Ervaringen met Propranolol

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

04-02-2024 | Man | 69
propranolol (40mg)
Ik gebruik 1 pilletje voor een optreden met een orkest. Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de huisarts. Sindsdien heb ik rust in mijn lijf bij een optreden, zelfs met solos die ik moet spelen. Het valt mij op dat de concentratie er niet onder lijdt. Ik zweer bij dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen.

09-03-2022 | Man | 25
propranolol (10mg)
Na een ernstige paniekaanval dit product voorgeschreven gekregen en het werkte goed om mijn hartslag naar beneden te krijgen. Na een tijdje werd ik hierdoor minder angstig. Helaas kreeg ik wel last van een brandende huid en rode plekken op zowel mijn hand als enkele op mijn borst. Het is geen erge bijwerking, maar het was wel vervelend. Over de effectiviteit van het med[lees meer...]icijn ben ik positief.

28-05-2021 | Man | 52
propranolol (40mg)
Als ik een presentatie moet geven voor een publiek ben ik enorm nerveus en begin ik te hyperventileren. Op aanraden van mij huisarts dit middel gekregen, en ik moet zeggen dat dit voor mij een wondermiddel is. Half uur voor ik presentatie moet geven, neem ik er 2 van 40 mg. in. Van dit medicijn word ik rustig, ik ben nog wel nerveus maar mijn lichaam blokkeert niet meer. I[lees meer...]k word er ook opgewekt en alert van. Ik neem het alleen in als ik een presentatie moet geven of als ik voor een publiek moet spreken .

27-12-2020 | Man | 28
propranolol (10mg)
Nadat ik een paniekaanval heb gehad toen ik in bed lag heb ik een week in het ongewisse gelopen met een enorme hoeveelheid anticipatie-angst. Ik was immers bang dat het opnieuw zou gebeuren. Na een week bij de dokter geweest die me 3x 10mg Propranolol wilt laten gebruiken. Ik moet zeggen dat ik met behulp van dit medicijn me terug normaal voel met uitzondering van de n[lees meer...]egatieve gedachten. Ik wil echter liever zonder maar wanneer ik het soms niet neem, voel ik de fysieke kenmerken van angst weer opkomen (zweten, hyperventilatie,...). Om deze reden ga ik therapie volgen bij een psycholoog in de hoop dat ik geen nood meer heb aan deze pilletjes.

23-05-2020 | Vrouw | 56
propranolol (80mg)
De 80 Mg retard versie is buitengewoon goed. Je voelt het product werken bij een angstaanval. Het houdt het doorkomen van de migraine aanval tegengehouden worden. Ik begrijp niet waarom dit retardproduct uit productie gaat. Het helpt zo vele mensen die niet geholpen zijn bij een acute afgifte maar beschermd worden ten alle rijden door de retard versie met uitgestelde af[lees meer...]gifte. Hoe kan je een goed product nu zo maar stopzetten om economische redenen ? Foei aan de producenten. Je brengt mensen bewust in gevaar omda er geen alternatief is .

24-01-2020 | Vrouw | 31

28-08-2018 | Vrouw | 26
propranolol (10mg)
Ik heb al jaren last van een paniekstoornis met pleinvrees. Als een paniekaanval zó erg wordt dat ik het niet meer trek, dan neem ik een tabletje in. Ik merk dat mijn lichaam er rustig van wordt. Het kan ook een placebo-effect zijn, maar dan nog: het helpt. Eén tabletje is genoeg, ik neem het zelden. Gevaarlijk bij beginnende zwangerschap trouwens, staat niet duidelijk in [lees meer...]de handleiding. Overleg dan ook echt meteen met de arts als je zwanger bent.

22-05-2014 | Vrouw | 14
propranolol
Ik moest de tablet innemen voor mijn faalangst voor toetsen. Ik heb het vandaag geprobeerd maar het werd alleen maar erger.... Ik heb morgen weer een toets en dan neem ik hem niet in. Ik denk dat het dan beter gaat.

07-02-2013 | Vrouw | 26
propranolol
Plankenkoorts, faalangst, examenvrees. Paniekaanvallen. Met behulp van dit medicijn probeer ik mijn geest te 'foppen': een gevoel van vertrouwen te krijgen bij stresssituaties als presentaties en examens. Het medicijn helpt goed bij de zenuwklachten: trillen, zweten, hyperventileren, hoge bloeddruk en adrenaline. Ik sta dankzij de verlaagde hartslag stil, kan me hier[lees meer...]door concentreren op wat ik moet doen, ipv in paniek raken door mijn (lichamelijke) klachten. Bijwerkingen: op het moment zelf een droge mond en wat moeite om emotie in mijn stem en gezichtsuitdrukking te leggen. Later en de dag erna: neerslachtigheid en snel vermoeid.

27-06-2012 | Vrouw | 43
propranolol
Gebruik dit af en toe als noodmiddel bij optredens voor publiek. Helpt tegen de zenuwen en trillende vingers, maar word er snel duizelig en een beetje raar van en krijg er zeer zware, vermoeide benen van: ik kom dan zowat de trap niet meer op! Moet er wel steeds meer van slikken voor hetzelfde effect. Kreeg van huisarts een eigen huismerk, werkt minder goed dan die van Sa[lees meer...]ndoz, waar ik er maar 2 voor nodig had en nauweijks bijwerkingen had. Wilde die van Sandoz weer, maar mocht niet van arts, want soort van verboden drug die boogschutters gebruiken bij bijv. olympische spelen. Ben dus laatst een dag eerder begonnen met slikken voor een beter effect, maar werd er lichamelijk moe van. Geestelijk verder geen versuffing of iets dergelijks. Redelijk goed middel voor zenuwenlijders in specifieke situaties.