atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (194 meningen)
Diabetes type 2 (9 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

14-12-2017 | Man | 67
Hartinfarct
direct na katheterisatie hart begonnen met Atorvastatine. Na kleine 2 jaar gestopt. Bijverschijnselen heel langzaam ingeslopen. Duurde even voor erkenning. Na stoppen binnen drie weken klachten weg.

01-11-2017 | Man | 63
Hoog cholesterol
Ochtend kramp in benen en misselijk gevoel. In overleg met huisarts die ze had voorgeschreven voor hoog cholesterol aan het afbouwen. Ben meer op mijn eten gaan letten in samenwerking met diëtiste ben ik meer gaan sporten waardoor ik inmiddels 10 kg gewicht ben verloren. Ik eet nu alleen nog maar overdag caloriearm brood met kipfilet en prepare en halvolle kaas met komko[lees meer...]mmer en tomaat. 's Avonds groente schotels uit wok zoals groentemix samen met courget en champignons en wit vlees dus kip en geen rood vlees meer. In begin is het wennen, maar inmiddels gaat het vanzelf en is nog lekker ook. Je mag best rode saus of ketchup gebruiken en sambal op advies diëtiste. Verder eet ik drie keer in de week vis. Vooral vette vis, zoals haring, zalm, sardientjes uit blik. De diëtiste heeft aangegeven dat het geen probleem is om een keer nasi of bami te eten van de chinees, maar niet iedere dag. Verder drink ik ook om de dag een glaasje rode wijn en het bevalt mij best. Ook eet ik wel eens een paar (3 stuks) volkoren broodjes een keer in de week van de Lidl. Dus al met al is het goed te leven met een beperkt caloriearm dieet. Ben heel blij met het behaald resultaat.

09-08-2017 | Man | 52
Hoog cholesterol
bijwerkingen: buikpijn,diaree, stijfheid, spierpijn, hoofdpijn

04-08-2017 | Man | 52
Hoog cholesterol
Heel veel spier en gewrichtspijn, wegvallen conditie. Tot voor kort liep ik 2x per week 5km in een uur. Nu de trap op thuis 1 verdieping ben ik op. Mijn lichaam doet overal onverklaarbaar zeer. Volgens de assistente kan het niet aan het medicijn liggen daar ik het al ruim 6 maanden slik. Maar wel raar dat de klachten begonnen zijn na het starten van het medicijn. Choleste[lees meer...]rol wel omlaag van 7 naar 3.8.

28-07-2017 | Man | 72
atorvastatine (40mg)
hoog cholesterol, gebruik gestart na cva

09-07-2017 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Ik heb vorig jaar een hart infarct gehad en sinds een paar maanden gebruik ik deze pillen een maal per dag, sinds het gebruik van deze pil ben ik overmatig tot 24 uur per dag gaan zweten meer las normaal wie heeft er nog meer last van en koppijn zeurend. Ik voel me niet meer hetzelfde en schaam me diep. Help me, ik wil van het zweten af.

31-05-2017 | Man | 80
Hoog cholesterol
Heb al jaren last van enig oorsuizen, doch daar is mee te leven. Maar nu, na circa 5 weken gebruik van dit medicijn, is het suizen toegenomen tot een onacceptabel niveau. Ik ben dan ook onmiddellijk gestopt met innemen en hoop dat het geluidsniveau weer gaat zakken. Als 80-jarige wil ook best 85 of ouder worden, maar dan wel leefbaar. Nu is elke dag er een teveel.

08-04-2021 | Man | 58
atorvastatine (20mg)
Ik heb deze gekregen nadat er kalkvorming werd geconstateerd, zij het minuscuul. Daar het een erfelijke aandoening is deze tabletjes gekregen. Ik kreeg zoveel spierklachten dat ik vaak moest gaan liggen. Nadat ik hoorde van andeten dat dit wel eens door de statines kon komen ben ik in overleg met de huisarts gestopt. Nu bijna 2 weken later gaat het langzaam beter. Dus maar[lees meer...] eens kijken of er geen alternatieven zij zijn.

07-04-2021 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
De apotheker is overgestapt naar bovenstaand merk. Al snel kreeg ik vervelende bijverschijnselen. Nu ben ik weer overgestapt naar een ander merk en hoop dat dit minder bijverschijnselen heeft. Effectiviteit, ik heb het medicijn ruim 2 weken gebruikt dus de effectiviteit hiervan weet ik niet. Moest iets invullen 😌

09-08-2020 | Man | 68
atorvastatine (20mg)
Dit medicijn geeft veel bijwerkingen zodat ik mij afvraag of het een voordeel geeft. Ik vind het erg nadelig.

01-06-2020 | Man | 76
AANGEBOREN ERFELIJKE HOGE CHOLESTEROL

09-01-2020 | Vrouw | 63
atorvastatine (10mg)
Krijg hoge cholesterolwaarden niet naar beneden. Statines geven spierpijn evenals roderijstgist, dus nu ezetrol geproveerd maar ook nieg voldoende resultaat

06-01-2020 | Man | 60
Hoog cholesterol
Na een paar jaar gestopt te zijn met simvastatine toch maar weer Mijn bloed laten controleren op te hoog cholesterolgehalte. De uitslag was 5,92. Nu Atorvastatine gekregen voor 3 maanden. In het begin nog niet zo,n last van bijwerkingen. Vanaf half November tot eind December last van spierpijn en kramp. Ook opgezwollen rode benen. Net het gevoel of die verbrand zijn door d[lees meer...]e zon. De huid is ontzettend dun zodat er soms vocht uitkomt. De benen voelen ook zwaar aan.Vorige week weer bloed laten prikken. De uitslag was nu 5,0. Geen echte verbetering dus. Er zijn ook natuurlijke wegen om het cholesterolgehalte te verlagen. Kijk eens op Internet bij gezonder leven. Drink s,morgens een glas citroensap. Wel Verdunnen met water en lauw drinken. Voor Mij geen statine meer.

23-12-2019 | Man | 65
Cholesterol
BESTE.M. HEB HET AL BIJ MIJN BIJWERKINGEN, VERHAAL NEER GEZET.

18-12-2019 | Vrouw | 64
atorvastatine (80mg)

29-11-2019 | Vrouw | 67
Aderverkalking
Voor mij is dit medicijn niet goed kreeg last van krampen bij de borststreek teveel bijwerking

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase