Propranolol

propranolol

Bij  MigraineX

Tremor (20 meningen)
Hartritmestoornissen (13 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

14-05-2019

23-04-2019

Propranolol (propranolol)

Ik ben sinds 20 jaar migraine patiënt. Aanvallen tot 4 x per maand . Sinds ik Propranolol neem is mijn migraine drastisch verminderd . Neem deze medicatie ondertussen 6 maanden en heb nog maar 2 keer terug een aanval van migraine gehad . Voor mij een wondermiddel !
11-02-2019

Propranolol (propranolol)

de eerste vier à vijf dagen van het gebruik, voelde ik me fantastisch: geen hoofdpijn, energiek,... Dit gevoel ebde de dagen nadien jammer genoeg weer weg, en een significante impact op mijn migraine had het ook niet, zelfs na verdubbeling van 1x naar 2x 40mg per dag... Gelukkig ook niet veel bijwerkingen, occasioneel een beetje licht in mijn hoofd, verder niks.
10-10-2018

Sinds ik het neem is de migraine voor 90 % verminderd
05-12-2017

Propranolol (propranolol)

Ik kreeg propanolol voorgeschreven vanwege het feit dat ik al vanaf mijn tienerjaren migraine had en ik het zat was dat niks hielp. Het middel werkte gelukkig vrij snel, dat wel. Echter na nog geen 3 weken kreeg ik het extreem benauwd, hartslag zakte tot 47 en moest er gelijk weer mee stoppen. Aan de ene kant jammer want het deed wel zijn werk, aan de andere kant... Ik[lees meer...] had deze keer bewust de bijsluiter niet gelezen, nu echter kan ik de klachten die ik erbij had wel verklaren... idiote dromen, constant koude handen en voeten, oververmoeid, en onder het lopen in één keer zo´n evenwichtsstoornissen dat ik geluk had dat er een muur naast me was omdat ik anders zó op de grond terecht gekomen was. Dus werkzaam, absoluut. Echter deze bijwerkingen, daar bedank ik voor.
04-12-2017

Propranolol (propranolol)

Door de neuroloog is vestibulaire migraine vast gesteld. Derhalve deze medicijnen. Ik plaats van beter werd ik alsmaar zieker. Hebben totaal niet beholpen om de duizelingen hoofdpijn en oorsuizen te verminderen. Vanwege hartoverslagen uiteindelijk gestopt.
04-12-2017

Propranolol (propranolol)

Voor vestibulaire migraine gebruikte ik 40 mg propranolol 2 keep per dag. Bijwerkingen slap op de benen, oorsuizen nog luider. Lage hartslag geen energie slap en futloos. Hevige hart overslagen die toenamen hoe langer het medicijn gebruikt werd.
01-12-2017
Vrouw

Propranolol (propranolol)

Ik gebruik propranolol nu pas een paar welen alleen mijn hoofdpijn gaat niet over, maar lijkt wel of het erger wordt, is dat normaal? Heeft er iemand tips Migraine
30-10-2017

Propranolol (propranolol)

Hallo, Ik heb ongeveer elk middeltje onder de zon geprobeerd om van migraine af te geraken: de pil, de prikpil, propranolol, hormoonspiraal, en neem ondertussen ca. 1 jaar topiramaat (onder de naam Topamax). Propranolol werkte in het begin redelijk in die zin dat het aantal migraineaanvallen verminderde, maar op middellange termijn maakte het me sloom, lusteloos en ont[lees meer...]nam me elke energie. Ik heb jaren op automatische piloot geleefd, en de migraines waren nooit helemààl weg. Ik heb niks, maar dan ook NIKS met alternatieve geneeskunde. Toch ben ik sindsdien langs gegaan bij een huisarts/homeopaat, uit pure wanhoop. Hij was me aangeraden door meerdere mensen, en als niks anders helpt denk je op den duur "baat het niet, dan schaadt het niet" nietwaar. Mijn neuroloog had er echt niets mee, die dacht dat het waanzinnig tijdverlies was. Maar die homeopaat heeft me getest op voedingsovergevoeligheden - dus geen allergie of intolerantie, gewoon overgevoeligheid - en me een lijst gegeven met voedingsmiddelen die ik moet mijden. Sinds ik dat doe: quasi géén migraine meer! (sommige van mijn migraines zijn hormonaal, die krijg je natuurlijk niet weg met voeding aan te passen). En ja, sommige van die voedingsmiddelen had ik zelf al ondervonden als zijnde problematisch (tomaten, koffie, varkensvlees), maar andere had ik geen idéé van (citroen, soja, koemelk-eiwit...). Uiteraard was het even moeilijk om mijn voeding om te gooien en alternatieven te vinden, maar het was het waard: ik ben weer voltijds aan het werk en heb (bijna) geen last meer van migraine! Hij heeft me dus geen "rare" medicijnen voorgeschreven, enkel getest en een lijstje "te mijden" voedingsmiddelen meegegeven, en HET HELPT MIJ. Dus in dit éne geval ben ik voorstander :-) Ik neem momenteel wél ook nog altijd Topamax. Ik hoop voor alle migrainelijders dat jullie de migraineaanvallen onder controle krijgen! En ik wou mijn ervaring delen voor het geval dit iemand kan helpen... Veel succes!
18-07-2017

Propranolol (propranolol)

Graag wil ik aangeven dat ondanks de bijsluiter aangeeft dat het effect op de darm klein is dit voor sommige (mij) niet het geval is. De bijwerkingen op de darm starten langzaam, maar worden gestaag ernstig tot zeer ernstig. Gelukkig vond ik een oud medisch artikel welk aangeeft dat bètablokkers ernstige diarree kunnen veroorzaken waarbij de oorzaak van het gebruik van het[lees meer...] medicijn pas onderkent wordt als men al diverse onderzoeken heeft gehad. Voor mij was de start met P. voor hoofdpijn en migraine klachten waarvan ik ondervonden heb dat het gunstig (geen wondermiddel) voor de hoofdpijn is. Ik was gestart met 50 mg maar heb halverwege gekozen voor 25 mg waarbij zelfs deze dosis voldoende was om mijn bloeddruk naar een 120/80 te helpen en is mijn ervaring dat koude handen en duizeligheid niet of niet ernstig in mijn geval aanwezig zijn, maar de heftige diarree die zelfs kwam nadat ik eerst in de morgen een redelijke ontlasting had en enkele uren (na inname) een spuit-diarree veroorzaakte. Ik kan u vertellen dat niets van dieeten hielp en uiteindelijk al snel bleek dat de propranolol de oorzaak was, ik ben nu 3 dagen zonder.. ineens gestopt geen bijwerking (maar heb geen hartproblemen) en nu vandaag heb ik voor het eerst weer een stevige zelfs iets te stevige ontlasting waaruit duidelijk blijkt dat de veroorzaker nu weg is. Voor hoofdpijn en bloeddruk is dit een geweldig middel, maar veroorzaakte bij mij ook maagpijn naast de buik/darm pijn en zelfs met maar 25mg was dit heftig. ik hoop dat iemand die dit ook zo voelt en niet snapt wat nu de oorzaak is hiermee geholpen is.
28-07-2016

18-05-2016

Propranolol (propranolol)

Een langere periode veel last van migraine gehad, zo'n 3 à 4 keer per week met meerdere aura-aanvallen. Eerst lichtere dosissen geprobeerd, maar dit werkte onvoldoende, huisarts ging al snel naar een hoge dosis (160 mg). Migraine werd wel minder, maar de bijwerkingen waren niet mals. Verschikkelijke dromen en onrustige nachten gehad, daarnaast nog meer bijwerkingen als kou[lees meer...]de tenen en depressieve gevoelens. Huisarts vond het hierna tijd om naar de neuroloog gegaan en die haalde me meteen van de propranolol af. Klachten verdwenen, maar de migraine niet, dus naast een klein dieet ook candesartan geprobeerd en nu al in 7 maand 1 of 2 keer lichte migraine gekregen.
12-04-2016

Propranolol (propranolol)

Sinds kort slik ik deze hoeveelheid medicatie. Voorheen had ik een lagere dosering, met weinig tot geen bijwerkingen. Nu ik per dag 80mg slik, merk ik dat ik erg vermoeid ben, regelmatig in slaap val tijdens momenten dat het echt niet kan. Zoals autorijden en op het werk.
01-04-2016

16-02-2016

Propranolol (propranolol)

Ik kreeg propranolol voorgeschreven i.v.m. migraine en na jaren gebruiken ben ik via een homeopathisch arts erachter gekomen dat al mijn klachten, namelijk overweldigende vermoeidheid, energiegebrek, hoofdpijn, buikpijn, duizeligheid en depressie worden veroorzaakt door dit medicijn. Mijn bloeddruk was nog geen 50 hierdoor. Het heeft wel enigszins geholpen bij mijn migrain[lees meer...]eaanvallen, maar dit is het echt niet waard. Pas heel goed op met dit medicijn, want ook bij sporten kan je hart niet goed genoeg werken! Ik haalde geen hartslag boven de 140 hierdoor, terwijl dit wel nodig is. Ook word ik duizelig bij het sporten door dit geneesmiddel. Ben er onmiddellijk mee gestopt, nadat ik hoorde dat ik bradycardie hierdoor heb gekregen.
13-01-2016

Propranolol (propranolol)

Ik heb last van hormonale migraine. Toen ik nog geen kinderen had, kreeg ik last van aanvallen van migraine. Die waren met een paar uurtjes weer over. Nadat ik kinderen had gekregen veranderden de aanvallen. Ze hielden 3 dagen aan of langer en begonnen steeds vaker voor te komen. Net voordat ik propranolol voorgeschreven kreeg, had ik wekelijks 3 dagen last van migraine. S[lees meer...]inds ik het middel slik zijn de aanvallen een stuk minder geworden (1x per maand 3 dagen of een week) en ze zijn minder heftig. Helaas vind ik de bijwerkingen wel heel vervelend. Ik ben de hele dag door licht in het hoofd, duizelig, vermoeid, afvlakking gevoelens, vooral 's nachts slapende handen en pijn in armen. Het gevoel dat het bloed niet goed "doorstroomt". Deze bijwerkingen zijn bij mij erger geworden in het afgelopen jaar (gebruik het medicijn nu ongeveer 4 jaar) eerst 80 mg, maar vanwege de bijwerkingen nu nog 40 mg per dag.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum