Ervaringen met Verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

15-02-2018 | Man | 38
Clusterhoofdpijn
De bijwerkingen overstegen op een bepaald moment de positieve werking tegen CH. Verapamil doet bij mij wat het moet doen tegen CH echter tegen een te hoge prijs. Ik bereik meer met de combinatie zuurstof, sumatriptan, bediol, bedrocan en bedica. Cannabis zorgt voor verlichting van pijn voor, ten tijde en na een aanval. Cannabis zorgt er ook voor dat ik minder aanvallen heb[lees meer...] en helemaal geen hoofdpijn en migraine klachten meer heb. Verapamil is het gewoon niet en heeft bij mij meer kapot gemaakt dan dat het goed deed, helaas.

07-11-2019 | Vrouw | 39
Hartritmestoornis
Door overprikkelde hartcellen verapamil gekregen van cardioloog. 2 x per dag 120 mg. Goed onder controle te houden. Wou afbouwen maar hart reageerde gelijk weer, veel schokken voelen, kloppen in keel, minder energie, conditie, adem. Vervelend gevoel. Na bètablokkers geprobeerd te hebben heel blij nu met deze calciumblokkers. Ook ijzertabletten voor laag hb

16-09-2012 | Vrouw | 39
Hartritmestoornis
Ben erg blij met deze medicijnen. Eerst Selokeen gehad, maar daar werd ik zo moe van en had nog steeds last van hartritmestoornis. Na een paar dagen gebruik van Verapamil, heb ik mijn leven weer terug na maanden tobben. Als moeder van 3 kleine kinderen kan ik gewoon weer een gezellig moeder zijn!

25-01-2012 | Vrouw | 39
Hartritmestoornis
Sinds 10 dagen verapamil 120 mg retard. Hartritmestoornis is over wat zeer prettig is alleen erg veel last van bijwerkingen mn duizelig, het idee naast je lichaam te lopen, koude rilling. Arts zegt geef het tijd om te wennen maar hoe lang moet ik het een kans geven? Kan niet normaal functioneren,wat niet handig is met 2 kleine kinderen. Zou ipv 1 keer 120 mg retard 2 keer [lees meer...]60 mg retard een oplossing zijn en tot minder bijwerkingen leiden? Wie kan mij helpen?

16-05-2017 | Man | 42
Clusterhoofdpijn
Heb mijn twijfels of dit wel efficiënt is om aanvallen te verhinderen.

01-12-2013 | Vrouw | 42
Hartritmestoornis
Na 1 maand gebruik op advies van cardioloog gestopt ivm bijwerkingen waarvan de hele dag zweverig/duizelig zeer vervelend ook veel last van kortademigheid

25-11-2019 | Man | 43

10-01-2011 | Man | 43
Hartritmestoornissen
ik ben in mei 2010 begonnen met verapamil toen nog de gewone 2xdaags80mg later is het veranderd naar 3x80mg ik voelde me goed,vrolijk en had nergens last van vorige week is het door geziene storingen en problemen veranderd naar 2xdaag 240mg retard sinds een dag later ben ik somber,depressief,lig vaak op bed en heb soort hoofdpijn..wie ondervind ook somberheid?

28-04-2017 | Vrouw | 46
Hartkloppingen
Verapamil 80 Mg tabletten gekregen van de huisarts ivm hartoverslagen. Na 2 weken begon ik te merken dat ze weg waren. Wat een heerlijk gevoel. De tabletten geven in het begin wel een moe gevoel, maar daar moet je lichaam aan wennen. Klachten van obstipatie komen er wel bij kijken met deze tabletten. Daarvoor kan je een laxantia gebruiken. Ik gebruik de tabletten 2x daags.

08-09-2015 | Man | 47
Clusterhoofdpijn
na weer een verpeste vakantie door dat monster, de knoop maar eens doorgehakt en verwijsbrief huisarts gehaald voor LUMC in Leiden, veel goeie dingen over gehoord en gelezen. Na een gesprek met arts afgesproken om maar weer medicatie te proberen, de eerste verapamil moest gaan opbouwen eerst 1 per dag 3 dagen, dan 2 per dag 3 dagen, dan 3 per dag 3 dagen en dan 3keer 2 per[lees meer...] dag, zal ik op 240mg per keer uitkomen. Ik begonnen, 1 per dag ging redelijk, voelde me al wel anders, 2 per dag ik had het gevoel dat ik stoned was en niet meer op deze wereld! Gemaild, moest maar weer terug naar 1 per dag om mijn lichaam er meer aan te laten wennen, maar gevoel bleef. Heb zelf de knoop maar doorgehakt en ben er helemaal mee gestopt en voel me nu weer normaal! En al met al heeft het ook niet veel geholpen qua aanvallen, want die bleven gelijk, minimaal 5 per dag! Nu op naar de volgende medicatie om dit monster het zwijgen op te leggen!

05-05-2011 | Vrouw | 47
Hartritme stoornissen
heb na intraveneuze medicatie verapamil gekregen. Ritme is weer goed, maar ik heb het gevoel dat mij hart een diesel auto is, die langzaam opgang komt. Tijdens sporten ben ik erg moe en lijkt het dat mijn hart niet goed op gang kan komen. Ook heb ik veel last van overslagen. Ik ga nu over op metoprolol en ascal. Hoop dat dat beter gaat.

02-10-2018 | Vrouw | 48
verapamil (80mg)
Heb voor de verapamil nooit oedeem gehad en geleidelijk aan tijdens de 3 jaar dat ik verapamil heb ingenomen heeft zich een ernstige oedeem in de benen opgebouwd. Tot hevige open benen en brandblaren van de brand van binnenuit mijn benen aan toe. En het elke dag moeten dragen van steunkousen. Nu na 3 weken gestopt te zijn met de verapamil, geen last meer van oedeem. Is he[lees meer...]lemaal weg !! Ook de wonden al ver genezen en hoef geen steunkousen meer aan. Ook vaak brandend gevoel gehad in de hartstreek en ook niet meer gehad sinds ik gestopt ben met de verapamil. Ben gestopt met toestemming van de huisarts.

04-09-2015 | Vrouw | 48
verapamil (40mg)
Hartritmestoornissen
Mijn stressgerelateerde hartritmestoornis is zeer goed te verhelpen met verapamil, ik ben er blij mee. Maar af en toe nodig, maar als ik het neem werkt het goed, meestal na een half uur

19-04-2015 | Vrouw | 48
Hypertensie

31-10-2012 | Vrouw | 48
Hartritmestoornis
Na jaren alleen een pilletje Verapamil 40 mg te hebben genomen bij een aanval van hoge hartslag, slik ik nu dagelijks Verapamil 120 mg retard 1 keer per dag. Reden hiervoor is dat de aanvallen vaker kwamen en te lang duurden. Na start met de dagelijkse medicatie in het begin een paar dagen licht in het hoofd geweest, ging vrij snel over. Nu alleen nog last van soms obsti[lees meer...]patie. Ik heb nauwelijks nog last van aanvallen en komt er toch eentje doorheen, dan duurt het erg kort. Ik heb dus tevreden over het medicijn. Het vertraagt ook de hartslag, wat bij mij positief werkt.

15-10-2015 | Man | 49
verapamil (240mg)
Clusterhoofdpijn
Het middel helpt wel tegen hoge bloeddruk en tegen schommelingen van de bloeddruk. Helpt niet echt tegen clusterhoofdpijn. De meest vervelende bijwerking is het vasthouden van vocht, vooral 's avonds last van dikke gezwollen enkels.