Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

04-04-2013 | Vrouw | 48
Hypertensie
Sinds een paar weken gestopt met dit medicijn omdat ik de bijwerkingen heel erg vond. Heel vele plassen, en heel vaak. Zoveel zelfs dat ik het regelmatig niet meer op kon houden en dus een verschoning nodig had. Dit vond ik heel erg. Zeker op het werk of als je een dag weg was. Verder ging de bloedruk er wel goed van naar beneden. Verder een bijwerking dat het kalium ge[lees meer...]halte vrij rap erg laag werd. Nu ben ik een paar weken gestopt. (ook om te kijken wat de boelddruk doet. In overleg met de arts). Als bijwerking op het stoppen kwam ik binnen 2 dagen 3,5 kg aan. Kreeg hartkloppingen, en was benauwd. Na overleg met de arts moest ik het even aanzien. Het zou binnen een week of 3 wel goed komen. Nu zijn we 4 weken verder en nog steeds zitten de kilos eraan. Het benauwde is wel minder. Is hier meer van belend? Kan er nl. op internet helemaal niets over vinden.

04-03-2013 | Man | 64
Hypertensie
Na enkele jaren kreeg ik last van jichtaanvallen en toenemende stijfheid in gewrichten van/in arm en mn. heup, knie, enkel en voet; vooral in de ochtend, traplopen ging daarom steeds moeilijker. Na stoppen met HClthiazide verdwenen deze klachten snel. Ook de jichtaanvallen verdwenen volledig. Raar, dat artsen bij onderzoek naar jicht en atrose etc. weinig of niet naar dit[lees meer...] middel leken te kijken. Eventuele stapeling (jarenlang gebruik) van HClthiazide en de concurrentie ervan met de urinezuuruitscheiding lijkt me provocerend voor jicht. Daar zou toch heel gericht door orthopeden en huisartsen op gescreend moeten worden lijkt me. Niet het blind voorschrijven van allopurinol oid, maar het vervangen van HClthiazide door een ander middel lijkt me dan eerder geindiceerd, als dat dan nog nodig mocht zijn.

15-01-2013 | Vrouw | 75
Hypertensie
Duizelig, uiterst sloom, kramp benen, veel op migraine lijkende hoofdpijn, ook eetlust is weg. Bloeddruk keurig maar de bijwerkingen beïnvloeden de kwaliteit van mijn leven negatief. Ik stop ermee

06-12-2012 | Man | 72
Hypertensie
Na 3 weken nog steeds een bloeddruk van 190/100. Ga nu over op 25mg.op advies van de arts tot januari 2013.

15-11-2021 | Vrouw | 68
hydrochloorthiazide (12,5mg)
niet tevreden krijg elk jaar een apktje nu kwamen ze erachter met het onderzoek dat me nierfunctie 12 procent af genomen was. in een jaar tijd. Ik voel me een beetje voor de gek gehouden. ik zeg zelf zou het aan de pillen kunnen liggen ? krijg niet of nauwelijks een antwoord maar ze schrijven wel gelijk hierbij pillen voor die de nieren moeten beschermen. Nog nooit eer[lees meer...]der pillen geslikt dus ik denk dat ik toch een andere manier ga vinden om van me hoge bloeddruk af te komen

02-08-2021 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide (0,5mg/ml)
Ik houd geen vocht vast maar zweet overmatig. Daar zouden deze tabletten ook voor moeten helpen. Mijn bloeddruk is in de nacht helemaal perfect, maar overdag kent hij uitschieters. Dit om in de toekomst schade te voorkomen aan de nieren. Maar ja, in mijn geval is het middel erger dan de kwaal. Ik neem ze niet meer en ga op zoek naar een natuurlijk middel.

20-03-2021 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide (25mg)
Wat een vreselijk medicijn! Vanaf begin inname veel bijwerkingen: Pijn op de borst, hartkloppingen, zwetwn, zwelling buik, obstipatie. Eigenlijk alle bijwerkingen die bekend zijn van dit medicijn Heb hct 3 weken gebruikt, voor ik er zelf achterkwam wat de oorzaak was van mijn klachten. Voor mij geen aanrader!

22-03-2020 | Vrouw | 77
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Heb al jaren Diovan 160mg wat goed te doen is, nu heeft de dokter mij 12,mg Hydrochloorthiazide voor geschreven wat ik inmiddels een jaar er bij slikt. Kreeg van de zomer een puist op de borst wat hevig prikt jeukende huid en tot heden nog niet over is. Slik nu 14 dagen niet Hydrochloorthiazide om te kijken of het minder word en genezen wil. De puist word geleidelijk bete[lees meer...]r en prikt minder. Nu is mijn vraag zijn er meer patienten die daar last van hebben. Ondanks geen gebruik van de plaspil wat toch al niets doet van meer plassen is de bloeddruk goed op peil. Hou het goed in de gaten om regelmatig te meten.

22-07-2019 | Man | 73
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Na een jaar of twee was mijn UV resistentie grotendeels afgenomen. Dit merk je niet tot de gevolgen zich openbaren. Heftige zonneallergie, Bassaal carcinomen en andere zon gerelateerde huid aandoeningen. Ik ben nu zes jaar geleden met Hydrochloorthiazide gestopt. De ellende die dit medicijn als bijwerking heeft valt niet te beschrijven. Ik loop nog steeds bij de dermat[lees meer...]oloog. Het is mij een raadsel dat huisartsen dit middel nog steeds voorschrijven als je weet dat de kans op dit soort huidkanker 99% is. Ook op de site van de Nederlandse vereniging van huisartsen worden de gevolgen gebagatelliseerd en wordt het middel aangeprezen als veilig medicijn. Ik vind dit SCHANDALIG ! Mijn op ervaring gebouwd advies: Laat het middel links liggen. Het middel is namelijk veel erger dan de kwaal. Dit is overigens onlangs op een medisch symposium in Denemarken officieel vast gesteld. Mensen gebruik het middel niet of stop ermee.

20-05-2019 | Man | 64
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Zware kramp in mijn bovenbenen. Gebruikte dit ICM Simvastatine, Lisinopril en Atenolol. Simvastatine was onverdraagbaar, kreeg onleefbare kramp in mijn bovenbenen. Op advies van de dokter gestopt. Had Hydrochloorthiazide erbij gekregen. Kramp werd minder. Na stoppen met Hydrochloorthiazide is de uiterst pijnlijke kram bijna verdwenen. Bloeddruk is goed nu.

14-05-2019 | Vrouw | 68
hydrochloorthiazide (25mg)
Heb diabetes 2 (slik metformine 3xdaags), doordat valsartan uit de handel ging moest ik overstappen op andere pillen en daar kon ik niet tegen. Slik nu 2 weken hydrochloor, maar ik denk dat ik er niet mee door ga, het is en blijft rotzooi allemaal. En werken ho maar, verhoogde bloeddruk en verhoogde suiker.

24-04-2019 | Man | 48
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Hielp totaal niet en HA maar zeggen van wel, en mij therapie trouwheid ter discussie stellen Verdubbelde naar 25mg met zouten corrigerend middel, toen ging het helemaal mis Zelf gestopt en andere huisarts genomen Nieren herstelden langzaam Zouten vrijwel normaal

11-04-2019 | Vrouw | 46

02-03-2018 | Vrouw | 74
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Na eerst Lisinopril te hebben geprobeerd (ernstige gewrichtsklachten), in overleg met de huisarts overgestapt op Hydrochloorthiazide Actavis. Controle na twee weken bleek goed uit te vallen. M'n bloeddruk is goed. Na ca. 3,5 week ontstonden echter jeukbultjes langs de haargrens. Na ca. 5 weken zat driekwart van m'ngezicht vol bultjes, met heel veel jeuk. In de afgelopen da[lees meer...]gen ontstond het ook bij de oogleden, neusbrug en halslijn. Ik ben accuut gestopt - en de zoektocht naar een medicijn zonder bijwerkingen (bestaat dat??) gaat opnieuw beginnen!!

12-02-2018 | Vrouw | 43
hydrochloorthiazide (0,5mg/ml)
Geen effect en ben toen toch maar even op dit forum gaan kijken en ben best verbaasd door artikel op internet. (Mijn medicijn : url verwijderen)

09-09-2017 | Vrouw | 70
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Heel veel zware spierpijn en stijfheid. Ziek van de spierpijn. Tot niets meer in staat. Mogelijk beïnvloed door fibromyalgie.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum