atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (189 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

06-01-2021 | Man | 65
Hoog cholesterol
Meerdere soorten statines gebruikt gedurende 13 jaar na bypass operatie in 2007, sinds 2016 steeds meer klachten, 5 keer gedotterd en stents geplaatst, microvasculaire dysfunctie toename. In voorjaar 2020 opnieuw toename vaatvernauwingen geconstateerd aan de hand van mijn klachten, De gebruikte statines en de bijwerkingen daarvan gaven ook veel klachten. Sinds overgang naa[lees meer...]r Pravastatin, Ezetimibe en Praluent is kwaliteit van leven enorm verbeterd en zijn de cholesterol waarden op een goed nivo. Hierdoor denk ik ook minder kans te hebben op cardiale en cerebrale problemen.

09-08-2020 | Man | 68
atorvastatine (20mg)
Dit medicijn geeft veel bijwerkingen zodat ik mij afvraag of het een voordeel geeft. Ik vind het erg nadelig.

01-06-2020 | Man | 76
AANGEBOREN ERFELIJKE HOGE CHOLESTEROL

30-04-2020 | Man | 58
Hartinfarct
Heb veel last van borstspier problemen, alleen als ik zit of lig. Bij inspanning , sport, geen last. Zijn er mensen met dezelfde, ervaringen

21-04-2020 | Man | 62
Angina pectoris

16-04-2020 | Man | 61
TIA
Vanwege een tia kreeg ik bloedverdunners en cholesteroltabletten. Binnen twee weken tijd kwamen er dagelijks bijwerkingen bij. Het begon met gigantische hoofdpijn. Daarna spierpijn erbij en wat later darm en maagklachten en enorm moe. Na een aantal dagen gestopt te zijn voelde ik me weer normaal. Ik ga nu een andere tablet van dezelfde familie proberen. Als deze niet wer[lees meer...]kt stop ik ermee en ga ik proberen met een dieet en veel meer lopen mijn cholesterol proberen omlaag te krijgen. Dat lijkt mij de betere oplossing.

02-04-2020 | Man | 61
Cholesterol
De diëtiste heeft mij medicatie veranderd van simvastine 10mg naar Atorvastatine 20mg. Sinds dien heb ontzettend last van spierpijnen en gewrichtspijnen. Ben halve doseringen gaan innemen. Breek pil door de midden. Ga er mee stoppen binnenkort na overleg. Heb er meer last van dan vreugde.

09-03-2020 | Man | 62
Hoog cholesterol
Al jaren te hoog cholesterol gehalte al diverse keren diverse statine's gebruikt maar vanwege de bijwerkingen gestopt, met name ontsteking in de spieren in nek, scouder en rug.

28-02-2020 | Man | 58
Aneurysma
Statines 27 jaar lang ellende, atorvastatine ook veel bijwerkingen !!!

26-01-2020 | Man | 76
Angina pectoris
Bij simvastine veel spierpijn en ook bij ENGIE Nu na 4 weken geen last.

14-01-2020 | Man | 61
Cholesterol
Geen idee ivm diabetesrisico krijg ik preventief deze medicatie

06-01-2020 | Man | 60
Hoog cholesterol
Na een paar jaar gestopt te zijn met simvastatine toch maar weer Mijn bloed laten controleren op te hoog cholesterolgehalte. De uitslag was 5,92. Nu Atorvastatine gekregen voor 3 maanden. In het begin nog niet zo,n last van bijwerkingen. Vanaf half November tot eind December last van spierpijn en kramp. Ook opgezwollen rode benen. Net het gevoel of die verbrand zijn door d[lees meer...]e zon. De huid is ontzettend dun zodat er soms vocht uitkomt. De benen voelen ook zwaar aan.Vorige week weer bloed laten prikken. De uitslag was nu 5,0. Geen echte verbetering dus. Er zijn ook natuurlijke wegen om het cholesterolgehalte te verlagen. Kijk eens op Internet bij gezonder leven. Drink s,morgens een glas citroensap. Wel Verdunnen met water en lauw drinken. Voor Mij geen statine meer.

23-12-2019 | Man | 65
Cholesterol
BESTE.M. HEB HET AL BIJ MIJN BIJWERKINGEN, VERHAAL NEER GEZET.

29-11-2019 | Man | 68
Aderverkalking
voorschrift cardioloog, bij onderzoek werd lichte verkalking op kransslagader waargenomen.

23-10-2019 | Man | 63
atorvastatine (20mg)
Na ongeveer 8 maanden Simvastatine geslikt te hebben omdat mijn LDL omlaag moest vanwege hoge bloeddruk, slik ik nu een maand of 3 Atorvastatine. Van Simvastatine kreeg ik ontzettende spierpijnen en met name 's nachts spierkrampen. Nadat ik op dokters advies 2 weken gestopt was met de Simvastatine, waren de spierpijnen en spierkrampen verdwenen. Toen overgestapt op Atorva[lees meer...]statine. In eerste instantie kreeg ik ook spierpijnen, maar die waren na een week verdwenen. Nu wel last van jeuk over mijn hele lichaam, beginnende bij mijn voetzolen. Omdat ik Aatorvastatine vlak voor het slapen slik, heb ik er vooral 's nachts last van. Omdat ik overdag, ondanks een bureaufunctie, meer in beweging ben, valt de jeuk overdag mee. Ik had de opeens opkomende jeuk niet geralateerd aan de Atorvastatine, maar zag dat het een bijwerking kan zijn. 15 November, na mijn vakantie, afspraak met mijn huisarts., dan toch maar even de jeuk ter sprake brengen.

19-08-2019 | Man | 48
Hoog cholesterol
Slik nu al heel lang Atorvastatine 20 MG omdat mijn cholesterol iets wat te hoog is , Maar de pijn in mijn lichaam is niet meer te harden helse spierpijn en krampen in de borstkas , mijn rechterarm is nu ook niet meer te gebruiken , Nu hoorden ik dat dit meschien wel is door de Atorvastatine kon komen , heb hier het een en ander over uit gezocht betreft de bijwerking[lees meer...]en . alles wat staat geschreven heb ik ,