Verapamil

verapamil

Clusterhoofdpijn (15 meningen)
Atriumfibrilleren (6 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

07-11-2019

Hartritmestoornis

Door overprikkelde hartcellen verapamil gekregen van cardioloog. 2 x per dag 120 mg. Goed onder controle te houden. Wou afbouwen maar hart reageerde gelijk weer, veel schokken voelen, kloppen in keel, minder energie, conditie, adem. Vervelend gevoel. Na bètablokkers geprobeerd te hebben heel blij nu met deze calciumblokkers. Ook ijzertabletten voor laag hb
10-04-2019

Hartritmestoornissen

Gebruik Verapamil 3x80mg per dag sinds een half jaar en ben er zeer tevreden over. Na diverse bètablokkers tevergeefs uitgeprobeerd te hebben gaf de huisarts, i.o.m. de cardioloog, deze calciumblokker. De eerste maanden was ik moe en leek alles trager te gaan, maar sliep goed (een van de voordelen in het begin). Kreeg 1x ook een allergische reactie in de vorm van netelro[lees meer...]os wegens combinatie Verapamil én alcohol, maar dat was na 5 dagen weg en is niet meer teruggekomen. Daarna kwamen de hartritmestoornissen alleen terug als ik 1 of 2 pilletjes achter elkaar vergat. Ben erg benieuwd of dit zo blijft.
28-08-2018

Hartritmestoornis

Op voorschrift van de cardioloog gebruik ik sinds 6 weken verapanil 40mg 2x daag ivm bijna voortdurende overslagen. Eerst sutalol geprobeerd, maar daarvan zakte mijn hartslag naar 30 en hielp niet. De verapanil helpt prima, maar ik heb laatste dagen steeds meer een wat paniekerig, somber gevoel. Zelfde soort bijwerking, maar dan hevig, ooit gehad bij simvastatine, wat ik[lees meer...] nooit meer mag gebruiken. Vraag me af of er een gemeenschappelijk stofje zit in beide medicijnen? Herkent iemand dit?
06-06-2018

Hartritmestoornis

werkt goed bij mij, zeer veel minder aanvallen. geen bijwerkingen om van te spreken.
14-10-2017

Hartritmestoornissen

Ik had de eerste 2 weken weinig last van de bijwerkingen, alleen een beetje moe en angstig maar dat was niet zo raar als je hoort dat je geopereerd moet worden aan je hart leek mij. Uiteindelijk na die 2 weken begon mijn lichaam steeds meer kwalen en klachten te ontwikkelen, voelde me zo slecht dat ik niet eens meer normaal mijn afwas kon doen om maar wat te noemen. Dan wa[lees meer...]s ik al versleten. Bleek dus totaal niet tegen dit medicijn te kunnen en heb nu metoprolol gekregen om te kijken of dat beter geaccepteerd word door mijn lichaam.
10-08-2017

Hartritmestoornis

Ik slik verapamil 40mg 2xper dag tegen hartritmestoornis. Nou werkt bij mij niet, heb nu iedere dag druk op mijn mijn borst en kortademigheid. Ben een beetje op onderzoek uitgegaan, en heb ondekt dat het kruid meidoorn heel goed voor het zal zijn, dus ook hartritmistoornis, ik zou zeggen zoek het op, ben vandaag ermee begonnen, ben benieuwd.
06-07-2017

Hartritmestoornissen

Na zeer diverse ritmestoornissen die hormonaal blijken te zijn (overgang) en me maanden echt beroerd voelen eerst metoprolol gehad wat niet voldoende werkte nu sinds 6 weken verapamil 240mg 1x pd. Werkt goed, maar soms bij 2-5 uur na inname zwaar gevoel op borst en brok in keel. Ook er moe gevoel dan. Blijkt ook v maag te kunnen zijn. Bijwerking. Af en toe hartbonken bij [lees meer...]wakker worden maar dat wordt ook steeds minder. 'S avonds komt soms ritmeverstoring er doorheen maar dat is zo weer over. Ga me steeds beter er bij voelen.
07-11-2016

Hartritmestoornissen

Ik heb hartritmestoornis (versneld hartslag). Problemen met het hart zit in mijn familie. Ik word al vanaf dat ik 18 ben ieder half jaar gecontroleerd. Nu hebben ze dit dus ontdekt. Na enige tijd kreeg ik medicijnen 'verapamil'. Ik kreeg er ontzettend veel bijwerkingen van. Hoofdpijn, Duizeligheid, Gevoel van flauwvallen, het voelde alsof je stoned of gedronken had, geen e[lees meer...]etlust, Slap voelen, diarree, of juist niet kunnen poepen. De cardioloog gaf mij dan ook het advies om er mee te stoppen, maar voor mijn hartritmestoornis hielp dit super goed. Mijn hartslag was rustig en had stuk minder last. Nu krijg ik in december een Katheterisatie/ablatie en hoop dat ze mijn hartritmestoornis kunnen weghalen.
12-01-2016

