Ervaringen met Hydrochloorthiazide

hoesten

Hoge bloeddruk (179 meningen)
Oedeem (8 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

25-10-2018 | Vrouw | 64
Hypertensie
Ik gebruik de hydrochloortiazide al erg lang. Ik heb in de zomer soms last van duizelingen bij sporten. Nu ben ik 5 kg afgevallen en nu heb ik heel vaak last van duizelingen. Ik ben twee dagen gestopt en nu ben ik in een dag 1 hele kilo aangekomen. Zou dat door het stoppen van de hydrochloorthiazide komen? Ik heb hem vanochtend maar weer geslikt. Ik las dat je veel moest[lees meer...] drinken dus dat ga ik nu maar proberen. Is het normaal dat je aankomt als je stopt met slikken van deze pil?

18-06-2018 | Man | 70
Bloedverdunning
droge huid die kapot gaat en slecht geneest, rode uitslag op tenen

06-12-2017 | Man | 42
Hoge bloeddruk
Na een aantal maanden dit medicijn gebruikt te hebben heb ik erectieproblemen. Met de dokter afgesproken de dosis te halveren en anders er mee te stoppen om te gaan kijken naar een ander middel.

19-09-2017 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Naar medicijn, waar ik nare bijwerkingen van had, zoals vermoeidheid, pijn in het hoofd, druk in het binnenoor en suizende oren. Na 5 weken mee gestopt toen ik me echt beroerd voelde en bij bloeddrukmeting bleek dat het medicijn weinig of geen effect had.

14-11-2015 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Ik gebruik al jaren hydrochloortiazide voor mijn hoge bloeddruk. Van mijn ha moest ik afvallen, maar dat ging moeizaam. De laatste 2 jaar heb ik erg last van mijn voeten gekregen. Ze zijn pijnlijk na lang lopen of als ik te lang heb gezeten kom ik moeilijk op gang. Na een jaar behandeling aan de hielspoor en na 3 spuitjes heb ik nog steeds last maar niet van hielspoor maar[lees meer...] van verstijfde voeten. Op ct scan en mri hebben ze niks kunnen zien en dus ben ik uitbehandeld. Na veel googelen las ik dat dit weleens door hydrochloortiaziden kan komen. En ook ben ik in gewicht toegenomen. Herkent iemand zich in dit?

05-10-2015 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
Gebruik ook beta- blokker tegen hoge bloeddruk, maar hou daar veel vocht door vast. Al eerder dit tablet gebruikt maar deed weinig, nu nogmaals geprobeerd. Maar nu ziek van de bijwerkingen, hoofdpijn , misselijk, pijn in bovenbuik ( galstreek) obstipatie en plas niet echt veel meer. Gestopt even gewacht of ik niet ook een buikgriepje had, maar weer dezelfde klachten, en de[lees meer...] bloeddruk zakt er niet op. Helaas geen goed middel voor mij.

15-09-2015 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Ik kreeg deze voorgeschreven voor mijn hoge bloeddruk, niet lang na inname voelde ik me misselijk, kreeg fikse hoofdpijn, en later op de avond zelfs koorts. Hoofdpijn ging nu niet weg, misselijkheid ook niet. moest wel 21 keer die dag na het toilet. Dag 2: had bijna geen klachten tot nadat ik die tablet weer had ingenomen. Fikse hoofdpijn, misselijkheid, diaree en duizelig[lees meer...]heid kwamen opzetten. en dan die vreselijke vermoeidheid. Tegen de avond weer koorts en pijn in de nierstreek. Toiletbezoek was toen die dag 8 keer. Dag 3: klachten zelfde nu nog steeds zo'n 8 keer toiletbezoek, maar er kwam niet echt veel uit. Lijkt net op een aankomende blaasontsteking. En ik me ongeveer verzuipen in water. Dag 4: ik stop ermee. Hoop dat alle klachten zo snel mogelijk verdwijnen. Voor mij was dit medicijn geen aanrader. werd zieker dan de werkelijke klachten die ik zelf voelde.

