metoprolol

Hartritmestoornissen (113 meningen)
Hartklachten (21 meningen)

18-04-2021 | Vrouw | 52
metoprolol (100mg)
Door metroprolol komen prikkels minder hard binnen en ben ik meer ontspannen geworden. Een halve dosering (50mg.) is voor mij voldoende om migraine aanvallen te voorkomen of als ik nog eens hoofdpijn heb de klachten een stuk milder laten verlopen. Ben er blij mee en had dit veel eerder moeten doen.

30-12-2020 | Vrouw | 55
metoprolol (100mg)
Deze medicijn heeft mijn huisarts voorgeschreven om mijn migraine aanvallen voor te komen. Ik gebruik altijd Mylan en dat goed. Maar nu heb ik Sandoz gekregen en heb nu dagen verschrikkelijk veel hoofdpijn. Maar apotheek beweert dat Mylan niet leverbaar is. Ik vraag me af wat is het verschil van samenstelling van die twee soorten Metoprolol?

27-10-2020 | Vrouw | 32
metoprolol (100mg)
Ik gebruikte sandoz en werd plots overgezet op mylan. Ik had continue het idee dat mijn migraine verergerde. Nu lees ik ook meerdere recensies dat mylan niet helpt bij migraine. Ik ga dus ook weer terug naar sandoz in de hoop dat mijn aanvallen verminderen.

07-10-2020 | Vrouw | 55
metoprolol (100mg)
Sinds ongeveer anderhalf jaar gebruikte ik metoprolol van het merk Sandoz. Dit naar tevredenheid, mijn migraineaanvallen waren sterk verminderd. 3,5 week geleden kreeg ik ineens een ander merk mee bij de apotheek, Mylan. Sindsdien heb ik dagelijks 3 migraineaanvallen en dat elke dag met als gevolg dat ik niet meer normaal kan functioneren en altijd moe ben.

06-10-2020 | Vrouw | 33
metoprolol (50mg)
Na een aantal heftige migraine aanvallen, waarvan 2x in het ziekenhuis beland te zijn en de hoeveelheid aanvallen, ben ik op advies van de huisarts gestart met metoprolol. Sinds het gebruik van de medicatie zijn de aanvallen afgenomen.

20-09-2020 | Vrouw | 20
metoprolol (50mg)
Ik had jarenlang erg last van ernstige migraine wat mijn dagelijks leven erg beïnvloedde. De neuroloog schreef eerst topiramaat en propranolol voor voor een profylaxe werking, helaas zonder resultaat. Ik gebruik nu metoprolol en ik heb nog maar zelden migraine! Het was wel even wennen in het begin: ik was de eerste 2 weken erg misselijk en had regelmatig last van diarree. [lees meer...]Ook ben ik snel heel duizelig als ik 'te snel' opsta. De misselijkheid en diarree zijn verdwenen na 2 weken, de duizeligheid na opstaan en kortademigheid zijn helaas gebleven. Maar alles beter dan 3 keer per week migraine! Ik ben erg tevreden over dit medicijn, maar je moet wel echt even wennen de eerste 2 weken. Helaas blijven de klachten als duizeligheid bij opstaan en kortademigheid bij inspanning zolang je het middel neemt, maar je leert er snel mee omgaan.

26-06-2020 | Vrouw | 18
metoprolol (50mg)
Al jaren had ik last van hevige migraine aanvallen. Toen ik 17 was, begon ik met 100 mg metoprololsuccinaat. Ondanks dit kreeg ik toch nog aanvallen, zij het in veel mindere mate. Na een ander medicijn te hebben geprobeerd (en daar heel naar van te zijn geworden) ging ik terug naar metoprololsuccinaat, maar dan 150mg op aanraden van de neuroloog die mij behandelde. Dit hee[lees meer...]ft de migraine aanvallen bijna geheel verminderd. Ik ben heel tevreden over dit medicijn tot dusver. De enige bijwerkingen die ik heb ondervonden zijn kortademigheid (intensief sporten wordt hierdoor lastig) en ik ben 1x flauwgevallen.

28-11-2019 | Vrouw | 22
metoprolol (50mg)
Al jaren af en toe last van migraine inclusief aura maar op een gegeven moment 1 keer per week en later zelfs om de twee dagen last van migraines en hierdoor begonnen met metoprolol. Meteen zeer effectief en nu nog maar heel af en toe een aanval of zeer lichte verschijnselen van migraine. Eerste week van het gebruik van metoprolol last gehad van mijn darmen met lichte di[lees meer...]arree maar bij langer gebruik geen last meer van bijwerkingen. Echter bij heel snel opstaan wel duizelig maar dit kan goed voorkomen worden door rustig op te staan. Al met al ben ik zeer tevreden over dit medicijn.

13-06-2019 | Vrouw | 29
metoprolol (100mg)
Vorig jaar Metoprolol voorgeschreven vanwege wekelijkse migraineaanvallen. De eerste weken waren een ramp. Ik kon niet opstaan of moest mij ergens aan vasthouden omdat het zo duizelde. Ook merkte ik verzuring tijdens inspanning, maar heb toch doorgezet. In het laatste jaar slechts een aantal keer een migraineaanval gehad dus snel onder controle was met een neusspra[lees meer...]y. Wel veel last van normale hoofdpijn gehad, maar of dit van het medicijn kwam weet ik niet aangezien ik al een tijdje chronisch hoofdpijn heb. Ben nu aan het afbouwen van 100mg naar 50mg en dan naar 25mg om vervolgens helemaal te stoppen. Het grote nadeel van dit medicijn vind ik de eerste bijwerking maar daar moet je echt even doorheen bijten. Daarnaast ben ik 8kg aangekomen, zonder dat mijn voeding of trainen is aangepast. Daar baal ik enorm van, ben erg benieuwd hoe dat zometeen gaat als ik gestopt ben.

02-05-2019 | Vrouw | 43
metoprolol (50mg)
Ik heb al jaren last van migraine. Hiervoor vanalles geprobeert en uiteindelijk hielpen triptanen goed. Maar op een gegeven moment verviel ik van hoofdpijn in hoofdpijn als bijwerking en slikte ik wel meer dan 10 triptanen per maand. Overgestapt op metaprolol. Sindsdien geen hoofdpijn gehad meer! Wel voel ik 2x per maand nog ‘iets op de achtergrond’ , maar is geen pijn te [lees meer...]noemen. Voelde me in de eerste dagen erg duizelig en wazig, ook lezen lastig. Naarmate ik het langer gebruik lijken bijwerkingen wat te verdwijnen. Koude handen en soms duizeligheid blijft. Ik slik savonds omdat ik sochtends te veel bijwerkingen voel na 2 uur na inname. Ik ben toevallig deze week een dag vergeten. En had de dag erna direct wel weer de bijwerkingen zoals boven genoemd. Consistent slikken is dus van belang.

10-03-2019 | Vrouw | 58
metoprolol (100mg)
In eerste instantie een afname van frequentie van aanvallen. Sinds 2016 nam de frequentie weer toe.

15-01-2019 | Vrouw | 44
metoprolol (100mg)
Heeft een tijd goed geholpen maar uiteindelijk niet voldoende

28-10-2018 | Vrouw | 71
metoprolol (25mg)
volgens de neuroloog heeft candesartan minder bijwerkingen en metoprolol heeft geen effect met 25 mg.

19-08-2018 | Vrouw | 47
metoprolol (50mg)
In eerste instantie hielp het goed ter voorkoming van migraine-aanvallen. Na vele jaren gebruik bleek ik toch ernstige bijwerkingen te hebben. Laatste tijd daalde steeds de hartslag als ik rustig zat of lag dat ik buiten bewustzijn dreigde te raken. Na druk bewegen werd de hartslag weer normaal. Gebeurde steeds vaker en resulteerde in paniekaanval vanwege dreiging om buite[lees meer...]n bewustzijn te dragen. Abrupt gestopt met medicijnen. Mijn gewicht is aan het afnemen. Al 14 kg eraf, alleen door te stoppen met dit medicijnen. Ook ben ik van mijn chronische vermoeidheid af. Migraine heb ik wel maar probeer alle triggers te verkomen. Qau merk zijn er veel wisselingen geweest omdat de apotheek je elke keer weer wat anders mee geeft.

30-05-2018 | Vrouw | 35
metoprolol (100mg)
Na jarenlange migraine aanvallen en verschillende triptanen te hebben geprobeerd, kreeg ik van mijn huisarts Metropolol voorgeschreven. Ik had circa 8 tot 10 aanvallen per maand. Ik heb de Metropolol ongeveer 6 weken gebruikt en heb 1 klein aanvalletje gehad die snel weer onder controle was, dus ik was echt heel erg tevreden over dit medicijn! Echter na de eerste week kree[lees meer...]g ik uitslag op verschillende plekken, ik dacht van de warmte aangezien we in een hittegolf zaten. Maar na een paar weken moest ik voor controle terug komen voor de Metropolol en vroeg mijn huisarts of de uitslag een bijwerking kon zijn. De uitslag was inmiddels verspreid van hoofd tot teen en jeukte gigantisch. Helaas bleek dit Psoriasis te zijn, een bijwerking van de Metropolol die zelden voorkomt. Helaas dus moeten stoppen en een sterke hormoonzalf gekregen wat snel werkte. Nu overgestapt naar een anti epileptica wat eenzelfde soort werking zou hebben op de migraine.

29-04-2018 | Vrouw | 18
metoprolol (50mg)
Ik slik metoprolol nu al bijna twee jaar om mijn ernstige migraineaanvallen te voorkomen. Hiervoor vind ik het middel erg geschikt, hoewel ik wel aardig wat last heb van de bijwerkingen. Ik heb het tegenwoordig altijd koud en ik heb moeite om mij hiervoor te kleden. Zelf de dikste winterjas is niet dik genoeg. Verder ben ik gediagnosticeerd met het fenomeen van Raynaud. Ve[lees meer...]rder ben ik vaak moe en heb hierdoor mijn sociale en mijn werkleven hierop moeten aanpassen.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum