Ervaringen met Nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (86 meningen)
Syndroom van Raynaud (23 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

05-02-2015 | Man | 20
Syndroom van Raynaud
Werkt boven verwachting goed, ervaar geen enkele bijwerking, en eindelijk heb ik geen pijnlijke vingers en pijnlijke oren bij kouder weer. Aantal aanvallen is enorm verminderd, en de intense koudheid, pijn en gevoelloosheid die met Raynaud gepaard gaan lijken te zijn verdwenen!

29-11-2022 | Man | 23
nifedipine (30mg)
Hoge bloeddruk
Vandaag bij de internist geweest vanwege mijn hypertensie 209/127 en dit middel gekregen, nou weet ik dat ik pas één tablet heb genomen, maar de hoofdpijn is niet uit te houden, ik kan er niet van slapen… Ik kijk het wel nog aan maar hoop dat dit snel over is!

24-04-2021 | Vrouw | 25
nifedipine (20mg)
Hoge bloeddruk
Paar uur na inname een knalrood en warm gezicht/hals krijgen. Ook voelt het alsof er heet water door de benen stroomt. Tevens ook veel plassen.

01-11-2018 | Vrouw | 25
nifedipine (60mg)
Hypertensie
In verband met hypertensie dit medicijn gebruikt. Na de 3e dag bleef de tensie te hoog en had ik een hartslag van 160 keer per minuut. Aantal dagen opgenomen in het ziekenhuis, duurde een tijdje voordat tensie en hartslag gedaald was (terwijl ik gelijk overstapt ben op ander medicijn die voorheen wel goed werkte). Dit is een snelwerkend tablet en mijn lichaam kon dit niet [lees meer...]aan. Veel medicatie voor hypertensie geprobeerd maar dit heb ik nog nooit eerder gehad. Voor mij dit medicijn nooit weer.

19-04-2021 | Vrouw | 27
Winterhanden en -voeten
Had last van wintertenen (rood/paars) en ik kon ze niet warm krijgen ondanks dikke sokken en pantoffels. Vanwege veel last (jeuk, verdikking, pijn) nifedipine geprobeerd. Hoewel de bijwerkingen wat heftig aanwezig waren de eerste twee uur na inname (hoge hartslag, licht in het hoofd, rood hoofd, rode vlekken op het lichaam), was ook te merken dat de doorbloeding direct ver[lees meer...]beterde. Mijn handen en voeten waren warm. Na 12 dagen gebruik waren mijn wintertenen hersteld.

23-10-2015 | Vrouw | 29
nifedipine (30mg)
Syndroom van Raynaud
Ik kreeg het middel om mijn vaten in mijn handen/voeten te verwijden. Ik krijg er echter veel hoofdpijn door en ben het om dit reden gestopt zonder effect te hebben mogen bemerken op de doorbloeding in mijn handen en voeten. Dus wel de negatieve bijwerkingen en niet de goede werking.

09-10-2020 | Vrouw | 31
nifedipine (60mg)
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

30-12-2016 | Vrouw | 31
nifedipine (5mg)
Winterhanden en -voeten
Alles uitgeprobeerd, nu met 5mg per dag geen wintertenen meer! Alleen de bijwerkingen zijn zo vervelend dat ik het voor het slapen neem. Hoofdpijn, misselijk, duizelig, slecht zien, concentratieproblemen

03-12-2014 | Vrouw | 31
Hoge bloeddruk
Ik ben erg ontevreden. Een week na de geboorte van mijn dochtertje bleek mijn bloeddruk te hoog (100-145). Ik mocht vanwege het geven van borstvoeding met een lage dosering (10mg) starten. De bijwerkingen waren erg vervelend, naast dat de dosering geen effect had(dat laatste is vanwege de dosering waarschijnlijk niet gek). Ik kreeg na de inname van Nifedipine last van een[lees meer...] dotterig/wazig gevoel in mijn hoofd, rode warme wangen, duizeligheid en het meest vervelende vond ik de overslaande hartslag (extrasystolen) die dagelijks langer dan een uur aanhielden. Na 8 weken ben ik gestopt met Nifedipine. De bijwerkingen stopten direct, behalve de overslaande hartslag, waar ik nu, 5 maanden later nog steeds dagelijks last van heb.. Ik heb er nog niets over gelezen, volgens de huisarts kan het niet, maar hebben anderen hier toevallig ook last van??

26-05-2023 | Vrouw | 33
nifedipine (20mg)
Hoge bloeddruk
Met 27 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis, diabetes, lage nierfunctie (30% na de bevalling) en een hoge bloeddruk 170/100. Dit medicijn (ook via infuus) de geboorte weten te rekken naar 32 weken, het beste bloeddruk verlagende medicijn en werkte prima in combinatie met plaspillen op vocht beperking en insuline. Het vervolg recept van Enalapril had ook t[lees meer...]ijdens de zwangerschap beperkte invloed.

16-12-2017 | Vrouw | 33
Werkt super!

16-12-2017 | Vrouw | 33
Syndroom van Raynaud
Werkt als een trein, helaas heel veel bijwerkingen. Bijwerkingen zakten overigens wel 1,5 uur na inname. Overgestapt naar de tabletten met gereguleerde afgifte en nu nergens last meer van.

13-12-2013 | Vrouw | 33
Hoge bloeddruk
Ik gebruik sinds enkele maanden spuit medicijn voor mijn hoge bloeddruk. Even een weekje wat licht maagzuur gehad en af en toe wat blosjes op m'n wangen als ik het pilletje te laat inneem, maar al met al de bloeddruk prima onder controle. Echter...Sinds enkele weken last van extreme vermoeidheid, onrustig en nerveus gevoel . Ik ben een actief ondernemend persoon maar door[lees meer...] de vermoeidheid is daar weinig meer van over. Geen fijn medicijn voor mij..

19-04-2022 | Vrouw | 34
Syndroom van Raynaud
Toen ik de pil nog slikte (levonogestrol o.i.d.) werkte de Nifedipine beter. Nu doet hij erg matig z'n werk helaas. Eerder had ik veel minder vaak witte vingers. Soms dagen achter elkaar niet. Wel met goed gebruik van handschoenen. Nu heb ik weer vaker witte vingers helaas.

22-11-2013 | Vrouw | 34
Syndroom van Raynaud
Ik gebruik Nifedipine in verband met Raynaud. Het helpt bij mij heel goed. In het begin had ik veel hoofdpijn maar dat wordt steeds minder. En met intensief sporten kan ik er niet lekker van worden dus sporten op een iets lager niveau. Maar ik ben allang blij dat ik geen pijn meer heb in mijn vingers of in ieder geval een stuk minder! Ik slik dit ook alleen in de wint[lees meer...]ermaanden.

20-05-2013 | Vrouw | 35
Auto-immuunziekte
Ik heb last van Raynauds fenomeen en dit medicijn werkt daar goed tegen (in mijn geval). Ik heb soms ('s nachts) een warm hoofd en denk dat het door de nifédipine komt, ook wel eens warme tintelende voeten. Vind ik niet een probleem.