Ervaringen met Verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

02-10-2012 | Vrouw | 34
Hartritmestoornis
Wegens een niet te ableren ritmestoornis 2 x dd 40 mg Varapamil gekregen (kan niet tegen beta-blokkers i.v.m. raynaud). Wat een ellende! Veel bijwerkingen en voor de ritmestoornis helpt het niet. Overslagen en runnetjes gaan gewoon door, en als de tablet (na 6-8 uur) uitgewerkt is, krijg ik dubbel zoveel ritmestoornissen. Meer zelfs als voor gebruik van de Verapamil. Bijwe[lees meer...]rkingen bestaan uit drukkende hoofdpijn, misselijk/geen trek, duizelig/zweverig gevoel, spierpijn, tintelingen in handen en mond en opvliegers. Al met al voel ik me knap beroerd, net alsof ik niet helemaal ''op aarde'' ben. Geen doen met 2 kleine kinderen. Arts adviseert toch nog even door te gaan om te kijken of mijn lichaam eraan went. Ik vraag me echter af het zal wennen. Aangezien ik het maar 2 x dd mag slikken en de tabletten maar 6-8 uur werken, beginnen de bijwerkingen bij elke inname als het ware opnieuw, waardoor mijn lichaam zich telkens moet ''resetten''.

16-09-2012 | Vrouw | 39
Hartritmestoornis
Ben erg blij met deze medicijnen. Eerst Selokeen gehad, maar daar werd ik zo moe van en had nog steeds last van hartritmestoornis. Na een paar dagen gebruik van Verapamil, heb ik mijn leven weer terug na maanden tobben. Als moeder van 3 kleine kinderen kan ik gewoon weer een gezellig moeder zijn!

12-09-2012 | Vrouw | 68

02-08-2012 | Vrouw | 75
Hartritmestoornis
heb veel last van mijn enkels, is vrijwel direct begonnen na het eerste innemen en wordtmet de jaren ernstiger. Cardioloog neemt het voor kennisneming aan. Staat wel in de bijsluiter. Vraag: zijn er meer patienten die hier last van hebben?

30-07-2012 | Vrouw | 58
Hartritmestoornissen
Het is mij goed bevallen verapamil te slikken. Heb geen klachten en geenbij werkingen ervaren. Heb alleen vreselijke overgangs klachten, Zweet m'n bed uit. Kan dat een bijwerking zijn van Verapamil?? wie weet daar een antwoord op. Joke

10-07-2012 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
voel me heel onprettig: geen energie, moe, door licht gevoel in het hoofd voel ik me onzeker op de fiets en lopend.

26-05-2012 | Vrouw | 53
Hartritmestoornis
Heb na opgenomen te zijn in het ziekenhuis met de hartritmestoornis AVNRT verapamil voorgeschreven gekregen, 2 maal 40 mg. Ik ben klein en tenger. Misschien heb ik wat last van obstipatie, maar ik heb wel vaker last van hartbonzen (geen versnelde hartslag) en overslagen. De cardioloog heeft de dosis verhoogt naar 2 maal 80mg maar daar voel ik me helemaal niet prettig bij. [lees meer...]Het is net alsof mijn borstkas "opgesloten" is. Herkent iemand dit?

08-05-2012 | Vrouw | 36

26-04-2012 | Vrouw | 34
Hartritmestoornis
Ik heb in mijn zwangerschappen te maken gehad met een verhoogde hartslag. Deze ritmestoornis kwam in rust en duurde erg lang. Dit ging niet vanzelf over, ben hiervoor meerdere malen opgenomen geweest in het ziekenhuis om medicijnen in te stellen hiervoor. Dit is gelukt; ik gebruik nu 1 keer daags verapamil 240 mg retard. Nu heb ik in mijn laatste zwangerschap last gehad [lees meer...]van obstipatie. Maar dat is gebleven, ik ben nu inmiddels 9 maanden terug bevallen, gebruik nog steeds verapamil (wat goed helpt tegen mijn hoge bloeddruk en geen last meer van hartritmestoornissen), maar mijn staartbotje is na mijn bevalling gevoelig gebleven, door het lange persen (50 min. voor 4de kind) Nu is het zo als ik mijn staartbotje voel en die gevoelig wordt; ik er van uit kan gaan dat er harde ontlasting dwars zit. Ik toucheer mij zelf af en toe al om de druk eraf te halen, zodat mijn staartbotje niet meer zo pijnlijk is, maar dit is ook niet goed lijkt mij voor mijn darmen. Ik heb al contact gehad met de huisarts over de ontlasting, maar nog niet in combi met verapamil. Ik heb inmiddels van de huisarts een middel gekregen (poedervezels) om de ontlasting op gang te helpen, maar dit helpt onvoldoende. Wat kan ik het beste doen, ander middeltje halen voor mijn ontlastingsprobleem of stoppen met de verapamil? Wie weet een oplossing?????

24-02-2012 | Man | 64
Hartritmestoornis
Ik slik verapamil van wege een hartritmestoornis. Ik heb verschilende bijwerking. Obstipatie, rode huid, koude handen etc. Via via ben ik er achtergekomen dat verapamil de regulatie van histamnine ernstig negatief beinvloed. ik heb nu mijn inname van gisthoudende voeding sterk verminderd. De klachten zijn ook voo en zeer groot deel verdwenen. Een overschot aan histamine ve[lees meer...]roorzaakt weer een hartritmestoornis

25-01-2012 | Vrouw | 39
Hartritmestoornis
Sinds 10 dagen verapamil 120 mg retard. Hartritmestoornis is over wat zeer prettig is alleen erg veel last van bijwerkingen mn duizelig, het idee naast je lichaam te lopen, koude rilling. Arts zegt geef het tijd om te wennen maar hoe lang moet ik het een kans geven? Kan niet normaal functioneren,wat niet handig is met 2 kleine kinderen. Zou ipv 1 keer 120 mg retard 2 keer [lees meer...]60 mg retard een oplossing zijn en tot minder bijwerkingen leiden? Wie kan mij helpen?

24-12-2011 | Man | 56
Clusterhoofdpijn
Ik heb een opbouw gekend tot 480 mg per dag en soms meer. Bij afbouw komen steeds de clusterhoofdpijnaanvallen terug. ( 1 a 2 x per 14 dagen). Ik maak me zorgen omdat ik zo langdurig gebruik, aan het werk blijf en erg vermoeid ben overdag. Weet iemand of er schadelijk effect kan optreden bij langdurig (jarenlang) gebruik van 480 mg of meer? Ik heb geen hartklachten.

14-12-2011 | Man | 50
verapamil
Slik het medicijn nu 15 jaar; de eerste twee jaar niet veel positief effect, wel veel bijwerkingen. Nu een supermiddel; kan al jaren fysiek meer dan toen ik 30 was.

20-11-2011 | Vrouw | 71
verapamil
Verh. bloeddruk in combinatie met hartritmestoornissen
De enige bijwerking tot nu toe is af en toe wat jeuk op mijn bovenlichaam.

27-10-2011 | Man | 55

04-09-2011 | Vrouw | 23
Hartritmestoornis
Sinds februari dit jaar gebruik ik dit medicijn. Na opname in het ziekenhuis voor een veel te hoge hartslag van 40mg naar 80mg naar 1x daags 240mg gegaan. Het heeft heel lang geduurd voordat mijn hartslag lager werd. En zelfs nu nog niet tevreden met de werking. Sinds 2 maand last van de bijwerkingen, geen eetlust, vocht vasthouden, hoofdpijn(steeds vaker), duizeligheid, a[lees meer...]ngstig, stressig. Het word tijd voor een ander medicijn. De cardioloog in het ziekenhuis noemde mijn aandoening(een veel te hoge hartslag, constant) een jonge vrouwen ziekte. Die vanzelf weer over moet gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? en welke andere medicijnen zijn een oplossing waarbij je nog wel fatsoenlijk kan functioneren?