14-09-2015 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Kreeg last van krampen in benen. Droge mond. Bloeddruk wel omlaag gegaan. Ook sinds gebruik ademhalingsproblemen, waardoor mijn benen vermoeid raken en ik slecht kan lopen, fietsen en sporten. Mijn leven wordt hierdoor zeer beïnvloed. Volgens de huisarts liggen de klachten niet aan het medicijn. Nu slik ik sinds enkele dagen een ander medicijn. Afwachten maar hoe ik hier[lees meer...]op reageer. Inmiddels staat er een afspraak met de cardioloog gepland.

04-08-2015 | Vrouw | 79
Hoge bloeddruk
Al direct na gebruik zeer moe, niet vooruit te branden. Bovendien een zeer vervelend gevoel over het hele lichaam. Onrustig slapen. Gestopt met pil en probleem is over

01-12-2014 | Man | 62
Jeuk
Op voorschrift van mijn huisarts gebruikte ik dit medicijn. Bij het op de polsen aanbrengen van verschillende eau de toilettes kreeg ik daar drie dagen jeuk. Na het zonnen kreeg ik last van jeuk op armen en benen. Alle vakanties waren een drama, altijd dag en nacht jeuk. Na het stoppen van dit medicijn ben ik overgegaan op amlodipine. Het resultaatcode dat ik nergens last[lees meer...] meer van heb. Ben zelfs op halve dosering overgaan van 10 naar 5 Mg.

09-07-2014 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Belachelijk veel plassen, hoofdpijn.veel dorst en last van wazig zien door omstandigheden een paar dagen niet geslikt en geen klachten meer.

13-03-2014 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
hoge bloeddruk en sinds een paar jaar hydrochloortiazide, heb heel veel bijwerkingen oorsuizen verstopping maagklachten zuurbranden hoofdpijn oorpijn spierpijn, maar volgens de huisarts komen ze niet van de tabletten. nu een 2 weken gestopt, alle klachten zijn weg. nu de bloeddruk nog, maar drink nu een glas bietensap per dag, bloeddruk gaat iets naar beneden.

24-06-2013 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
In navolging van vorige review 29-04-13 het volgende. Sinds 26 april dit jaar ben ik gestopt met hydrochloorthiazide na 6 jaar gebruik. Sindsdien ben ik bij het eten een snufje Herbamare van natriumbeperkt kaliumzout gaan gebruiken, in combinatie met 1 kleine eetlepel magnesium vloeibaar per dag. E.a. geheel in overleg met mijn huisarts. De bloeddruk is significant omlaag [lees meer...]gegaan. Van waardes van 180/100 naar 120/80. Ik word gevolgd door mijn huisarts (zij vindt het zelf ook interresant) in combinatie met aanvullend bloedonderzoek (kalium/natriumgehalte). Ik kan sowieso vertellen dat ik mijzelf tegenwoordig in het geheel veel beter voel dan in de tijd van benodigde medicatie. Mede door een veranderende leefwijze en meer bewustwording t.a.v. mijn voedingsgedrag m.b.t. tot eigen gezondheid. Wellicht is bovenstaande mede een tip voor Hct gebruikers die vervelende ervaringen ondervinden van deze bloeddrukverlager (of ander merk). Eventueel eerst in overleg met uw eigen huisarts/specialist! Maar een aanrader is het zeker.

22-06-2013 | Man | 65

15-06-2013 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
ik slik sinds 4 dagen hydrochloorthiazide en ben zeer vermoeid ook veel last van buikkrampen en diaree ook lusteloosheid treed op ik ben niet vooruit te branden ik weet niet of ik hier wel mee door moet gaan, mischien moet ik nog wennen dus ik brobeer het nog een week en als het nog zo is stop ik er accuut mee!

09-06-2013 | Man | 26
Hypertensie
Gestart vanwege een te hoge bloeddruk met 12.5 mg tabletten. na enige tijd steeds last van "mieren" in het gezicht. Na veel gezoek en overleg met de huisarts besloten om te stoppen en over te stappen op amlodipine.