Ervaringen met Verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

01-07-2015 | Man | 55
Hartritmestoornissen
Effectief en geen bijwerkingen. Het eige is sneller buiten adem, maar dat is logisch want dit middel verlaagd de hartslag.

27-10-2011 | Man | 55
Hartritmestoornis

02-10-2022 | Vrouw | 56
Clusterhoofdpijn
Sinds het voorjaar clusterhoofdpijn gekregen, 4 tot 2 aanvallen in de avond. Vorige maand ben ik gaan afbouwen van 2 naar 1 tablet maar ik kreeg na een week weer een korte aanval. Toen weer 2 tabletten gaan slikken. Ik krijg nu steeds korte aanvallen van een paar seconden, ben daardoor erg gespannen en onzeker. Hopelijk gaat het snel over.

24-12-2011 | Man | 56
Clusterhoofdpijn
Ik heb een opbouw gekend tot 480 mg per dag en soms meer. Bij afbouw komen steeds de clusterhoofdpijnaanvallen terug. ( 1 a 2 x per 14 dagen). Ik maak me zorgen omdat ik zo langdurig gebruik, aan het werk blijf en erg vermoeid ben overdag. Weet iemand of er schadelijk effect kan optreden bij langdurig (jarenlang) gebruik van 480 mg of meer? Ik heb geen hartklachten.

16-05-2018 | Man | 57
Hartklachten
Bij een trappiste biertje en bij bosvruchtenthee, zeer hoge bijwerking gehad.

22-12-2015 | Man | 57
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
Deze keer vanaf de lente last van clusterhoofdpijn, het werd per verstreken maand erger en nu na november ging het al iets beter. Nog maar 1 keer p/d een pijn aanval ( 1/2 tot 1 u ). Toch naar de specialist gegaan en ik kreeg dit keer Verapamil voorgeschreven, 3 x daags i tablet. Vanaf de eerste dag van inname zijn de pijn aanvallen weg gebleven. Ik moet wel veel water dr[lees meer...]inken, heb ook echt dorst en de ontlasting is vaster. Maar ik voel me prima en gelukkig al dagen van de aanvallen af.

04-05-2013 | Man | 57
mag ik verapamil 2 keer 80 mg samen met enalaprilmaleaat 5 mg.samen gebruiken

25-12-2018 | Man | 58
Hartritmestoornis
In het voorjaar opgenomen op eerste hulp in het ziekenhuis. Na vele onderzoeken is naar voren gekomen dat ik last heb van boezemfibrilleren. Alle betablockers, zowel in naam als in sterkte, hebben niet geholpen. Ook cardioversies, vijf stuks binnen een periode van 4 weken, heeft er slechts eentje geholpen. Althans, voor een korte periode van een maand had ik daar plezier[lees meer...] van. Nadien zijn de hartritmestoornissen weer terug gekomen. Een ablatie zou mijn regionaal ziekenhuis niet kunnen uitvoeren. Vandaar dat ik het verzoek heb neergelegd om mijn medisch dosier over te hevelen naar Groningen. Alles werd keurig overgedragen en daar kreeg ik alle informatie over een ablatie die over plm 2-3 maanden gaat plaatsvinden. Tot die tijd moet ik verapimil gebruiken. Dit medicijn bevalt stukken beter dan beta blockers. De eerste weken geen ritme stoornissen gehad, maar vanaf gisteren, na een korte inspanning, kwam de stoornis hevig terug. In zekere zin helpen deze medicijnen dus ook niet, ze zorgden er wel voor dat ik, na een tweede inname van verapimil, het hart wat rustiger ging kloppen. Echter, met een vinger aan de pols kon ik wel controleren dat de stoornis er nog zat. De specialist in Groningen vertelde me dat ik maximaal 4 tabletten van 120 mg per dag mag innemen, dus niet meer. En dat ik na anderhalf uur, na iedere inname, enig resultaat mag verwachten. Conclusie: tot dusver de beste medicijn, mits verantwoord in het juiste gebruik. Ik kom meer tot rust, maar het heeft in mijn geval geen genezende werking.

17-09-2017 | Man | 58
Atriumfibrilleren
Ik slik aanvankelijk metoprolol, maar hier was ik erg moe van. Cardioloog gaf mij toen verapamil wat ik beter verdraag, moet wel goed op mijn ademhaling letten, dus goed en diep ademhalen vanuit je buik. ALcohol verdraag ik in het geen niet, dus geen biertje meer of iets dergelijks. Alleen als ik teveel spanning heb door mijn werk, komt de hartritme storing door de medic[lees meer...]atie heen. Heb in het afgelopen weekend besloten om mij te laten ableren. Cardioloog vond het een goed plan. Wellicht kan ik hierdoor van de medicijnen af komen. Ik heb wel ervaren dat je zelf stap en moet ondernemen en als een ander niet lekker gaat bespreken met je cardioloog. Mocht de ablatie niet afdoende zijn dan is goed te leven met dit medicijn. maar ik vraag mij wel af of de bijwerking op de lange termijn mbt de nieren er. Tevens vraag ik mij af de medicijnen op langere termijn voldoende zijn om mijn hart in bedwang te houden.

30-07-2012 | Vrouw | 58
Hartritmestoornissen
Het is mij goed bevallen verapamil te slikken. Heb geen klachten en geenbij werkingen ervaren. Heb alleen vreselijke overgangs klachten, Zweet m'n bed uit. Kan dat een bijwerking zijn van Verapamil?? wie weet daar een antwoord op. Joke

25-09-2021 | Man | 59
Clusterhoofdpijn
Hallo hier Hans 59 jaar, Al 15 jaar clusterhoofdpijn, 3 jaar geleden gestopt, begin sept. Weer begonnen, ik slik 3x120 verapamil en de cluster stopt,... maar de bijwerking zijn niet te accepteren , Ga minderen en zien wat er gebeurd...hans

22-04-2011 | Man | 59
Cluster hoofdpijn
Sinds mijn 19e heb ik een ernstige vorm van Clusterhoofdpijn. Ik zal het maar niet opnoemen wat ik allemaal geprobeerd heb. Het beheerst je hele leven. In 1990 heb ik voor het eerst 100% zuurstof geprobeerd. wat een verademing.! Dit was mijn redding. Werken kon ik nauwelijks door de Cluster en ben totn ook in de WAO geraakt.(5jaar) daarna ben ik naar Dr. Couturier gegaan e[lees meer...]n heeft mij Verapamil voorgeschreven. Met dit middel kon ik vrij hoog gaan. Als de Cluster zeer ernstig was, gebruikte ik wel 5x180 mg per dag. Ik heb daarnaast een bloeddrukmeter en houd daarmee de bloeddruk in de gaten.Het schijnt een veilig medicijn te zijn. Als de Cluster periode voorbij is, kan ik van de een op andere dag stoppen met Verapamil. Soms heb ik het Chronisch, en anders weer periodiek. Daarnaast gebruik ik in ernstige gevallen, Imigran injecties als ik "onderweg" ben en geen zuurstof bij de hand heb. maar hier ben ik zeer voorzichtig mee want eenmaal begonnen met spuiten, volgt na 12 uur de volgende aanval, dan de volgende na 10 uur, dan de volgende na 8 uur. enz enz. Als je dan aan het zuurstof gaat, helpt de zuurstof niet meer en ben je werkelijk in de aap gelogeerd. De enige redding is dan, niets meer gebruiken en de aanval "over je heen laten komen" ! Je bent dan meer dood dan levend. mijn huisarts heeft mij verteld dat hij nergens meer de Verapamil 180mg kan krijgen. wel nog de andere, 80mg. Dit vind ik een kwalijke ontwikkeling. Groet, Roel.

23-01-2011 | Vrouw | 59
Hartritme en bloeddruk
vermoeidheid. heb ook kanker gehad

10-04-2019 | Vrouw | 60
verapamil (80mg)
Hartritmestoornissen
Gebruik Verapamil 3x80mg per dag sinds een half jaar en ben er zeer tevreden over. Na diverse bètablokkers tevergeefs uitgeprobeerd te hebben gaf de huisarts, i.o.m. de cardioloog, deze calciumblokker. De eerste maanden was ik moe en leek alles trager te gaan, maar sliep goed (een van de voordelen in het begin). Kreeg 1x ook een allergische reactie in de vorm van netelro[lees meer...]os wegens combinatie Verapamil én alcohol, maar dat was na 5 dagen weg en is niet meer teruggekomen. Daarna kwamen de hartritmestoornissen alleen terug als ik 1 of 2 pilletjes achter elkaar vergat. Ben erg benieuwd of dit zo blijft.

02-09-2020 | Vrouw | 61
Hartkloppingen
Na metoprolol (hier kreeg ik huiduitslag van met hevige jeuk) overgestapt op verapamil. Na overleg met mijn cardioloog ook gestopt met verapamil. Hier kreeg ik vervelende bijwerkingen van. Nu even wachten welk middel de arts nu aan mij voorschrijft.

14-11-2018 | Man | 61
Hartkloppingen
In 2010 heb ik een nieuwe aorto(kunststof)klep gekregen. Na ernstige kortademigheid begin oktober 2018 naar de hart-ehbo van het St. Franciscus te Schiedam gegaan aangezien ik daar onder behandeling ben. Na een nachtje ter observatie en alle testen gedaan, bleek dat ik een soort ADHD-cellen in mijn hart heb die nagenoeg niet rusten. Onregelmatig ritme van 38 naar 108 in r[lees meer...]ust. Op 7 oktober '18 voor de eerste keer Verapamil (120mg) 1x daags voorgeschreven gekregen. Eerste drie dagen was het hart rustig daarna werden de hartkloppingen als ook de kortademigheid steeds erger. Ook kreeg ik gerichtspijnen vanaf mijn schouders tot mijn enkels als bijwerkingen erbij. Op 6 november '18 huisarts en cardioloog gebeld. De een verwees me naar de ander en andersom. Op 7 november'18terug gebeld door de poli van de cardiologie met het verhaal dat ik de Verapamil door moest stikken aangezien ik op 19 november'18 toch een holter (24-uurs meting) kreeg. De klachten werden steeds erger. Daarnaast werd ik ook nog eens psychisch erg instabiel. Op 12 november'18 ben ik gestopt met dit medicijn en ben naar mijn huisarts gegaan aangezien ik bijna niet meer normaal kon wandelen vanwege de kortademigheid en duizeligheid. De huisarts heeft de dienstdoende cardioloog gebeld in Schiedam en die gaf aan te stoppen en de holter af te wachten. ERGO: Verapamil werkt bij mij alleen maar versterkend (meer onregelmatigheid in hart, kortademiger, gewrichtspijnen, psychisch instabiel) Op dit moment is die rommel nog steeds niet uit mijn lichaam.