Ervaringen met Propranolol

Tremor (30 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

31-10-2023 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Bijna 26 jaar geslikt,eerste jaren 3x10 mg maar effect nam af. Toen jarenlang 40 mg maar nu helpt het niet echt meer,helaas. Ga morgen beginnen aan metoprolol,1x daags 100 mg. Ben benieuwd.

13-03-2023 | Vrouw | 49
Hartritmestoornissen
Gekregen ivm hartkloppingen door waarschijnlijk hormonen. Zo’n 2 a 3 uur na inname behoorlijk duizelig alsof ik op een deinende boot sta.

21-09-2022 | Vrouw | 38
propranolol (3)
Hartritmestoornissen
Heb paniek en agressie aanvallen en probleem met mijn hart ritme. Ik krijg na depot 1x in de 3 weken 100 mg depot, en pariperidon 1x per dag 3 mg.

22-02-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu 4 maanden propranolol. Eerst metropolol, deze hielp niet. Propranolol is mijn redding. Ik had 24/7 extracystolen. Niet te doen. Echter je moet er iets voor over hebben.. maar de bijwerkingen zijn echt wel goed te doen. Ik ben gewoon blij dat mijn probleem grotendeels verholpen is. De extracystolen zijn er nog wel, maar heel af en toe. Wel iedere dag een paar [lees meer...]keer, maar niet meer constant zoals het was. Ik ben wel echt traag, slaap overdag makkelijk op de bank en droom soms snachts bizar en heel helder. Anders dan voor de tabletjes. Ik neem 4 dd 2 tabeltjes dus totaal 80 mg per dag. Ik voel me ook rustiger. Al met al.. prima pilletje! Mijn hartslag is iets omlaag en bloeddruk ook. Mooie bijkomstigheid. Oh ja.. koude handen.. maar ook niet de hele dag. En.. het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik op dit resultaat kwam.. echt even doorzetten dus! Ik heb ze ook van Accord geslikt maar die hielpen niet (ik denk dat de samenstelling toch iets anders is qua hulpstoffen, de ene pil is ook veel harder dan de andere). Teva helpt vele malen beter!! maar ook dat is wellicht persoonlijk. Het is wel een medicijn waarvan het gebruik en de fabrikant en hoeveelheid zeer nauw luistert... echt een uitvogelen. Maar als je het juiste recept gevonden hebt.. is het gewoon goed!

23-01-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Lang moeten zoeken voor de juiste dosering gevonden was. Nu na paar maanden prima. Hartkloppingen bijna weg, rustiger en relaxed gevoel. Geen angst ook meer. Wel wat heftiger dromen soms en kortademig bij inspanning. Ook soms erg moe en darmen wat last. Gekke is dat dit heel soms optreedt. Meestal gewoon goed. Ik ben tevreden!

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol (160mg)

16-01-2020 | Vrouw | 34
Hartritmestoornissen
Door de huisartsenpost en vervolgenseen vervangende huisarts werd mij driemaal per dag 20 mg propranolol voorgeschreven. De aard van de aanvallen van tachycardie is al die tijd niet vastgesteld. Na het bezoeken van drie ziekenhuizen is pas na vier jaar voor het eerst een vermoeden van sinus uitgesproken. Propranolol hielp dan ook niet om aanvallen de stoppen. Via metoprolo[lees meer...]l en sotalol ben ik na vijf jaar aanklooien op bisoprolol gezet. Bisoprolol 5 mg helpt om een sinustachycardie binnen een halfuur af te zwakken. Het komt voor dat ik een tachycardie heb die ook niet door bisoprolol is te stoppen, mogelijk is het dan een flutter. Helaas kan ik dat niet inschatten. Als ik dat wel zou aanvoelen, dan zou ik sotalol innemen.

23-12-2017 | Vrouw | 57
Hartritmestoornis
Het fijne is dat propranolol bij mij direct helpt tegen de hartoverslagen. Zo kan ik als ik meer last heb de dosis aanpassen. Nadeel is dat mijn gewicht is toegenomen doordat de vetverbranding op een lager pitje is gaan staan tijdens gebruik van propranolol volgens mijn diëtiste.

08-08-2015 | Vrouw | 53
Hartritmestoornissen
zeer tevreden over Propranolol niet alleen voor hartrimestoornis en te snelle hartslag, maar ook om migraine milder te laten worden en het werkt ook enigzins tegen angst en spanning.

