Verapamil

verapamil

Clusterhoofdpijn (14 meningen)
Atriumfibrilleren (6 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

07-11-2016

Hartritmestoornissen

Ik heb hartritmestoornis (versneld hartslag). Problemen met het hart zit in mijn familie. Ik word al vanaf dat ik 18 ben ieder half jaar gecontroleerd. Nu hebben ze dit dus ontdekt. Na enige tijd kreeg ik medicijnen 'verapamil'. Ik kreeg er ontzettend veel bijwerkingen van. Hoofdpijn, Duizeligheid, Gevoel van flauwvallen, het voelde alsof je stoned of gedronken had, geen e[lees meer...]etlust, Slap voelen, diarree, of juist niet kunnen poepen. De cardioloog gaf mij dan ook het advies om er mee te stoppen, maar voor mijn hartritmestoornis hielp dit super goed. Mijn hartslag was rustig en had stuk minder last. Nu krijg ik in december een Katheterisatie/ablatie en hoop dat ze mijn hartritmestoornis kunnen weghalen.
08-05-2013

Hartritmestoornissen

Afgelopen weekend opgenomen in het ziekenhuis door een veelste hoge hartslag, linker arm die uitviel en kortademig. Verapamil voorgeschreven gekregen en heb heel veel opvliegers en word snachts hemaal bezweet wakker. Ook ben ik veel moe en duizelig. Ik heb ook nog steeds last van het overslaande gevoel van mijn hart en word ik af en toe nog goed beroerd. Iemand anders h[lees meer...]ier ook ervaringen mee?
14-10-2017

Hartritmestoornissen

Ik had de eerste 2 weken weinig last van de bijwerkingen, alleen een beetje moe en angstig maar dat was niet zo raar als je hoort dat je geopereerd moet worden aan je hart leek mij. Uiteindelijk na die 2 weken begon mijn lichaam steeds meer kwalen en klachten te ontwikkelen, voelde me zo slecht dat ik niet eens meer normaal mijn afwas kon doen om maar wat te noemen. Dan wa[lees meer...]s ik al versleten. Bleek dus totaal niet tegen dit medicijn te kunnen en heb nu metoprolol gekregen om te kijken of dat beter geaccepteerd word door mijn lichaam.
02-10-2012

Hartritmestoornis

Wegens een niet te ableren ritmestoornis 2 x dd 40 mg Varapamil gekregen (kan niet tegen beta-blokkers i.v.m. raynaud). Wat een ellende! Veel bijwerkingen en voor de ritmestoornis helpt het niet. Overslagen en runnetjes gaan gewoon door, en als de tablet (na 6-8 uur) uitgewerkt is, krijg ik dubbel zoveel ritmestoornissen. Meer zelfs als voor gebruik van de Verapamil. Bijwe[lees meer...]rkingen bestaan uit drukkende hoofdpijn, misselijk/geen trek, duizelig/zweverig gevoel, spierpijn, tintelingen in handen en mond en opvliegers. Al met al voel ik me knap beroerd, net alsof ik niet helemaal ''op aarde'' ben. Geen doen met 2 kleine kinderen. Arts adviseert toch nog even door te gaan om te kijken of mijn lichaam eraan went. Ik vraag me echter af het zal wennen. Aangezien ik het maar 2 x dd mag slikken en de tabletten maar 6-8 uur werken, beginnen de bijwerkingen bij elke inname als het ware opnieuw, waardoor mijn lichaam zich telkens moet ''resetten''.
07-11-2019

Hartritmestoornis

Door overprikkelde hartcellen verapamil gekregen van cardioloog. 2 x per dag 120 mg. Goed onder controle te houden. Wou afbouwen maar hart reageerde gelijk weer, veel schokken voelen, kloppen in keel, minder energie, conditie, adem. Vervelend gevoel. Na bètablokkers geprobeerd te hebben heel blij nu met deze calciumblokkers. Ook ijzertabletten voor laag hb
01-12-2013

Hartritmestoornis

Na 1 maand gebruik op advies van cardioloog gestopt ivm bijwerkingen waarvan de hele dag zweverig/duizelig zeer vervelend ook veel last van kortademigheid
04-09-2015

Hartritmestoornissen

Mijn stressgerelateerde hartritmestoornis is zeer goed te verhelpen met verapamil, ik ben er blij mee. Maar af en toe nodig, maar als ik het neem werkt het goed, meestal na een half uur
31-10-2012

Hartritmestoornis

Na jaren alleen een pilletje Verapamil 40 mg te hebben genomen bij een aanval van hoge hartslag, slik ik nu dagelijks Verapamil 120 mg retard 1 keer per dag. Reden hiervoor is dat de aanvallen vaker kwamen en te lang duurden. Na start met de dagelijkse medicatie in het begin een paar dagen licht in het hoofd geweest, ging vrij snel over. Nu alleen nog last van soms obsti[lees meer...]patie. Ik heb nauwelijks nog last van aanvallen en komt er toch eentje doorheen, dan duurt het erg kort. Ik heb dus tevreden over het medicijn. Het vertraagt ook de hartslag, wat bij mij positief werkt.
10-08-2017

Hartritmestoornis

Ik slik verapamil 40mg 2xper dag tegen hartritmestoornis. Nou werkt bij mij niet, heb nu iedere dag druk op mijn mijn borst en kortademigheid. Ben een beetje op onderzoek uitgegaan, en heb ondekt dat het kruid meidoorn heel goed voor het zal zijn, dus ook hartritmistoornis, ik zou zeggen zoek het op, ben vandaag ermee begonnen, ben benieuwd.
06-06-2018

Hartritmestoornis

werkt goed bij mij, zeer veel minder aanvallen. geen bijwerkingen om van te spreken.
21-07-2015

Hartritmestoornissen

Zodra ik opsta gaat mijn hart heel snel kloppen en zodra ik ga zitten, wordt het weer rustig. Zeer vermoeiend, ook hoofdpijn en kloppingen in de nek. En draaierig bij opstaan.
06-07-2017

Hartritmestoornissen

Na zeer diverse ritmestoornissen die hormonaal blijken te zijn (overgang) en me maanden echt beroerd voelen eerst metoprolol gehad wat niet voldoende werkte nu sinds 6 weken verapamil 240mg 1x pd. Werkt goed, maar soms bij 2-5 uur na inname zwaar gevoel op borst en brok in keel. Ook er moe gevoel dan. Blijkt ook v maag te kunnen zijn. Bijwerking. Af en toe hartbonken bij [lees meer...]wakker worden maar dat wordt ook steeds minder. 'S avonds komt soms ritmeverstoring er doorheen maar dat is zo weer over. Ga me steeds beter er bij voelen.
01-07-2015

Hartritmestoornissen

Effectief en geen bijwerkingen. Het eige is sneller buiten adem, maar dat is logisch want dit middel verlaagd de hartslag.
25-12-2018

Hartritmestoornis

In het voorjaar opgenomen op eerste hulp in het ziekenhuis. Na vele onderzoeken is naar voren gekomen dat ik last heb van boezemfibrilleren. Alle betablockers, zowel in naam als in sterkte, hebben niet geholpen. Ook cardioversies, vijf stuks binnen een periode van 4 weken, heeft er slechts eentje geholpen. Althans, voor een korte periode van een maand had ik daar plezier[lees meer...] van. Nadien zijn de hartritmestoornissen weer terug gekomen. Een ablatie zou mijn regionaal ziekenhuis niet kunnen uitvoeren. Vandaar dat ik het verzoek heb neergelegd om mijn medisch dosier over te hevelen naar Groningen. Alles werd keurig overgedragen en daar kreeg ik alle informatie over een ablatie die over plm 2-3 maanden gaat plaatsvinden. Tot die tijd moet ik verapimil gebruiken. Dit medicijn bevalt stukken beter dan beta blockers. De eerste weken geen ritme stoornissen gehad, maar vanaf gisteren, na een korte inspanning, kwam de stoornis hevig terug. In zekere zin helpen deze medicijnen dus ook niet, ze zorgden er wel voor dat ik, na een tweede inname van verapimil, het hart wat rustiger ging kloppen. Echter, met een vinger aan de pols kon ik wel controleren dat de stoornis er nog zat. De specialist in Groningen vertelde me dat ik maximaal 4 tabletten van 120 mg per dag mag innemen, dus niet meer. En dat ik na anderhalf uur, na iedere inname, enig resultaat mag verwachten. Conclusie: tot dusver de beste medicijn, mits verantwoord in het juiste gebruik. Ik kom meer tot rust, maar het heeft in mijn geval geen genezende werking.
10-04-2019

Hartritmestoornissen

Gebruik Verapamil 3x80mg per dag sinds een half jaar en ben er zeer tevreden over. Na diverse bètablokkers tevergeefs uitgeprobeerd te hebben gaf de huisarts, i.o.m. de cardioloog, deze calciumblokker. De eerste maanden was ik moe en leek alles trager te gaan, maar sliep goed (een van de voordelen in het begin). Kreeg 1x ook een allergische reactie in de vorm van netelro[lees meer...]os wegens combinatie Verapamil én alcohol, maar dat was na 5 dagen weg en is niet meer teruggekomen. Daarna kwamen de hartritmestoornissen alleen terug als ik 1 of 2 pilletjes achter elkaar vergat. Ben erg benieuwd of dit zo blijft.
21-05-2014

Hartritmestoornissen

Heb in 2009 pacemaker moeten krijgen wegens hartritmestoornis (sinis arrest). Na controle door cardioloog een fietstest gedaan en daar kwam uit dat het hart fluttert bij een hoog ritme. Hiervoor Metoprolol gekregen wat na zo'n anderhalf jaar niet meer te continueren was wegens de bijwerkingen. Daarna Verapamil 120 Sandoz retard voorgeschreven gekregen. Dat ging beter. Na e[lees meer...]en jaar verhoogd naar 240 mg, maar toen werd het na enkele maanden Actavis retard. De bijwerking die toen de doorslag gaf was een verminderde glucose tolerantie die zich uitte door onverklaarbare hypo's en hypers. Toevallig lees ik de nieuwste bijsluiter op internet van Augustus 2013 en ja het is een van de bijwerkingen. Nooit eerder vermeld dus. Wat een narigheid het medicijn kan veroorzaken. Bij mij kwamen de volgende bijwerkingen opeenvolgend: gewrichtspijn, dorst, veel plassen, zwaarlijvigheid, vocht in de enkels en knieën, pijn in de armen, verhoogd hartritme en depressie. Nu weer gehalveerd naar 120 en het gaat beter maar ben zeer wantrouwig nu voor verdere medicatie.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum