Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

09-11-2013 | Man | 76
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Helaas kon ik dit middel niet meer gebruiken omdat ik een tekort aan natrium kreeg (129). Ik viel twee maal op straat met mijn fiets en belandde in het ziekenhuis. Ik had geen kracht meer in mijn beide armen en ik kon mij zelf niet oprichten. Waarschijnlijk een te laag natriumwaarde. Huisarts adviseerde er mee te stoppen. Dus bloeddruk weer hoger. Helaas.

09-09-2013 | Vrouw | 56
hydrochloorthiazide
Mijn bloeddruk gaat nu goed omlaag. Wat ik wel gek vind, is dat mijn hartslag telkens nogal verhoogd is. Zat rustig op de bank had een bloeddruk van 125/78 met een hartslag van 106! Lijkt me redelijk hoog :-( Is dit nu alleen in aanloop en gaat het na gewenning aan het middel over of blijft het zo?

01-09-2013 | Vrouw | 65
hydrochloorthiazide
Ik heb geen bijwerkingen dankzij dit middel. Sinds ik het gebruik zijn mijn dikke enkels wel bijna verdwenen. Of de hoge bloeddruk lager is geworden weet ik nog niet, dat zien we bij het volgende bezoek aan de huisarts.

21-06-2013 | Vrouw | 58
hydrochloorthiazide
Slik 1 tablet per dag, 's-ochtends, sinds 5 à 6 jaar. Heb sedert 2 jaar last van netelroos, neem hiervoor levocetirizine, 1 tablet per dag. Lees uit principe nooit vooraf de bijsluiter van een medicijn. Heb nu wel de bijsluiter gelezen. En ja hoor, soms kan een reactie op dit medicijn netelroos zijn. Dus vanaf nu stop ik ermee, ben benieuwd of de netelroos verdwijnt. Mo[lees meer...]rgen neem ik contact op met de huisarts.

16-06-2013 | Vrouw | 54
hydrochloorthiazide
Bloeddruk ging niet genoeg omlaag met ander bloeddrukverlagend medicijn. Na 1 week deze erbij merkte ik aan de bloeddruk al verschil. (heb thuis een bloeddrukmeter).

11-04-2013 | Vrouw | 50
hydrochloorthiazide
het is een prima medicijn en doet wat het beloofd, nu slik ik het niet voor mijn bloeddruk 55-90 maar om te voorkomen dat ik een maagbloeding zou kunnen krijgen en ik hou snel vocht vast. twee maanden geleden lag ik in het ziekenhuis vanwege 6 gebroken ribben, een gescheurde schouderspier en een gaatje in mijn long. ze vergaten mij dit medicijn te geven. na 2 weken was i[lees meer...]k 13 kg. aangekomen. eerst had ik het niet door omdat ik op mijn rug lag en zwaar onder de medicijnen zat gelukkig is dit er nu weer af. de enige bijwerking is inderdaad dat rennen naar het toilet en hopen dat je op tijd bent.

11-03-2013 | Vrouw | 59
hydrochloorthiazide
Ik kreeg plaspillen, vanwege dikke enkels. Mijn bloeddruk is niet gemeten. Wel heb ik ooit een ernstige beschadiging aan mijn bloedvaten in het linkerbeen opgelopen, door een trombose in de buik.Zodoende houd ik kennelijk teveel vocht vast. Ik ben sinds het gebruik bang om flauw te vallen bij inspanning, voel me raar in mijn hoofd en heb oprispingen, zodra ik wat suiker n[lees meer...]uttig zakt het gevoel van flauwvallen weg, druk op mijn hoofd blijft en mijn conditie is laag.

