Ervaringen met Propranolol

propranolol

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

17-01-2024 | Man | 40
propranolol (480mg)
Verhoogde hartslag
Dit propanolol 160 Mg retard keer 3 per dag is 480 Mg met verlengde afgifte werkt perfect bij mijn hoge hartslagen per minuut in rust toestand. Per dag neem ik 480 Mg retard propanolol, per dag. Ene in de ochtend, dan middag en dan avond. En ook tegen mijn hypertensie. En ook de bovendruk van de bloeddruk. Dit is de beste bètablokker voor hoge hartslagen en hoge bloeddruk.[lees meer...] Ik slik dit toch al zo'n19 jaren.

11-02-2023 | Vrouw | 41
propranolol (10mg)
Verhoogde hartslag
Dit middel gekregen voor verhoogde hartslag. Na inname van 3 dagen slaap ik wel in maar wordt ik vaak wakker in de nacht. Ook ben ik erg moe overdag. Overgegaan naar metoprolol.

21-05-2022 | Man | 56
propranolol (80mg)
Verhoogde hartslag
Sinds meer dan een jaar hartkloppingen en een bonkend hart, leidend tot aanhoudende onrustige gedachten en gevoelens. Dat moest met oxazepam en diazepam worden bestreden maar werkte niet. daarna Eerst 80 mg prop. met geregelde afgifte maar inmiddels al 4 maanden de maximale dosering. 2 x 80 mg plus 4 x 40 mg snelle afgifte. Rare combi maar de enige die voldoende werkt. He[lees meer...]b het zelf moeten uitvogelen want mijn huisarts was erg laconiek. Weinig tot geen bijwerkingen, maar wat deori de laatste weken.. Kan meeste dagen van de week probleemloos vrij zwaar fitnessen en lange afstanden fietsen. Pas na aandringen doorverwezen naar cardioloog wat over 3 maanden is. Weinig zin de rest van mijn leven klakkeloos pillen te blijven slikken, ben ook nog niet van de oxa en diazepam af.

04-10-2013 | Vrouw | 57
propranolol
Verhoogde hartslag
In eerste instantie heb ik andere medicijnen gekregen tegen hoge bloeddruk die elke keer bij de huisarts gemeten werd. Uit een 24-uurs controle bleek mijn bloeddruk normaal te zijn, maar wel met een verhoogde hartslag. Daarom heeft de huisarts mij propranolol voorgeschreven om mijn hartslag rustiger te krijgen, omdat dit medicijn ook tegen hoge bloeddruk zou moeten werken[lees meer...]. Ik kreeg eerst 80 mg retard en ben daar heel snel mee gestopt omdat zoveel bijwerkingen kreeg (duizelig, onwerkelijk, onvast op de benen, gejaagd etc) dat ik er helemaal raar van werd. Toen teruggegaan naar 2x 10 mg propranolol. Mijn hartslag is rustiger geworden, maar dit middel gaat niet helemaal samen met astma. (staat ook in de bijsluiter) Dus van 2 kwaaien de minst kwaaie kiezen. Ik 'piep' nu wel meer met de ademhaling sinds ik propranolol gebruik, maar mijn hartslag is rustiger. (Van 100 naar 75 slagen per minuut)

28-05-2022 | Vrouw | 64
propranolol (80mg)
Verhoogde hartslag
Ik vond dat een doeltreffend medicijn. Mijn hartslag was 130 in rust. Waarom ze het uit de handel gehaald hebben begrijp 8ik niet. Nu neem ik 2 x 40 mg/dag maar nu heb ik soms toch weer te snelle hartslag. Waarom is dit medicijn uit de handel?