metoprolol

Hartklachten (21 meningen)

14-10-2021 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Ik slik ze tegen hartritmestoornissen. Daar helpt het wel tegen al is het niet 100%. Nadeel is wel dat als je van te voren geen hoge bloeddruk hebt die erg gaat zakken met duizeligheid tot gevolg. Deze medicijnen zouden ook tegen migraine helpen maar daar merk ik niks van. In tegendeel: het aantal migraines is hetzelfde maar de aanvallen duren langer omdat je al dagen van[lees meer...] te voren last krijgt van voorverschijnselen. Ook de aurafase duurt langer. Ik heb ergens gelezen dat dit middel niet geschikt is voor migraines met aura, kan daar helaas nergens meer informatie over vinden maar dat is dus wel ook mijn ervaring.

05-10-2021 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Wanneer ik de ervaringen lees lijkt het wel of metoprolol alleen maar ellende geeft. Natuurlijk is het vervelend wanneer je bijwerkingen hebt. Ik ben echter zeer tevreden over het gebruik van metoprolol ook al was en ben ik er geen voorstander van. Maar soms heb je geen keuze in het kiezen van iets wat je probleem kan verhelpen. De enige echte bijwerking is het dromen maar[lees meer...] dat probeer ik dan maar te relativeren.

24-09-2021 | Vrouw | 87
metoprolol (200mg)
Na ingenomen na ongeveer 1 uur diaree

13-09-2021 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik slik nu ongeveer 2 jaar metroprolol . De laatste tijd begin ik steeds meer bijwerkingen te krijgen. Ik slik dr metroprolol omdat mijn hart ‘te snel’ klopt. Uiteraard moet het medicijn dit verhelpen en de hartslag laten zakken. Helaas heb ik nu nog steeds we eens een hartslag van 190 (zowel in rust als bij inspanning). Laatst hierover contact gehad met de cardioloog en [lees meer...]die zei dat ik dan maar een hogere dosis zou moeten nemen, ik heb er voor gekozen dit niet te doen omdat ik soms al enorm wordt geremd door alle bijwerkingen. Ik heb ondanks het medicijn nog steeds vaak last van hartkloppingen en een te hoge hartslag, maar mijn cardioloog ziet hier niet zo de ernst van in omdat ik nog jong ben.

18-08-2021 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Mijn ervaring? Vanwege constante hart vibreren in het ziekenhuis terecht gekomen. Aan het infuus gelegen en dat hielp niet, vervolgens na enige tijd ECV. Uiteraard geen dag of 2 oid ter observatie gelegen, maar meteen in de middag met medicatie naar huis gestuurd, medicatie oa bloedverdunners en maagbeschermer. Twee weken later geen effect medicatie, terug naar het zi[lees meer...]ekenhuis, diverse onderzoeken, oa hartfilmpje Echo en al wat er bij hoort, ook nog holteronderzoek gehad, vonden er niks op, ja, zo nu en dan overslag rikketik . Maar toch last van de rikketik, nu komt het, in 4 maand tijd door verschillende cardiologen gezien en verschillende hartmedicaties gekregen, let wel, bij geen 1 zat er een maagbeschermer bij. Gevolgen, je bent gewoon ene wrak geworden, constant moe ,misselijk en oplopende hartslag, last van de maag en eetlust nagenoeg 0 en er niet op gewezen geworden dat je maagbeschermers er bij zou moeten/kunnen gebruiken. Nu ben ik , door dat ik mij al zo,n beetje 4 maand, door diverse harttabletten, hondsberoerd voel met de laatste hart medicatie Metoprolol 50 mg, gestopt. Elke keer als ik een cardioloog om raad vroeg, en ik daarbij de kwalen aan hem/haar voorlegde kreeg ik gewoon een andere hartpil voorgeschreven, kwaal bleef gewoon doorgaan. Waarom wijst er dan niemand van artsen en of specialisten op de oplossing . Nu uiteindelijk word er bij mij een algehele bloedonderzoek gedaan, kijken wat voor schade ik, vanwege al die verschillende hartmedicaties zonder maagbeschermers opgelopen heb. In die tijd , eigenlijk nu nog steeds,zat ik ook nog eens met een hele boel stress. Vertrouwen in de medische wereld is dan ook bij mij al aardig geslonken, of komt dat soms door Corona dat dat veel belangrijker geworden is, de rest is bijzaak geworden, of heb ik het mis.

15-08-2021 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Sinds 1 1/2 jaar gebruikte ik metoprolol.Ik had boezemfibrileren gehad en zat in zware burnout.Al snel,kreeg ik veel pijn op de borst,uitval en hoofdpijn,pijn in armen,kaken,na het innemen van metoprol.Mijn cardioloog zei dat het niet kon dat ik van dit middel zo,n pijn kreeg;"zal vast wel aan de burnout liggen en het feit dat ik te dik ben."Ik heb al deze tijd in een vres[lees meer...]elijke hel geleefd,zoveel pijn,dat ik soms dacht dat euthanasie beter zou zijn als het niet over ging.Ik werd niet geloofd,want ik had toch immers een "burnout"!Ik kreeg zelfs een medisch psychologe, die me daarin begeleidde.Ik ben vele malen gestopt met metoprolol,maar moest weer beginnen omdat ik weer hartritmestoornissen kreeg.Het was inmiddels corona tijd en ben letterlijk onder een steen gekropen om de coronapatienten niet te hinderen en heb dus zo 1 1\2 jaar vreselijke pijnen geleden.Toen het coronavirus afnam,kreeg ik op verzoek een andere cardioloog en deze dank ik op mijn blote knieën dat hij een hartcatherisatie bij me liet uitvoeren,want toen moest ik 5 dagen stoppen met bloedverdunners en heb toen ook de metoprolol niet meer genomen.En tadaaa ik was pijnvrij.Op de laatste dag zonder bloedverdunners heb ik metoprolol genomen en die vreselijke pijn was terug.Bij de catherisatie is mijn kransslagader goed gebleken,-waar ik inmiddels ook niet meer aan twijfelde-maar nu was het bewijs daar.Ik heb vanaf de dag dat ik stopte met metoprolol geen pijn meer gehad,wel nog een week hartkloppingen die zachtjesaan ook verdwenen.Moraal van dit verhaal:blijf bij je gevoel!Als 20 mensen zeggen dat het komt door je burnout,want daar "kun je alles "van krijgen,en jij voelt dat het niet zo is,blijf bij je gevoel.Elk mens is anders,elk medicijn werkt bij iedereen anders.Bij mij was overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen bekend,had ook al ooit een anaflaktische reactie gehad,maar er werd niet naar me geluisterd.Het is te triest voor woorden dat ik bijna 2 jaar zoveel pijn geleden heb,terwijl dit niet nodig was.

17-06-2021 | Man | 71
metoprolol (12,5mg)

10-05-2021 | Man | 74
metoprolol (12,5mg)
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

22-04-2021 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Gebruik 2 maal daags metoprolol 50 retard Geweldig middel voor mij ! Zou niet meer zonder kunnen . En totaal geen bijwerkingen.

21-01-2021 | Vrouw | 25
Hartritmestoornis
Ik ben 25, en ik heb dit medicin gekregen omdat mijn bloeddruk vaak te hoog is, en mijn hartslag is eigenlijk altijd te hoog. ( tachycardie ) ik heb vooral als is 's avonds naar bed ga last van maagzuur. En overdag ben ik vrijwel altijd moe. Verder echt een top medicijn!

31-10-2020 | Man | 65
Hartritmestoornis
De hartritmestoornis werd verholpen maar de bijwerkingen werden ondragelijk.

13-07-2020 | Man | 73

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

02-06-2020 | Man | 73

25-05-2020 | Man | 76
metoprolol
Hartritmestoornissen
voorgeschreven na algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs onderzoek met een kastje. Voor de inname in de ochtend voelde ik me goed na de inname ontstonden gedurende de dag steeds meer bijwerkingen. Ik raakte dan langzamerhand ook versuft en gedesorienteerd. Autorijden werd gevaarlijk en zelfs lopen en de straat oversteken werd riskant.

16-01-2020 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Ik ben een 63-jarige man en slik al ruim een jaar 1 x daags (in de ochtend) 100 mg Metoprolol Sandoz i.v.m. in korte tijd 3 x Hartritmestoornissen gehad. Top middel. Geen Hartritmestoornissen gehad, geen enkele bijwerking (zelfs geen koude handen en/of voeten). Slaap prima, sport meermalen in de week, geen maag/darmklachten. Woog voordat ik dit gebruikte altijd rond de 88[lees meer...] kilo (ben 187). En na een jaar nog steeds. Dus gewichtstoename is het bekende "broodje aap" verhaal. Tevens is het ook complete onzin dat je van het merkloze (wat ik gebruik) Sandoz bijwerkingen krijg en van Selokeen niet. Ik heb nergens last van. Dus laat je niet gek maken door sommige reacties hier.