28-07-2014 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
enkele jaren geleden, nam ik dit product ook, had ik geen problemen, ben ermee gestopt, daar de vermoeidheid te groot werd. intussen nog bisoprolol genomen,maar ook dit werkte onvoldoende (nam wel een lage dosis, doch specialist kon niet verhogen, door overreactie op het pilletje!), sinds maart dit jaar 2014 neem ik opnieuw propranolol EG 40 mg in, de eerste week, prima, z[lees meer...]even dagen ritmestoornisvrij, dan begint die miserie terug, veel frequentere aanvallen. als zo'n aanval opkomt, en je hebt net een 1/2 tabletje genomen, kan je 2 uur en meer wachten alvorens het werkt ! nog maar te zwijgen van de vele bijwerkingen, die ik heb...ik heb in 98 een algo-neurodystrofie gehad, en sinds inname vd zwaardere bètablokkers, heb ik heel veel pijn in de voet( Südeck kant),..het deel voelt warm en pijnlijk aan. dit heb ik ook gehad met Selozok..ik vraag me af of Seloken, ook zo'n reactie geeft (familie van Selozok...) ik vind dat de dokters moeite moeten doen, bloed af te nemen, en te onderzoeken, waarom iemand niet tegen bepaalde medicijnen kan, ipv ze als " proefpersonen" te gebruiken.? Wij zijn daar de dupe van !! zij niet !!

25-01-2014 | Vrouw | 28
Hartritmestoornis
Ontzettend vel last van bijwerkingen. Angstig, nachtmerries, hallicunaties, hartkloppingen, uitgeput, emotioneel, kortademig, hoofdpijn, duizelig etc etc.

02-05-2013 | Vrouw | 53
Hartritmestoornissen
Na enkele jaren heel erg vermoeid, bij inspanning kreeg ik geen adem meer. Na 5 jaar eindelijk de oorzaak gevonden via de longarts. Ik schijn copd te hebben ( longefyzeem ) en mijn longcapaciteit was nog maar 52 %. Een groot gedeelte hiervan kwam door het medicijn propranolol. Via de cardioloog ander medicijn gekregen. Resultaat: longcapaciteit toegenomen . Nu 72%. Met de [lees meer...]medicijnen van de longarts kan ik weer normaal functioneren. Helaas blijf ik natuurlijk copd patient

03-09-2012 | Vrouw | 42
Hartritmestoornissen
helaas kwamen mijn klachten "door het medicijn heen" had voor mij dus geen effect.

21-02-2012 | Vrouw | 50

30-06-2009 | Vrouw
Hartritmestoornissen
Ik kreeg door dit middel een hele trage hartslag van 55. Daardoor kreeg ik nog meer ritme stoornissen. Ben er mee gestopt en heb ook geen ritme stoornissen meer.

21-01-2024 | Man | 46
Hartritmestoornissen
Ik heb propranolol 5 jaar geleden voorgeschreven gekregen via cardioloog voor een hartritmestoornissen (sporters hart), dosis waar ik mee begon was 80mg en dat beviel toen uitstekend. Klachten werden minder zo ook mijn paniekaanvallen, later 2X40mg omdat de 80mg uit de handel ging. Na gebruik van nu 4 jaar later kwamen de eerste klachten, begon met pijnlijke koude handen, [lees meer...]vingers die blauw werden en voeten en tenen. Vooral eerst met koude dagen later constant koude handen en voeten, duizeligheid had ik toen ook wat steeds erger werd tijdens schoonmaken. Advies dosis verlagen naar 1X40mg eigenlijk vanaf 2023 werden de klachten alleen maar erger. Inmiddels nu meer klachten door bijwerkingen dan toen ik begon zoals: Lage bloeddruk Lage hartslag vermoeidheid Duizeligheid Kortademigheid Koude handen en voeten Verhoging van het cholesterol Luchtwegen klachten met name neus en holtes Moeite met inslapen Onrustige benen Zit nu ook weer aan een astma pufje door benauwdheidsklachten, longen waren schoon op de fotos alleen bloedvaten waren wat meer aanwezig. (Teken van harde werkende bloedvaten) Hart was mooi vermaat en verder geen afwijkingen te zien. Inmiddels ben ik 2024 begonnen met afbouwen om erna volledig te stoppen, ik zou waarschijnlijk alleen nog maar 10mg mogen gebruiken tijdens een ritmestoornis indien deze langer dan 5 minuten aan houd. Mijn advies zou zijn om dit medicijn bij langer gebruik te realiseren wat de bijwerkingen zijn, daar wordt pas achteraf over gesproken indien deze vorm krijgen.