Metoprolol

Hartritmestoornissen (95 meningen)
Hartklachten (17 meningen)

03-04-2020

Metoprolol (metoprolol)

Ik slik dit middel nu ruim 1 jaar. Bloeddruk is door dit middel wel aardig verlaagd. Was eerst 155/90 en nu (gemiddeld) 135/80. De bijwerkingen zijn echter heel vervelend. Dit betreft: vermoeidheid (in benen) en last van koude armen, rug en handen. Het meest vervelende is het ontstaan van een chronische loopneus. Ik loop de hele dag met zakdoeken in de aanslag, terwij[lees meer...]l ik niet echt verkouden ben. Vooral die loopneus belemmert mij ernstig in mijn dagelijk functioneren.
25-03-2020

Metoprolol (metoprolol)

mijn Hartslag ging te ver naar beneden (40-46) dus 50 was te sterk neem ik aan.
03-03-2020

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb soms hartslag rond 180 en hogere bloeddruk 145/95 Ik slik rond 2 jaar Mijn bloeddruk is gelijk omhoog gegaan 170/100 en nog hoger Hoge polsslag heb ik ook nog steeds soms Ik ben veel kilo's zwaarder Ik heb een andere huisarts gekregen en zij heeft op stop gezet Na paar dagen heb ik bloeddruk 130 / 80 en ik voel me niet meer moe ochtend , ik kon mijn ring[lees meer...]en dragen
24-01-2020

Metoprolol (metoprolol)

Deze gekregen omdat mijn bloeddruk aan het steigeren was gegaan door menopauze. Kreeg op de eerste dag van gebruik donderslaghoofdpijn(zoek maar op wat dat is) Enorm last gehad van de bijwerkingen, flink aangekomen door deze pil al beweren boze tongen dat dit een broodje aap verhaal is. Soms voelt m'n hartslag erg traag, erg moeten wennen aan de vermoeidheid, die heel[lees meer...] lang duurt. Voordeel is wel dat ik geen migraines meer heb. Had eerst van Ratiopharm, sinds vorig jaar van sandoz, paar dagen met duizelingen gelopen hierdoor, Ratiopharm was naar zeggen niet meer leverbaar, maar dat hoor ik van meer medicijnen van andere mensen, zal wel een kostenplaatje wezen.
04-10-2019

Metoprolol (metoprolol)

ik neem nu al een tijd metoprolol 2 maal daags 100mg dus 200 mg per dag nu is iedere keer mn bloedruk goed en dan weer hoog nu weer medicijn er bij amlodipine ook twee keer 5 mg ik heb in verleden tia gehad maar ik wil vragen of iemand ook ervaring met metoprolol en amlodipine je kan van het laatste hart aanval krijgen is er iemand die met hoge bloedruk medicijn krijgt [lees meer...]zonder te veel bijwerkingen
11-08-2019

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik het voor de bloeddruk en een deel voor keel. Hart kloppingen, heel erg moe, evenwicht soms verlies, duf suf , spieren slap voel en verdrietig naar raar eng in hoofd. Hoofdpijn. Koude warme handen .tintel schokjes door lijf voel ik.
16-07-2019

Metoprolol (metoprolol)

ik ben 81 jaar en gebruik 6 jaar metoprolol 25 mg. Heb soms last van prikkelhoest en een dikke tong die dan tegen de tanden schuurt, doet pijn. Hoort deze ook bij de ACE remmers? Daar voor gebruikte ik cloortalidon. Moest stoppen omdat mijn k te laag was
07-07-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik ben deze betablokker gaan gebruiken nadat ik een hersenbloeding heb gehad ik heb steeds het idee gehad dat dit medicijn me drogeerde, maar deze symoptomen die ik had werden geweten aan NAH . ik werd steeds meer moe en futloos, Na halvering van de dagdosis werd ik binnen een paar dagen een stuk minder moe en hoefde niet meer ieder avond op bed te liggen. Ik ben 13 kilo [lees meer...]aangekomen na de cva, en hoop nu ook na halvering meer af te kunnen afvallen, duizeligheid is n o ok verdwenen
10-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Heb metoprolol 25 mg succinaat drie dagen genomen. Kreeg vrijwel direct enorme spierkrampen en spierstijfheid. Tevens hard oorsuizen. Slikte het medicijn tegen extra systoles en licht verhoogde bloeddruk. De derde dag afgebouwd naar 12,5 mg. Bijwerkingen toen iets minder maar nog steeds aanwezig. Ik stop met dit voor mij vreselijke middel. Bijwerkingen werden zo erg dat ik[lees meer...] naar de EH ben geweest.
10-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Medicijn drie dagen ingenomen. Bijwerkingen werden steeds erger. Zo erg dat ik naar de Eerste Hulp ben geweest. Nooit geen betablockers meer voor mij. Slikte metoprolol voor extra systoles en licht verhoogde bloeddruk.
06-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Medicijn werd door cardioloog voorgeschreven voor te hoge bloeddruk (145/90) en hartritme verstoringen (soms). Middel is wel effectief, want bloeddruk is nu gemiddeld 118/75. Tegen hartritme storingen werkt het niet echt. Bijwerkingen zijn zeer vervelend, vooral loopneus en tranende ogen.
22-04-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb al geklaagd bij apotheek - klacht neergelegd bij Lareb - FDA in Amerika schrijft - dit medicijn NOOIT aan mensen over 70 voorschrijven - de bijwerkingen zijn te intensief en gevaarlijk voor deze groep. mijn lichaam hield op met werken, klappen in mijn nek en hoofd, benen wilden niet meer, longen wilden niet meer, ijskoud, trillingen, duizelig duizelig, hoofdpijn, h[lees meer...]artkloppingen, enz enz - bijwerkingen werden steeds erger over vijf dagen
01-04-2019

Metoprolol (metoprolol)

Pieken van hoge bloeddruk blijven bestaan, nu een ander middel.
09-03-2019

Metoprolol (metoprolol)

Voor de tweede dag dit medicijn. Bloeddruk gezakt van 158/96 naar 99/77. Ik heb dit middel erbij gekregen naast enalapril en chloortanidine. Normaal heb ik bijna nooit bijwerkingen van medicijnen. Maar nu dus wel. Kan nog niet zeggen dat ik mij beter voel.
14-02-2019

Metoprolol (metoprolol)

heb soms idee dat ik flauw val!!
08-02-2019

Metoprolol (metoprolol)

Werd voor geschreven voor mijn hoge bloed en een te hoge hartslag in de rust.. Daar werkt het prima daar voor alleen jammer voor die vele extra kilo's die je er gratis bijkrijgt helaas gebruik ik ze nog steeds.. Ga vragen om een andere..

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum