Ervaringen met Atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Bij  BeroerteX

Hoog cholesterol (214 meningen)
Hartinfarct (37 meningen)
Diabetes type 2 (9 meningen)
Angina pectoris (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

16-04-2020 | Man | 61
TIA
Vanwege een tia kreeg ik bloedverdunners en cholesteroltabletten. Binnen twee weken tijd kwamen er dagelijks bijwerkingen bij. Het begon met gigantische hoofdpijn. Daarna spierpijn erbij en wat later darm en maagklachten en enorm moe. Na een aantal dagen gestopt te zijn voelde ik me weer normaal. Ik ga nu een andere tablet van dezelfde familie proberen. Als deze niet wer[lees meer...]kt stop ik ermee en ga ik proberen met een dieet en veel meer lopen mijn cholesterol proberen omlaag te krijgen. Dat lijkt mij de betere oplossing.

02-12-2019 | Vrouw | 58
atorvastatine (20mg)
Herseninfarct
Ik had eerst geen idee waar die toenemende duizeligheid vandaan kwam en werd steeds ongeruster. Ik had steeds spierpijn in mijn armen en kreeg krachtvermindering in de benen. Ik heb een herseninfarct gehad en was bang dat het die kant weer op ging tot ik ineens dacht aan die nieuwe medicijnen. Dus gelijk laten staan. Wat een vreselijk medicijn. De fabrikant is medical vall[lees meer...]ey invest.

29-01-2016 | Man | 62
Beroerte
na herseninfarct kreeg ik bloedverdunners en simvastatine voorgeschreven, maar kreeg pijn in gewrichten en spieren na eerst 6 wkn lagere doses overgegaan op atorvastatine, zou minder bijwerking hebben, niets is minder waar. Mijn waardes zijn nu beide 3, maar ik ben geen dokter (ik eet al gezonder, let op waardes op verpakking) dus wat er gebeurd, als ik stop, is niet te vo[lees meer...]orspellen, maar wil geen herseninfarct meer krijgen, dus de pijn maar voor lief nemen.

09-01-2015 | Vrouw | 42
Herseninfarct
in april vond de huisarts het beter dat ik iets gebruikte om mijn cholestorol naar beneden te krijgen( helaas zit dit in de familie ) . begon met simvastatine hier kreeg ik binnen twee dagen allemaal rode vlekken in gezicht van stoppen dus daarna fluevastatine hiervan de dag erna dikke tong en lippen . vanaf juni slik ik atorvastatine ging goed dacht ik begon met hoofdpi[lees meer...]jn maar had ook last van spieren schouder en nek dus werd naar fysio gestuurd was ook erg vermoeid sliep slecht huiduitslag hartkloppingen kortademig jeuk in gezicht buikpijn verandering van ontlasting huisarts en ik legden niet de link met dit medicijn ben inmiddels heel wat ziekenhuis bezoeken verder cardioloog darmonderzoek en vele bloedonderzoeken verder . mdl arts wees mij op het gebruik van dit medicijn en gaf aan dat al de klachten die ik had daar wel eens mee te maken zouden kunnen hebben . heb me het afgelopen half jaar zwaar klote gevoeld en vooral niet begrepen door een aantal artsen ben gestopt met dat medicijn en voel me na twee dagen al een stuk beter . ga maandag naar homeopaat toe om te kijken of die me verder kan helpen

25-11-2013 | Vrouw | 44
Beroerte
sinds 2 maanden dit geneesmiddel, veel bijwerkingen, zoals hoofdpijn, spierpijn, ziek gevoel, zoals misselijk, buikpijn. Elke dag mijn linkerarm heel zwaar dat ik er echt niks mee kan doen, heel erg moe zijn , heb uitslag onder mijn linkervoet, blaasjes die jeuken en knappen. Ben een paar dagen gestopt met innemen en voelde me stukken beter, nu er weer mee begonnen en de k[lees meer...]lachten komen weer terug. Sinds de beroerte geen hoofdpijn gehad en nu weer elke dag sinds het nemen van dit tablet.

15-04-2017 | Man | 63
Beroerte
Na een herseninfarct vorig jaar, heb ik Atorvastatine voorgeschreven gekregen. Ik kreeg na een tijd gebruiken last van spierpijnen, gevoelloze plekken, duizeligheid en hoofdpijnen. ik dacht dat het nog een nawee van het infarct was. Twee weken geleden ben ik, op verzoek van mijn huisarts, gestopt met Atorvastatine. Na vier dagen waren de bijwerkingen verdwenen. Ik voel me [lees meer...]prima, maar de huisarts wil om zeker te weten dat Atorvastatine de oorzaak is, dat ik weer begin met innemen. Ik voel mij een beetje proefkonijn. Even afwachten wat er gaat gebeuren.

11-01-2017 | Man | 71
Beroerte
Had eerst simvastatine na een beroerte, veel spierpijn gestopt op advies neuroloog. kreeg na ongeveer 4 jaar weer een beroerte, kreeg atorvastatine en heb prompt weer bijverschijnselen (misselijk, duizelig, winderig, verstoppingen, buikpijn, rugpijn).

27-11-2014 | Vrouw | 53
Herseninfarct
neuroloog en daarna internist had mij simvastatine 20 mgr voor geschreven, maar kreeg spierklachten vooral schouders, slaapproblemen, druk onprettig dromen ervan en wilde andere statine, huisarts schreef toen voor 2 weken proberen atorvastatine 20 mgr voor; direct kreeg ik vervellingen op mijn vingers en binnen enkele dagen ook vervellingen aan de binnenzijde handen, naar [lees meer...]de apotheek gegaan, gemeld dat dat mijn inziens bijwerkingen waren; nee hoor zei de apotheker, met een blik 'hoe kom je daar nu bij' , smeer dat maar in met olie of handcreme, gedaan; totaal geen effect, trouwens ook de andere klachten werden niet minder, na 2 weken weer verder gegaan met simvastatine; direct verdwenen de vervellingen! gemeld bij apotheek met verzoek dit ook door te geven, ze leken niet echt enthousiast met mijn melding...simvastatine verder gebruikt maar dat is een ander ook negatief verhaal, zie aldaar....

22-10-2014 | Vrouw | 54
atorvastatine (10mg)
Beroerte
Ik gebruik sinds 2006 atorvastatine eerst was het lipitor nu atorvastatine van pfizer. Afgelopen zaterdag ontving ik een brief dat ik de potjes met datum 31 oktober 2016 en bepaald charge nummer moest terug brengen. Graag zou ik willen weten waarvoor aangezien ik al het andere potje bijna leeg had sinds mei dit jaar heb ik flink last van mijn linkerschouder verschillende[lees meer...] keren bij huisarts geweest diclofenac gehad een paar weken later een spuit in mijn schouder nu weer enkele weken later vandaag naar ziekenhuis geweest foto`s gemaakt en weer een spuit in mijn schouder en over een paar weken terug dan een echo en terug bij specialist.. Is er nog iemand die al ruime tijd last heeft door medicijn en wie weet waarom de pillen zijn terug geroepen? Ik denk dat mijn klacht hiermee te maken heeft.

08-08-2020 | Vrouw | 66
atorvastatine (20mg)
Herseninfarct
Vroeger Simvastatine gebruikt na diabetes 2 indicatie. Door de vele bijwerkingen gestopt. Over Statines ging toen het verhaal " Baat het niet, het schaadt wel". Na herseninfarct in sept.2019 op advies van neuroloog gestart met Atorvastatine 20 mg. In overleg met intenist toch doorgegaan met Atorvastatine omdat mijn cholestorol naar de gewenste hoogte was gedaald. Door h[lees meer...]erseninfarct heb ik nu Niet Aangeboren Hersenletsel (nah) wat ook invloed heeft op mijn dagelijks doen en laten. Snel moe, slechte wandelaar

13-10-2016 | Man | 47
TIA