Ervaringen met Verapamil

verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

16-05-2017 | Man | 42
Clusterhoofdpijn
Heb mijn twijfels of dit wel efficiënt is om aanvallen te verhinderen.

28-04-2017 | Vrouw | 46
verapamil (80mg)
Hartkloppingen
Verapamil 80 Mg tabletten gekregen van de huisarts ivm hartoverslagen. Na 2 weken begon ik te merken dat ze weg waren. Wat een heerlijk gevoel. De tabletten geven in het begin wel een moe gevoel, maar daar moet je lichaam aan wennen. Klachten van obstipatie komen er wel bij kijken met deze tabletten. Daarvoor kan je een laxantia gebruiken. Ik gebruik de tabletten 2x daags.

31-01-2017 | Vrouw | 27
Aangeboren hartafwijking
vanaf 31 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis met een hartslag van boven de 230. sindsdien aan het rommelen geweest met medicatie. bij mij helpt het totaal niet!!! last van bijwerkingen en het idee dat het veel vaker gebeurd. ben nu 5 maanden geleden bevallen van een gezonde dochter en de klachten zouden moeten verdwijnen na mijn zwangerschap, zou door de horm[lees meer...]onen komen. helaas is het alleen maar verergerd. meerdere malen per dag last van mijn hartslag die uit het niets uren 230 slagen per minuut maakt. mijn lichaam raakt hierdoor uitgeput. ze willen me nu gaan opereren. Iemand hier ervaring mee ??

21-12-2016 | Man | 54
Atriumfibrilleren
Ondanks 240 mg en 2 x 80 mg snelwerkend nog een hartslag (onregelmatig) van 120 in rust. gekregen tegen boezemfibrileren, enige wat er gebeurt is dat de hartslag iets naar beneden gaat. let op in combinatie met pradaxa ivm dosering en een statine ivm spierpijn.

07-11-2016 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik heb hartritmestoornis (versneld hartslag). Problemen met het hart zit in mijn familie. Ik word al vanaf dat ik 18 ben ieder half jaar gecontroleerd. Nu hebben ze dit dus ontdekt. Na enige tijd kreeg ik medicijnen 'verapamil'. Ik kreeg er ontzettend veel bijwerkingen van. Hoofdpijn, Duizeligheid, Gevoel van flauwvallen, het voelde alsof je stoned of gedronken had, geen e[lees meer...]etlust, Slap voelen, diarree, of juist niet kunnen poepen. De cardioloog gaf mij dan ook het advies om er mee te stoppen, maar voor mijn hartritmestoornis hielp dit super goed. Mijn hartslag was rustig en had stuk minder last. Nu krijg ik in december een Katheterisatie/ablatie en hoop dat ze mijn hartritmestoornis kunnen weghalen.

12-01-2016 | Vrouw | 65
verapamil (40mg)
Hartritmestoornis
Verapamil met Flecainide leverde geen verbetering op in de hartritmestoornis

22-12-2015 | Man | 57
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
Deze keer vanaf de lente last van clusterhoofdpijn, het werd per verstreken maand erger en nu na november ging het al iets beter. Nog maar 1 keer p/d een pijn aanval ( 1/2 tot 1 u ). Toch naar de specialist gegaan en ik kreeg dit keer Verapamil voorgeschreven, 3 x daags i tablet. Vanaf de eerste dag van inname zijn de pijn aanvallen weg gebleven. Ik moet wel veel water dr[lees meer...]inken, heb ook echt dorst en de ontlasting is vaster. Maar ik voel me prima en gelukkig al dagen van de aanvallen af.

15-10-2015 | Man | 49
Clusterhoofdpijn
Het middel helpt wel tegen hoge bloeddruk en tegen schommelingen van de bloeddruk. Helpt niet echt tegen clusterhoofdpijn. De meest vervelende bijwerking is het vasthouden van vocht, vooral 's avonds last van dikke gezwollen enkels.

01-10-2015 | Vrouw | 62
verapamil (180mg)
Hartfalen
helpt heel goed maar werd ineens veel dikker en had alsmaar koud zelfs in de zomer bij een temperatuur van 28 liep ik nog te rillen. Wat ik heel raar vind is dat ik isoptin slikte maar de apotheek belde dat de fabrikant het niet meer maakt en gaat over naar een hogere dosering verapamil en ik heb er veel bijwerkingen van.rarara

08-09-2015 | Man | 47
Clusterhoofdpijn
na weer een verpeste vakantie door dat monster, de knoop maar eens doorgehakt en verwijsbrief huisarts gehaald voor LUMC in Leiden, veel goeie dingen over gehoord en gelezen. Na een gesprek met arts afgesproken om maar weer medicatie te proberen, de eerste verapamil moest gaan opbouwen eerst 1 per dag 3 dagen, dan 2 per dag 3 dagen, dan 3 per dag 3 dagen en dan 3keer 2 per[lees meer...] dag, zal ik op 240mg per keer uitkomen. Ik begonnen, 1 per dag ging redelijk, voelde me al wel anders, 2 per dag ik had het gevoel dat ik stoned was en niet meer op deze wereld! Gemaild, moest maar weer terug naar 1 per dag om mijn lichaam er meer aan te laten wennen, maar gevoel bleef. Heb zelf de knoop maar doorgehakt en ben er helemaal mee gestopt en voel me nu weer normaal! En al met al heeft het ook niet veel geholpen qua aanvallen, want die bleven gelijk, minimaal 5 per dag! Nu op naar de volgende medicatie om dit monster het zwijgen op te leggen!

04-09-2015 | Vrouw | 48
verapamil (40mg)
Hartritmestoornissen
Mijn stressgerelateerde hartritmestoornis is zeer goed te verhelpen met verapamil, ik ben er blij mee. Maar af en toe nodig, maar als ik het neem werkt het goed, meestal na een half uur

07-08-2015 | Man | 65
Clusterhoofdpijn
Ruim vijf jaar flinke aanvallen van clusterhoofdpijn gehad (ca. 3 per week). Het middel Verapamil 120 voorgeschreven gekregen. Het middel hielp niet. In overleg met de huisarts en specialist, besloten om de dosis te verhogen naar 240. deze keer hielp het middel binnen een paar weken. Nog ruim een paar maanden doorgeslikt en daarna gestopt. De clusterhoofdpijn bleef vervolg[lees meer...]ens weg en is niet meer terug gekomen. Ik ben nu, zonder medicijnen, clusterhoofdpijnvrij gedurende zo'n anderhalf jaar, GELUKKIG!

23-07-2015 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
Ik heb glaucoom en kreeg oogdruppels (beta blokkers) die mijn hartslag weer onregelmatig maakten (3x opgenomen in het ziekenhuis op eerste hart hulp). Ik heb enkele hartmedicijnen uitgeprobeerd, maar ze verlaagden mijn hartslag heel erg (en veroorzaakten moeheid!!) en ik kreeg nog steeds onregelmatige hartslag. Verapamil bleek nog het beste werken (2 jaar lang gebruikt). O[lees meer...]ok al verlaagde al mijn bloeddruk en hartslag ook en veroorzaakte een vervelende verstopping. Echter kreeg ik ook met Verapamil soms ritmestoornissen, had weer een andere medicijn voor die gevallen gekregen (flecaidine). Mijn oogdruk werd steeds hoger, dus ik kreeg meer soorten en krachtigere druppels, de laatste half jaar het liefst maar 3 soorten. Een maand geleden ging het echt fout, en ik moest toen weer met ambulance naar het ziekenhuis. De hartspecialist heeft toen met mijn oogspecialist gesproken en heeft mij laten stoppen met de betablokker oogdruppels . Ook met Verapamil godzijdank! Ik had vroeger 3 oogdruppels en mijn oogdruk was toen nog steeds tussen de 19-26. Nu gebruik ik nog 2 uit de 3 druppels (maar geen betablokker meer) en geen Verapamil voor mijn hart en mijn oogdruk zakte wonderbaarlijk naar 14 (twee metingen). Dus het lijkt erop dat Verapamil heel slecht was voor mijn oogdruk. Ik had ook geen hartkloppingen sinds ik van die druppels af ben en mijn bloeddruk en hartslag zijn weer normaal. Ik heb mijn hartprobleem vaak met de oogarts besproken, maar hij zei dat ik toch met die betablokkers moest druppelen. Ook heb ik tegen de hartspecialist gezegd dat Verapamil slecht was voor mijn bloeddruk en verstopping veroorzaakte (dat is nog eens extra slecht voor glaucoom patienten). Die deed ook niets, totdat ik weer in het ziekenhuis belandde. Ik weet ook niet wat ik moet denken van de apotheker, wel 6,50 aftrekken voor nieuwe medicijnen, maar nooit waarschuwen of met de arts overleggen over bijwerkingen en tegenwerkende medicijnen! Tja, en dan maar volhouden dat de medische zorg in Nederland het beste is.. Als je iets maar hard genoeg en vaak genoeg zegt dan geloof je dat op het einde, dat heet propaganda.

21-07-2015 | Vrouw | 54
Hartritmestoornissen
Zodra ik opsta gaat mijn hart heel snel kloppen en zodra ik ga zitten, wordt het weer rustig. Zeer vermoeiend, ook hoofdpijn en kloppingen in de nek. En draaierig bij opstaan.

01-07-2015 | Man | 55
Hartritmestoornissen
Effectief en geen bijwerkingen. Het eige is sneller buiten adem, maar dat is logisch want dit middel verlaagd de hartslag.

31-05-2015 | Vrouw | 67
Hartkloppingen
Veel last van bijwerkingen, heb het idee dat het medicijn soms erger is dan de kwaal, vooral opgeblazen gevoel en vaak een rood gezicht, plus verstopping, die ik nooit gehad heb. ik gebruik dit medicijn nu 4 maanden, maar heb nog steeds bijwerkingen. maar het middel werkt wel!!