07-01-2013 | Man | 65
Ziekte van Bechterew
hydrochlort gebruik ik al enige jaren ,sinds kort ben ik aan mijn voet geopereerd en heb ik mijn hydrochlort gestopt vanwege entense jeuk. Jeuk aan benen en hoofdhuid en soms aan mijn scrotum.Na 2 weken weer begonnen en jeuk komt weer langzaam terug. Ga nu mijn huisarts raadplegen om hiervoor andere medicijn te krijgen

11-12-2012 | Man | 69
hydrochloorthiazide
opeens bd van 199. Ben een oude man vlgs huisarts. Middel brengt bd terug tot 145 wat goed zou zijn. Heb deze winter last van koude handen en voeten. Ben laatst bij het spinnen duizelig geworden maar dat kan ook iets tijdelijks zijn. Plas tot 3x in de nacht. Zie geen echte reden ermee te stoppen. Bètablockers eerder gebruikt, maar gestopt omdat ik daardoor mezelf niet meer[lees meer...] was.

06-07-2021 | Vrouw | 85
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Voordat ik dit gelezen heb !Had ik juist een herhalings recept besteld. Omdat ik ontdekte dat mijn dikke haardos erg verminderd was,ben ik toch even gaan kijken of Hydrchloorthiazide de oorzaak kon zijn .Volgens mij wel dus ,mijn hoofdhuid is kurk droog veel schilvertjes.Ik was al begonnen met een halve in plaats van een hele tablet te nemen.Op het ogenblik valt mijn ha[lees meer...]ar minder uit, maar even afwachten ,ik wil niet kaal worden al ben ik op leeftijd . Ben juist altijd voorzichtig met chemische middelen.Neem altijd eerst de helft.Ik ga van het standpunt uit dat ieder lichaam anders is .Misschien heb ik aan een halve voldoende.Ben niet geletterd,maar kan gelukkig zelf ook nog denken .Hoop dat u hier wat aan heeft,voor anderen. veel succes .

04-03-2021 | Vrouw | 34
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Ik kreeg deze medicatie van de huisarts vanwege een hoge bloeddruk (140/ 100). In het begin voelde ik helemaal niks en dacht, appeltje eitje, totdat ik verder in de week kwam... De bijwerkingen begonnen met minder eetlust, deze kon ik nog makkelijk behappen. Op de 5e dag kreeg ik behoorlijk last van beven, rillingen, koude ledenmaten, hartkloppingen, een brok in mijn[lees meer...] keel, hese stem, bloeddruk steeg naar 150/121 en ik had een verhoogd hartslag. Kortom 1 en al ellende. Huisartsenpost gebeld en die vertelde mij dat dit normaal was en dat ik maar moet stoppen met het innemen van deze pillen. Positieve kant van het verhaal is dat ondanks alles. Het wel mijn bloeddruk omlaag bracht naar 125 / 80.

27-07-2020 | Man | 82

13-07-2019 | Man | 70
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Bij een bezoek aan mijn nieuwe huisarts(ongeveer 30 jaar oud)liet hij mij een A4tje zien met een onderzoek dat bij het landurig gebruik van Hydrochloorthiazide en de inwerking van de zon je huidkanker krijgt. Dus ik ben nu op zoek naar een ander middel misschien homeopatisch!

14-01-2019 | Man | 39
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Voor de behandeling van hoge bloeddruk. Het gaf mij naar verloop van tijd kramp in de benen en een enorme vermoeidheid. Test gemaakt met mijn huisarts en twee weken gestopt. Binnen enkele dagen had ik meer energie en de kramp ging weg.

25-10-2018 | Vrouw | 64
Hypertensie
Ik gebruik de hydrochloortiazide al erg lang. Ik heb in de zomer soms last van duizelingen bij sporten. Nu ben ik 5 kg afgevallen en nu heb ik heel vaak last van duizelingen. Ik ben twee dagen gestopt en nu ben ik in een dag 1 hele kilo aangekomen. Zou dat door het stoppen van de hydrochloorthiazide komen? Ik heb hem vanochtend maar weer geslikt. Ik las dat je veel moest[lees meer...] drinken dus dat ga ik nu maar proberen. Is het normaal dat je aankomt als je stopt met slikken van deze pil?

18-06-2018 | Man | 70
hydrochloorthiazide (25mg)
Bloedverdunnen
droge huid die kapot gaat en slecht geneest, rode uitslag op tenen

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum