atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (189 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

26-06-2017 | Man | 49
Hoog cholesterol
Werking medicijn Simvastatine werd steeds minder effectief. Toen ben ik Atorvastatine gaan gebruiken. Waardes zijn nu zeer goed te noemen.

21-06-2017 | Man | 68
Hartklachten
Mijn bijwerkingen zijn aan reuma gerelateerde pijnen.

31-05-2017 | Man | 80
atorvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Heb al jaren last van enig oorsuizen, doch daar is mee te leven. Maar nu, na circa 5 weken gebruik van dit medicijn, is het suizen toegenomen tot een onacceptabel niveau. Ik ben dan ook onmiddellijk gestopt met innemen en hoop dat het geluidsniveau weer gaat zakken. Als 80-jarige wil ook best 85 of ouder worden, maar dan wel leefbaar. Nu is elke dag er een teveel.

28-04-2017 | Man | 63
Aderverkalking
Voorgeschreven door de vaatspecialist, geen slechte ervaring. Bij lezen bijsluiter zijn alle bijwerkingen aanwezig. Zit tussen de oren!!

15-04-2017 | Man | 63
Beroerte
Na een herseninfarct vorig jaar, heb ik Atorvastatine voorgeschreven gekregen. Ik kreeg na een tijd gebruiken last van spierpijnen, gevoelloze plekken, duizeligheid en hoofdpijnen. ik dacht dat het nog een nawee van het infarct was. Twee weken geleden ben ik, op verzoek van mijn huisarts, gestopt met Atorvastatine. Na vier dagen waren de bijwerkingen verdwenen. Ik voel me [lees meer...]prima, maar de huisarts wil om zeker te weten dat Atorvastatine de oorzaak is, dat ik weer begin met innemen. Ik voel mij een beetje proefkonijn. Even afwachten wat er gaat gebeuren.

13-04-2017 | Man | 65
Hoog cholesterol
Door specialist lipitor voorgeschreven, krijg echter elke keer een ander merk sinds de vrijgave van lipitor. Heb tussendoor weer atorvastatine van pfizer gekregen en geven meteen weer minder bijwerkingen (Spieren, gemoedstoestand, alles is te veel!).

05-03-2017 | Man | 57
Hartinfarct
Na hartinfarct in juni 2016 eerst Creston gebruikt. De bij werkingen waren extreem. Nu 60 mg Atorvastatine. Ook veel bijwerkingen. Huisarts zegt dat ik allergisch ben voor de afvalstoffen van statine. Wie heeft nog meer deze ervaring. Wie kan mij meer vertellen over het gebruik van rode gistrijst?

08-07-2021 | Vrouw | 49
Aderverkalking
Ik kreeg Atorvasatine voorgeschreven door de vaatarts nadat ik vrij plotseling last had gekregen van een etalagebeen, wat toch wel opmerkelijk was gezien mijn leeftijd (en ook geen last van overgewicht ) Ondanks dat mijn cholesterol perfect bleek (2,5) moest ik deze toch levenslang gaan gebruiken volgens de arts. Na enkele maanden dit middel geslikt te hebben begon ik [lees meer...]langzaam maar zeker steeds meer klachten te ervaren van dit "medicijn" wat zich vertaalde in een zeurderige doffe pijn in mijn onderrug, erg pijnlijke knieën, spierzwakte en slapeloosheid. Ik voelde steeds meer weerstand tegen dit medicijn, ondanks dat de vaatverpleegkundige had gezegd dat het niet aan dat middel kon liggen. Waarop ik mijn gevoel maar ging volgen en dus op eigen houtje ermee gestopt ben. Binnen 'n paar dagen kon ik gelukkig weer gewoon slapen, ging ook de pijn in mijn rug en knieën weg en werd m'n humeur ook 'n stuk beter! Ik hoef die troep niet meer in ieder geval en m.i. is het, zeker in mijn geval, echt overbodig. Ik eet nu extra gezond, heel weinig vet en amper zout. Dat geeft me een veel beter gevoel.

05-06-2021 | Vrouw | 50
Hoog cholesterol
Slechts tien dagen geslikt vanwege iets verhoogde cholesterol, toen accuut gestopt vanwege krachtverlies in benen. Ook snelle verzuring bij inspanning. Moeizaam lopen. Hardlopen is onmogelijk. Moe en met momenten kortademig. Nu, drie dagen na stoppen, geen verbetering qua klachten.

07-04-2021 | Vrouw | 71
atorvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
De apotheker is overgestapt naar bovenstaand merk. Al snel kreeg ik vervelende bijverschijnselen. Nu ben ik weer overgestapt naar een ander merk en hoop dat dit minder bijverschijnselen heeft. Effectiviteit, ik heb het medicijn ruim 2 weken gebruikt dus de effectiviteit hiervan weet ik niet. Moest iets invullen 😌

06-10-2020 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Na een paar keer zonder reden flauw gevallen te zijn door de mangel gehaald. Kwam niks uit behalve te hoog cholesterol. Waarschijnlijk stress gerelateerd.

08-08-2020 | Vrouw | 66
Herseninfarct
Vroeger Simvastatine gebruikt na diabetes 2 indicatie. Door de vele bijwerkingen gestopt. Over Statines ging toen het verhaal " Baat het niet, het schaadt wel". Na herseninfarct in sept.2019 op advies van neuroloog gestart met Atorvastatine 20 mg. In overleg met intenist toch doorgegaan met Atorvastatine omdat mijn cholestorol naar de gewenste hoogte was gedaald. Door h[lees meer...]erseninfarct heb ik nu Niet Aangeboren Hersenletsel (nah) wat ook invloed heeft op mijn dagelijks doen en laten. Snel moe, slechte wandelaar

19-05-2020 | Vrouw | 56

02-03-2020 | Vrouw | 42
Hoog cholesterol
Heb familiair hoog cholesterol. Kwam toevallig uit bij test op mijn werk via de bedrijfsarts. Ik had het wel kunnen weten, want m'n grootmoeder en m'n moeder hadden het ook. Totaal cholesterol waarde was 11 - wat dat ook moge betekenen - en moest max. 4 zijn, begreep ik. Eerst Simvastatine gekregen, toen kon ik van de spierpijn de trap bijna niet meer op komen. Met Atorvas[lees meer...]tatine heb ik nog steeds spier- en gewrichtspijn, maar het is te doen. Mijn totale cholesterolwaarde is nu onder de 3. Dus het is de pijn wel waard, vind ik.

16-02-2020 | Vrouw | 53
Cholesterol
Na 6 jaar! Prednison geslikt te hebben, kwamen de bijwerkingen van de Atovastatine aan het licht. Ik was op het zelfde moment met de Atorvastatine begonnen als met de prednison , en dus werden bijwerkingen onderdrukt. Een jaar na het stoppen met de prednison, kan ik me niet omdraaien in bed, slaap zittend, kan mijn armen bijna niet bewegen, schouders, heupen en benen z[lees meer...]ijn ontzettend pijnlijk. Kramp, alsof er steeds heel hard in de spieren word geknepen. Een jaar lang hele gemene pijn, foute diagnoses, je voelt je ongeloofwaardig. Nu gestopt met de atorvastatine. Als deze werkelijk mijn klachten heeft veroorzaakt, slik ik nooit meer zo maar een middel!

24-01-2020 | Vrouw | 63
atorvastatine (20mg)
na 3 maanden slikken overal jeuk , is netelroos na een paar dagen gestopt te zijn ( op advies van de arts) wordt het minder en hopelijk gaat het helemaal weg