Verapamil

verapamil

Clusterhoofdpijn (14 meningen)
Atriumfibrilleren (6 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

14-10-2017

Hartritmestoornissen

Ik had de eerste 2 weken weinig last van de bijwerkingen, alleen een beetje moe en angstig maar dat was niet zo raar als je hoort dat je geopereerd moet worden aan je hart leek mij. Uiteindelijk na die 2 weken begon mijn lichaam steeds meer kwalen en klachten te ontwikkelen, voelde me zo slecht dat ik niet eens meer normaal mijn afwas kon doen om maar wat te noemen. Dan wa[lees meer...]s ik al versleten. Bleek dus totaal niet tegen dit medicijn te kunnen en heb nu metoprolol gekregen om te kijken of dat beter geaccepteerd word door mijn lichaam.
10-08-2017

Hartritmestoornis

Ik slik verapamil 40mg 2xper dag tegen hartritmestoornis. Nou werkt bij mij niet, heb nu iedere dag druk op mijn mijn borst en kortademigheid. Ben een beetje op onderzoek uitgegaan, en heb ondekt dat het kruid meidoorn heel goed voor het zal zijn, dus ook hartritmistoornis, ik zou zeggen zoek het op, ben vandaag ermee begonnen, ben benieuwd.
12-01-2016

Hartritmestoornis

Verapamil met Flecainide leverde geen verbetering op in de hartritmestoornis
23-07-2015

Hartritmestoornissen

Ik heb glaucoom en kreeg oogdruppels (beta blokkers) die mijn hartslag weer onregelmatig maakten (3x opgenomen in het ziekenhuis op eerste hart hulp). Ik heb enkele hartmedicijnen uitgeprobeerd, maar ze verlaagden mijn hartslag heel erg (en veroorzaakten moeheid!!) en ik kreeg nog steeds onregelmatige hartslag. Verapamil bleek nog het beste werken (2 jaar lang gebruikt). O[lees meer...]ok al verlaagde al mijn bloeddruk en hartslag ook en veroorzaakte een vervelende verstopping. Echter kreeg ik ook met Verapamil soms ritmestoornissen, had weer een andere medicijn voor die gevallen gekregen (flecaidine). Mijn oogdruk werd steeds hoger, dus ik kreeg meer soorten en krachtigere druppels, de laatste half jaar het liefst maar 3 soorten. Een maand geleden ging het echt fout, en ik moest toen weer met ambulance naar het ziekenhuis. De hartspecialist heeft toen met mijn oogspecialist gesproken en heeft mij laten stoppen met de betablokker oogdruppels . Ook met Verapamil godzijdank! Ik had vroeger 3 oogdruppels en mijn oogdruk was toen nog steeds tussen de 19-26. Nu gebruik ik nog 2 uit de 3 druppels (maar geen betablokker meer) en geen Verapamil voor mijn hart en mijn oogdruk zakte wonderbaarlijk naar 14 (twee metingen). Dus het lijkt erop dat Verapamil heel slecht was voor mijn oogdruk. Ik had ook geen hartkloppingen sinds ik van die druppels af ben en mijn bloeddruk en hartslag zijn weer normaal. Ik heb mijn hartprobleem vaak met de oogarts besproken, maar hij zei dat ik toch met die betablokkers moest druppelen. Ook heb ik tegen de hartspecialist gezegd dat Verapamil slecht was voor mijn bloeddruk en verstopping veroorzaakte (dat is nog eens extra slecht voor glaucoom patienten). Die deed ook niets, totdat ik weer in het ziekenhuis belandde. Ik weet ook niet wat ik moet denken van de apotheker, wel 6,50 aftrekken voor nieuwe medicijnen, maar nooit waarschuwen of met de arts overleggen over bijwerkingen en tegenwerkende medicijnen! Tja, en dan maar volhouden dat de medische zorg in Nederland het beste is.. Als je iets maar hard genoeg en vaak genoeg zegt dan geloof je dat op het einde, dat heet propaganda.
21-05-2014

Hartritmestoornissen

Heb in 2009 pacemaker moeten krijgen wegens hartritmestoornis (sinis arrest). Na controle door cardioloog een fietstest gedaan en daar kwam uit dat het hart fluttert bij een hoog ritme. Hiervoor Metoprolol gekregen wat na zo'n anderhalf jaar niet meer te continueren was wegens de bijwerkingen. Daarna Verapamil 120 Sandoz retard voorgeschreven gekregen. Dat ging beter. Na e[lees meer...]en jaar verhoogd naar 240 mg, maar toen werd het na enkele maanden Actavis retard. De bijwerking die toen de doorslag gaf was een verminderde glucose tolerantie die zich uitte door onverklaarbare hypo's en hypers. Toevallig lees ik de nieuwste bijsluiter op internet van Augustus 2013 en ja het is een van de bijwerkingen. Nooit eerder vermeld dus. Wat een narigheid het medicijn kan veroorzaken. Bij mij kwamen de volgende bijwerkingen opeenvolgend: gewrichtspijn, dorst, veel plassen, zwaarlijvigheid, vocht in de enkels en knieën, pijn in de armen, verhoogd hartritme en depressie. Nu weer gehalveerd naar 120 en het gaat beter maar ben zeer wantrouwig nu voor verdere medicatie.
02-10-2012

Hartritmestoornis

Wegens een niet te ableren ritmestoornis 2 x dd 40 mg Varapamil gekregen (kan niet tegen beta-blokkers i.v.m. raynaud). Wat een ellende! Veel bijwerkingen en voor de ritmestoornis helpt het niet. Overslagen en runnetjes gaan gewoon door, en als de tablet (na 6-8 uur) uitgewerkt is, krijg ik dubbel zoveel ritmestoornissen. Meer zelfs als voor gebruik van de Verapamil. Bijwe[lees meer...]rkingen bestaan uit drukkende hoofdpijn, misselijk/geen trek, duizelig/zweverig gevoel, spierpijn, tintelingen in handen en mond en opvliegers. Al met al voel ik me knap beroerd, net alsof ik niet helemaal ''op aarde'' ben. Geen doen met 2 kleine kinderen. Arts adviseert toch nog even door te gaan om te kijken of mijn lichaam eraan went. Ik vraag me echter af het zal wennen. Aangezien ik het maar 2 x dd mag slikken en de tabletten maar 6-8 uur werken, beginnen de bijwerkingen bij elke inname als het ware opnieuw, waardoor mijn lichaam zich telkens moet ''resetten''.
28-08-2018

Hartritmestoornis

Op voorschrift van de cardioloog gebruik ik sinds 6 weken verapanil 40mg 2x daag ivm bijna voortdurende overslagen. Eerst sutalol geprobeerd, maar daarvan zakte mijn hartslag naar 30 en hielp niet. De verapanil helpt prima, maar ik heb laatste dagen steeds meer een wat paniekerig, somber gevoel. Zelfde soort bijwerking, maar dan hevig, ooit gehad bij simvastatine, wat ik[lees meer...] nooit meer mag gebruiken. Vraag me af of er een gemeenschappelijk stofje zit in beide medicijnen? Herkent iemand dit?
07-11-2016

Hartritmestoornissen

Ik heb hartritmestoornis (versneld hartslag). Problemen met het hart zit in mijn familie. Ik word al vanaf dat ik 18 ben ieder half jaar gecontroleerd. Nu hebben ze dit dus ontdekt. Na enige tijd kreeg ik medicijnen 'verapamil'. Ik kreeg er ontzettend veel bijwerkingen van. Hoofdpijn, Duizeligheid, Gevoel van flauwvallen, het voelde alsof je stoned of gedronken had, geen e[lees meer...]etlust, Slap voelen, diarree, of juist niet kunnen poepen. De cardioloog gaf mij dan ook het advies om er mee te stoppen, maar voor mijn hartritmestoornis hielp dit super goed. Mijn hartslag was rustig en had stuk minder last. Nu krijg ik in december een Katheterisatie/ablatie en hoop dat ze mijn hartritmestoornis kunnen weghalen.
21-07-2015

Hartritmestoornissen

Zodra ik opsta gaat mijn hart heel snel kloppen en zodra ik ga zitten, wordt het weer rustig. Zeer vermoeiend, ook hoofdpijn en kloppingen in de nek. En draaierig bij opstaan.
26-02-2015

Hartritmestoornissen

Heb sinds een jaar een ICD. Deze is al 2 keer afgegaan door boezemfibrilleren, wat bij mij gepaard met een hoge hartslag boven de 200. Heb naast de Metoprolol ret. 125 mg en de Lanoxin 0,25mg, de Verapamil 240 mg gekregen. Sinds ik dit middel gebruik, ben ik niet vooruit te branden. Net of ik overal in tegengehouden wordt. Een constante druk op buik en borst. Na altijd beh[lees meer...]oorlijk actief te zijn met klussen, wandelen, fietsen en tennis, ben ik nu bijna een zombie die alleen maar op de bank zit. Binnenkort weer afspraak bij cardioloog om dit te bespreken.
01-12-2013

Hartritmestoornis

Na 1 maand gebruik op advies van cardioloog gestopt ivm bijwerkingen waarvan de hele dag zweverig/duizelig zeer vervelend ook veel last van kortademigheid
25-12-2018

Hartritmestoornis

In het voorjaar opgenomen op eerste hulp in het ziekenhuis. Na vele onderzoeken is naar voren gekomen dat ik last heb van boezemfibrilleren. Alle betablockers, zowel in naam als in sterkte, hebben niet geholpen. Ook cardioversies, vijf stuks binnen een periode van 4 weken, heeft er slechts eentje geholpen. Althans, voor een korte periode van een maand had ik daar plezier[lees meer...] van. Nadien zijn de hartritmestoornissen weer terug gekomen. Een ablatie zou mijn regionaal ziekenhuis niet kunnen uitvoeren. Vandaar dat ik het verzoek heb neergelegd om mijn medisch dosier over te hevelen naar Groningen. Alles werd keurig overgedragen en daar kreeg ik alle informatie over een ablatie die over plm 2-3 maanden gaat plaatsvinden. Tot die tijd moet ik verapimil gebruiken. Dit medicijn bevalt stukken beter dan beta blockers. De eerste weken geen ritme stoornissen gehad, maar vanaf gisteren, na een korte inspanning, kwam de stoornis hevig terug. In zekere zin helpen deze medicijnen dus ook niet, ze zorgden er wel voor dat ik, na een tweede inname van verapimil, het hart wat rustiger ging kloppen. Echter, met een vinger aan de pols kon ik wel controleren dat de stoornis er nog zat. De specialist in Groningen vertelde me dat ik maximaal 4 tabletten van 120 mg per dag mag innemen, dus niet meer. En dat ik na anderhalf uur, na iedere inname, enig resultaat mag verwachten. Conclusie: tot dusver de beste medicijn, mits verantwoord in het juiste gebruik. Ik kom meer tot rust, maar het heeft in mijn geval geen genezende werking.
31-03-2018

Hartritmestoornis

Voorgeschreven gebruik ter vervanging van Sotalol , wat ook geen pretje was (Na open hart operatie) Mijn klacht is obstipatie , harde keutels en slechte stoelgang balans die soms wel hiaten heeft van 4 dagen geen ontlasting. Regelmatig hoofdpijn . Aangezien ik ook andere medicijnen gebruik is de oorzaak daarvan niet zeker, maar mogelijk ook door Verapamil.
08-05-2013

Hartritmestoornissen

Afgelopen weekend opgenomen in het ziekenhuis door een veelste hoge hartslag, linker arm die uitviel en kortademig. Verapamil voorgeschreven gekregen en heb heel veel opvliegers en word snachts hemaal bezweet wakker. Ook ben ik veel moe en duizelig. Ik heb ook nog steeds last van het overslaande gevoel van mijn hart en word ik af en toe nog goed beroerd. Iemand anders h[lees meer...]ier ook ervaringen mee?
09-02-2019

Hartritmestoornissen

Ik heb na mijn bypassoperatie in september 2014 last gekregen van hartritmestoornissen. Ben begonnen met Metoprolol 50 mg retard.Kreeg hierdoor een veel te lagen rust pols van rond de 42 slagen per minuut en bij inspanningen niet hoger dan rond de 110 slagen.Over gestapt op Sotalol 3x daags 40 mg.Veel bijwerkingen van dit medicijn gehad zoals misselijk, geen eetlust en v[lees meer...]aak een onstabiel gevoel.Kreeg later meer last van boezemfibrilleren die over gingen in flutter.Betablokkers gooit een rem op jou lichaam wat niet natuurlijk is.Ik kan slecht tegen betablokkers.Nu met goed keuring van de cardioloog,overgestapt op Verapamil 120 mg retard om uit te proberen.Ik gebruik dit medicijn wat geen (betablokker is maar een calsiumblokker),nu 6 weken.Wat een verschil zeg.De rem is er af.Mijn hart maakt in rust weer rond de 70 slagen per minuut.Bijna geen bijwerkingen.Alleen wat vaker plassen.Het geeft ook de zelfde bescherming tegen hartritmestoornissen als een betablokker.Maar wat een verschil dit medicijn,met die betablokkers.Maar niet te vroeg juichen ik gebruik het pas 6 weken. Voor mij tot nu toe een perfecte alternatief.In het begin moet je wel uitkijken met het doen van inspanningen.Het lichaam is nog niet gewend dat de rem er af is.Dus alles heel rustig aan opbouwen.
24-11-2017

Hartritmestoornis

Enige tijd nadat bij mij apneu was geconstateerd kreeg ik ook hartritmestoornis. Bij enige inspanning werd ik kortademig. Na eerst bètablokkers geprobeerd te hebben, wat niet werkte, Verapamil voorgeschreven. 1 tablet per dag gaf onvoldoende resultaat, 2 tabletten per dag wel. Ik fiets en tennis weer zonder de gevolgen van de hartritmestoornis te ondervinden, Prima z[lees meer...]o. In begin als bijwerking harde ontlasting gehad maar ook dat is nu onder controle.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum