adviseren een ablatie te doen.
19-05-2017

Hartritmestoornissen

Bedoeld effect van de medicatie was voor mij negatief. Ritmestoornissen (en hartkloppingen) bleven ongeveer hetzelfde maar mijn hartslag zakte regelmatig tot onder de 40 tot bijna 30 per minuut. De bijwerkingen waren echt enorm (Hoofdpijn, duizelig, verstrooidheid, energieloos, misselijk algehele malaise). Regelmatig een zombiegevoel, totaal geen zin meer om nog iets te do[lees meer...]en. Na nu ongeveer 1 maand gestopt te zijn met het medicijn en ook nog begonnen met aanvullend vitamine D (Cholecalciferol 800 ie) voel ik me weer zoals voor die tijd en dat is beter dan ik durfde hopen.
15-04-2017

Hartritmestoornissen

begonnen voorschrift cardialoog 50mg, last van (spier-)pijnen in nek, achterhoofd en schouder. Maanden fysiotherapie, niet geholpen. In overleg met huisarts naar 25 mg. Schouderpijn weg, maar pijn in de nek gebleven.
26-01-2017

Hartritmestoornis

Nadat er na 13 jaar eindelijk werd vastgesteld dat ik een hartritmestoornis had, werd metoprolol voorgeschreven door de cardioloog. Ik neem in de ochtend 100 mg en voor het slapen gaan nog eens 50mg. Voor mij ging er een wereld open. Voor zover ik het kan beoordelen heb ik geen bijwerkingen. Het middel helpt bij mij goed. Ik gebruik het inmiddels al 16 jaar zonder probleme[lees meer...]n.
<< < vorige
Pagina 1 van 2

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!