nifedipine

Syndroom van Raynaud (18 meningen)
Winterhanden en -voeten (3 meningen)

14-02-2010 | Man
Hoge bloeddruk en wintertenen
vanwege steeds ernstiger klachten van wintertenen (zeer pijnlijk en ook 'dode' stukjes, overgegaan op deze bloeddrukverlager. Voor de bloeddruk werkt het even goed (na uitbreiding van één tablet naar 2 per dag). Voor wintertenen werkte het perfect. Klachten waren in enkele dagen helemaal weg. En dat terijl de winter van 09-10 juist koud met veel sneeuw en ijs is! Geen kou[lees meer...]de voeten meer bij fietsen en hardlopen.

26-12-2009 | Man
Witte of dodevingers
na gebruik van nifedipine geen koude handen meer resultaat al na 2 dagen voor mij een zeer effectief medicijn .

08-11-2009 | Vrouw
nifedipine
voor, tijdens zwangerschap en borstvoeding gebruikt, en nu nog steeds gebruik ik het. lijkt het enige middel waar ik op reageer?!? klachten zijn vooral zware benen, obstipatie en een algeheel gevoel van lamlendigheid. ik hoop ooit een ander middel te vinden wat minder invloed heeft op mijn stemming. maar mijn bloeddruk is al jaren keurig :)

28-06-2009 | Man

16-11-2008 | Vrouw
Hypertensie, Raynaud
ik gebruik nifedipine ret. en voor mijn hypertensie werkt het samen met de metoprolol & HCLthiazyde prima. maar het is een vaatverwijder en dat merk ik haast niet. in de wintermaanden moet ik toch een ilomedinekuur halen voordat ik op wintersport kan gaan.

20-07-2008 | Vrouw
nifedipine
Onderdruk reageert beter dan bovendruk. Dosering steeds verhoogt door langdruig,noodzakelijk gebruik prednisolon. Gebruik ik oa samen met cozaar en veel l ast van vermoeidheid, soms echt dagen dat ik niets kan. (wil wel)

05-03-2012 | Vrouw | 15
nifedipine
Ik heb winterhanden en voeten, maar ik heb het ook een beetje in mijn armen en benen. Ik kreeg er kramp van. Mijn huisarts heeft mij een hele lage dosering voorgeschreven(10 mg) om mijn bloedvaten wijder te maken voor een betere doorbloeding. De 1e dag verschrikkelijke hoofdpijn, 2e dag niets meer. Ik heb meteen warme handen en voeten en ik heb ook geen kramp meer. Met all[lees meer...]es, heel tevreden.

05-02-2015 | Man | 20
Syndroom van Raynaud
Werkt boven verwachting goed, ervaar geen enkele bijwerking, en eindelijk heb ik geen pijnlijke vingers en pijnlijke oren bij kouder weer. Aantal aanvallen is enorm verminderd, en de intense koudheid, pijn en gevoelloosheid die met Raynaud gepaard gaan lijken te zijn verdwenen!

24-04-2021 | Vrouw | 25
nifedipine (20mg)
Paar uur na inname een knalrood en warm gezicht/hals krijgen. Ook voelt het alsof er heet water door de benen stroomt. Tevens ook veel plassen.

01-11-2018 | Vrouw | 25
nifedipine (60mg)
Hypertensie
In verband met hypertensie dit medicijn gebruikt. Na de 3e dag bleef de tensie te hoog en had ik een hartslag van 160 keer per minuut. Aantal dagen opgenomen in het ziekenhuis, duurde een tijdje voordat tensie en hartslag gedaald was (terwijl ik gelijk overstapt ben op ander medicijn die voorheen wel goed werkte). Dit is een snelwerkend tablet en mijn lichaam kon dit niet [lees meer...]aan. Veel medicatie voor hypertensie geprobeerd maar dit heb ik nog nooit eerder gehad. Voor mij dit medicijn nooit weer.

19-04-2021 | Vrouw | 27
nifedipine (10mg)
Winterhanden en -voeten
Had last van wintertenen (rood/paars) en ik kon ze niet warm krijgen ondanks dikke sokken en pantoffels. Vanwege veel last (jeuk, verdikking, pijn) nifedipine geprobeerd. Hoewel de bijwerkingen wat heftig aanwezig waren de eerste twee uur na inname (hoge hartslag, licht in het hoofd, rood hoofd, rode vlekken op het lichaam), was ook te merken dat de doorbloeding direct ver[lees meer...]beterde. Mijn handen en voeten waren warm. Na 12 dagen gebruik waren mijn wintertenen hersteld.

17-11-2011 | Vrouw | 27
Raynaud; Hoge bloeddruk
Voor mij ideaal middel tegen het fenomeen van Raynaud. Zelfs als het vriest geen koude, witte (of juist rode) en pijnlijke tenen en vingers meer. De nadelen zijn: hoofdpijn (vooral in de eerste week van gebruik), duizeligheid en af en toe gezwollen voeten (tijdens het uitgaan bijvoorbeeld). Nadelen wegen absoluut niet op tegen enorme voordeel. Naast Raynaud nu ook helaas e[lees meer...]en hoge bloeddruk, maar dit middel werkt ook daar tegen dus ik hoef geen extra pil - ook ideaal. Alleen nog even uitvissen hoe ik dat in de zomer ga doen (dan namelijk vrijwel geen last van Raynaud, maar wel van een hoge bloeddruk waarschijnlijk). Zo jammer dat dit medicijn niet voor iedereen zo goed werkt.

23-10-2015 | Vrouw | 29
nifedipine (30mg)
Syndroom van Raynaud
Ik kreeg het middel om mijn vaten in mijn handen/voeten te verwijden. Ik krijg er echter veel hoofdpijn door en ben het om dit reden gestopt zonder effect te hebben mogen bemerken op de doorbloeding in mijn handen en voeten. Dus wel de negatieve bijwerkingen en niet de goede werking.

09-10-2020 | Vrouw | 31
nifedipine (60mg)
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

30-12-2016 | Vrouw | 31
nifedipine (5mg)
Winterhanden en -voeten
Alles uitgeprobeerd, nu met 5mg per dag geen wintertenen meer! Alleen de bijwerkingen zijn zo vervelend dat ik het voor het slapen neem. Hoofdpijn, misselijk, duizelig, slecht zien, concentratieproblemen

03-12-2014 | Vrouw | 31
nifedipine (10mg)
Ik ben erg ontevreden. Een week na de geboorte van mijn dochtertje bleek mijn bloeddruk te hoog (100-145). Ik mocht vanwege het geven van borstvoeding met een lage dosering (10mg) starten. De bijwerkingen waren erg vervelend, naast dat de dosering geen effect had(dat laatste is vanwege de dosering waarschijnlijk niet gek). Ik kreeg na de inname van Nifedipine last van een[lees meer...] dotterig/wazig gevoel in mijn hoofd, rode warme wangen, duizeligheid en het meest vervelende vond ik de overslaande hartslag (extrasystolen) die dagelijks langer dan een uur aanhielden. Na 8 weken ben ik gestopt met Nifedipine. De bijwerkingen stopten direct, behalve de overslaande hartslag, waar ik nu, 5 maanden later nog steeds dagelijks last van heb.. Ik heb er nog niets over gelezen, volgens de huisarts kan het niet, maar hebben anderen hier toevallig ook last van??

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum