Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

23-10-2013 | Man | 66
Hypertensie
Niets over op te merken, het werkt kennelijk.

05-06-2013 | Man | 70
hydrochloorthiazide
in april vorig jaar bleek mijn bloeddruk te hoog. Na 2 weken medicijngebruik was hij weer normaal. Toch kreeg ik in November een TIA, daarvan heb ik geen restverschijnselen. Van de bloeddrukverlager heb ik geen last en ik merk ook niet dat ik meer moet plassen. niks mis mee dus voor mij

04-06-2013 | Man | 35
Test

21-04-2013 | Vrouw | 56
Hypertensie
De eerste week geen effect op bloeddruk, maar wel op plassen. Hoef ineens niet meer 3x per nacht veel te plassen maar veel meer verdeeld over de dag. De tweede week ging mijn bloeddruk als een speer naar beneden. Inmiddels de derde week achter de rug: bloeddruk daalt wat langzamer maar is nu prima, 110/75.

26-02-2013 | Man | 70
hydrochloorthiazide
In april 2012 was mijn bloeddruk te hoog en kreeg in Hydrochloortiazide. Mijn bloeddruk is na ca een week gezakt naar normale waarden en sindsdien slik ik 1 zo'n pilletje per dag. ik heb geen last van bijwerkingen, ook meer plassen na inname terwijl het toch vochtafdrijvend is

06-11-2012 | Vrouw | 57
hydrochloorthiazide
Na gebruik van een tablet. Na drie dagen effect. Uit het niet, instabiel ter been of je inderdaad dronken bent, de nacht eroop volgend veel plassen.bloeddruk laag. Bovendruk onder de 100, watten in het hoofd. Ga het niet meer gebruiken.

28-10-2012 | Vrouw | 71

18-10-2012 | Vrouw | 62

21-09-2020 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide (25mg)
Ik dacht altijd dat het maar plaspillen waren, tot ik ze niet bij me had tijdens een vakantie en meteen mijn bloeddruk weer omhoog schoot , ik hartkrampen kreeg en echt niet lekker werd. Dus ik vind dit wel degelijk een medicijn dat wat doet met je.....

08-08-2019 | Vrouw | 76

23-04-2019 | Man | 69
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Gekregen als extra med. tegen hoge bl.druk. Ace remmer werkte maar matig. Plaspil leidde tot veel minder plassen 'snachts, beter slapen. Op verzoek van huisarts gestopt na ruim 2 weken, nadat uit bloedcontrole bleek dat nierfunctie fors was verminderd.

20-11-2016 | Man | 51
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Tijdens een bedrijfskeuring werd geconstateerd dat ik hoge bloeddruk heb. Bij de dokter kreeg ik voor 3 maanden de plastabletten voorgeschreven en daar moest ik terugkomen. Door omstandigheden ben ik na 4 maanden pas terug gegaan, eenmaal terug kreeg ik te horen dat de medicijnen blijvend waren. Nu heb ik ze voor een maand weer gehad als proef, maar nu - na 3 weken- krijg [lees meer...]ik bijwerkingen in de vorm van pijn in de onderbuik. Ik zit ben nu een half uurtje wakker, de pijn trekt al weer iets weg, ik ga morgen de dokter maar bellen. Ik heb nog twijfels om het medicijn in te nemen, maar als de pijn zo weg trekt, dan denk ik wel dat ik het vandaag nog inneem. Wordt vervolgt..

04-05-2016 | Vrouw | 57
hydrochloorthiazide (12,5mg)
door hoge bloeddruk Tia gehad, krijg daarvoor 2 verschillende medicijnen, bloeddruk blijft nu goed en bijna nooit meer hoofdpijn.

31-03-2016 | Man | 70
hydrochloorthiazide (50mg)
In eerste instantie kreeg ik de doses 100 mg per dag. Echter bij een managenet-controle door een arts viel ik bijna van de fiets af vanwege te lage bloeddruk. Daarop is de doses verlaagd tot 50mg. De bijwerkingen, voor zover ik er last van had verminderden. Thans gebruik ik nog 25 mg. per dag in combinate met perindopril en nefidipine ten einde de bloeddruk rondom 140/80 t[lees meer...]e houden, wat aardig lukt.

02-03-2016 | Man | 73

05-11-2015 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Een paar maanden geleden kreeg ik opeens last van tintelende vingertoppen en soms leek het of het gevoel in armen en benen weg viel. Naar weekend huisarts gegaan. Ik bleek koorts te hebben en tot mijn enorme verbazing had ik hoge bloeddruk. Nu heb ik altijd een hele lage bloeddruk gehad en kreeg daar complimenten over (ik had het gewoon) maar goed. De bloeddruk bleef hoog[lees meer...] en de huisarts heeft deze pilletjes voorgeschreven na een 24 uur test, waar we erachter kwamen dat juist als ik slaap mijn druk enorm hoog was. 195. Ik heb ook op zijn aanraden een bloeddrukmeter gekocht en de druk is nu lager, maar nog niet wat het zou moeten zijn. Bovendruk is nu ca 137 en onderdruk is nu 85 ipv 100, dus ik ben daar tevreden over.