Hartritmestoornis

Verapamil met Flecainide leverde geen verbetering op in de hartritmestoornis
04-09-2015

Hartritmestoornissen

Mijn stressgerelateerde hartritmestoornis is zeer goed te verhelpen met verapamil, ik ben er blij mee. Maar af en toe nodig, maar als ik het neem werkt het goed, meestal na een half uur
23-07-2015

Hartritmestoornissen

Ik heb glaucoom en kreeg oogdruppels (beta blokkers) die mijn hartslag weer onregelmatig maakten (3x opgenomen in het ziekenhuis op eerste hart hulp). Ik heb enkele hartmedicijnen uitgeprobeerd, maar ze verlaagden mijn hartslag heel erg (en veroorzaakten moeheid!!) en ik kreeg nog steeds onregelmatige hartslag. Verapamil bleek nog het beste werken (2 jaar lang gebruikt). O[lees meer...]ok al verlaagde al mijn bloeddruk en hartslag ook en veroorzaakte een vervelende verstopping. Echter kreeg ik ook met Verapamil soms ritmestoornissen, had weer een andere medicijn voor die gevallen gekregen (flecaidine). Mijn oogdruk werd steeds hoger, dus ik kreeg meer soorten en krachtigere druppels, de laatste half jaar het liefst maar 3 soorten. Een maand geleden ging het echt fout, en ik moest toen weer met ambulance naar het ziekenhuis. De hartspecialist heeft toen met mijn oogspecialist gesproken en heeft mij laten stoppen met de betablokker oogdruppels . Ook met Verapamil godzijdank! Ik had vroeger 3 oogdruppels en mijn oogdruk was toen nog steeds tussen de 19-26. Nu gebruik ik nog 2 uit de 3 druppels (maar geen betablokker meer) en geen Verapamil voor mijn hart en mijn oogdruk zakte wonderbaarlijk naar 14 (twee metingen). Dus het lijkt erop dat Verapamil heel slecht was voor mijn oogdruk. Ik had ook geen hartkloppingen sinds ik van die druppels af ben en mijn bloeddruk en hartslag zijn weer normaal. Ik heb mijn hartprobleem vaak met de oogarts besproken, maar hij zei dat ik toch met die betablokkers moest druppelen. Ook heb ik tegen de hartspecialist gezegd dat Verapamil slecht was voor mijn bloeddruk en verstopping veroorzaakte (dat is nog eens extra slecht voor glaucoom patienten). Die deed ook niets, totdat ik weer in het ziekenhuis belandde. Ik weet ook niet wat ik moet denken van de apotheker, wel 6,50 aftrekken voor nieuwe medicijnen, maar nooit waarschuwen of met de arts overleggen over bijwerkingen en tegenwerkende medicijnen! Tja, en dan maar volhouden dat de medische zorg in Nederland het beste is.. Als je iets maar hard genoeg en vaak genoeg zegt dan geloof je dat op het einde, dat heet propaganda.
21-07-2015

Hartritmestoornissen

Zodra ik opsta gaat mijn hart heel snel kloppen en zodra ik ga zitten, wordt het weer rustig. Zeer vermoeiend, ook hoofdpijn en kloppingen in de nek. En draaierig bij opstaan.
11-01-2014

Hartritmestoornis

Slik het al jaren en heb nooit bijwerkingen gehad. Heb ook meestal maar 1 keer per jaar last van hartritmestoornissen.(stress) Verapamil bevalt GOED! Sterkte allemaal!
01-12-2013

Hartritmestoornis

Na 1 maand gebruik op advies van cardioloog gestopt ivm bijwerkingen waarvan de hele dag zweverig/duizelig zeer vervelend ook veel last van kortademigheid
08-05-2013

Hartritmestoornissen

Afgelopen weekend opgenomen in het ziekenhuis door een veelste hoge hartslag, linker arm die uitviel en kortademig. Verapamil voorgeschreven gekregen en heb heel veel opvliegers en word snachts hemaal bezweet wakker. Ook ben ik veel moe en duizelig. Ik heb ook nog steeds last van het overslaande gevoel van mijn hart en word ik af en toe nog goed beroerd. Iemand anders h[lees meer...]ier ook ervaringen mee?
31-10-2012

Hartritmestoornis

Na jaren alleen een pilletje Verapamil 40 mg te hebben genomen bij een aanval van hoge hartslag, slik ik nu dagelijks Verapamil 120 mg retard 1 keer per dag. Reden hiervoor is dat de aanvallen vaker kwamen en te lang duurden. Na start met de dagelijkse medicatie in het begin een paar dagen licht in het hoofd geweest, ging vrij snel over. Nu alleen nog last van soms obsti[lees meer...]patie. Ik heb nauwelijks nog last van aanvallen en komt er toch eentje doorheen, dan duurt het erg kort. Ik heb dus tevreden over het medicijn. Het vertraagt ook de hartslag, wat bij mij positief werkt.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum