Propranolol

propranolol

Tremor (20 meningen)
Hartritmestoornissen (13 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

28-08-2018

Propranolol (propranolol)

Ik heb al jaren last van een paniekstoornis met pleinvrees. Als een paniekaanval zó erg wordt dat ik het niet meer trek, dan neem ik een tabletje in. Ik merk dat mijn lichaam er rustig van wordt. Het kan ook een placebo-effect zijn, maar dan nog: het helpt. Eén tabletje is genoeg, ik neem het zelden. Gevaarlijk bij beginnende zwangerschap trouwens, staat niet duidelijk in [lees meer...]de handleiding. Overleg dan ook echt meteen met de arts als je zwanger bent.
22-05-2014

Propranolol (propranolol)

Ik moest de tablet innemen voor mijn faalangst voor toetsen. Ik heb het vandaag geprobeerd maar het werd alleen maar erger.... Ik heb morgen weer een toets en dan neem ik hem niet in. Ik denk dat het dan beter gaat.
07-02-2013

Propranolol (propranolol)

Plankenkoorts, faalangst, examenvrees. Paniekaanvallen. Met behulp van dit medicijn probeer ik mijn geest te 'foppen': een gevoel van vertrouwen te krijgen bij stresssituaties als presentaties en examens. Het medicijn helpt goed bij de zenuwklachten: trillen, zweten, hyperventileren, hoge bloeddruk en adrenaline. Ik sta dankzij de verlaagde hartslag stil, kan me hier[lees meer...]door concentreren op wat ik moet doen, ipv in paniek raken door mijn (lichamelijke) klachten. Bijwerkingen: op het moment zelf een droge mond en wat moeite om emotie in mijn stem en gezichtsuitdrukking te leggen. Later en de dag erna: neerslachtigheid en snel vermoeid.
27-06-2012

Propranolol (propranolol)

Gebruik dit af en toe als noodmiddel bij optredens voor publiek. Helpt tegen de zenuwen en trillende vingers, maar word er snel duizelig en een beetje raar van en krijg er zeer zware, vermoeide benen van: ik kom dan zowat de trap niet meer op! Moet er wel steeds meer van slikken voor hetzelfde effect. Kreeg van huisarts een eigen huismerk, werkt minder goed dan die van Sa[lees meer...]ndoz, waar ik er maar 2 voor nodig had en nauweijks bijwerkingen had. Wilde die van Sandoz weer, maar mocht niet van arts, want soort van verboden drug die boogschutters gebruiken bij bijv. olympische spelen. Ben dus laatst een dag eerder begonnen met slikken voor een beter effect, maar werd er lichamelijk moe van. Geestelijk verder geen versuffing of iets dergelijks. Redelijk goed middel voor zenuwenlijders in specifieke situaties.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum