atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

06-01-2021 | Man | 65
Hoog cholesterol
Meerdere soorten statines gebruikt gedurende 13 jaar na bypass operatie in 2007, sinds 2016 steeds meer klachten, 5 keer gedotterd en stents geplaatst, microvasculaire dysfunctie toename. In voorjaar 2020 opnieuw toename vaatvernauwingen geconstateerd aan de hand van mijn klachten, De gebruikte statines en de bijwerkingen daarvan gaven ook veel klachten. Sinds overgang naa[lees meer...]r Pravastatin, Ezetimibe en Praluent is kwaliteit van leven enorm verbeterd en zijn de cholesterol waarden op een goed nivo. Hierdoor denk ik ook minder kans te hebben op cardiale en cerebrale problemen.

23-12-2019 | Man | 65
atorvastatine (10mg)
Cholesterol
BESTE.M. HEB HET AL BIJ MIJN BIJWERKINGEN, VERHAAL NEER GEZET.

16-08-2021 | Man | 68

27-05-2019 | Man | 68
Hoog cholesterol
Toen ik hoorde dat het oude medicijn eigenlijk niet zoveel meer doet door gewenning overgehaald naar het nieuwe medicijn. Effet over verlaging kan pas gezien worden half juni 2019 na gebruik van 2 mnd. ( langzame overstap van 20 naar 40 mg ) Het geeft weinig echt direct voelbare bijwerkingen gelukkig maar. Toch iets zoals stoelgang en stijfheid en iets minder smaak en eet[lees meer...]lust.

06-10-2021 | Man | 70
atorvastatine (80mg)
Hoog cholesterol
Werd geholpen door 4 bypasses aan hartkransaders. Zes weken na operatie kreeg ik cholesterol verlagen totalip 80 mg voorgeschreven. De aanvankelijke lichamelijke conditie verbetering verslechterde meteen toen ik de atorvastine 80 mg begon in te nemen. Na twee weken voelde ik me zo slecht dat ik gestopt ben. De bloedwaarden zijn toen onderzocht daarbij bleken de leverwaard[lees meer...]en schrikbarend hoog. Na het stoppen zijn de waarden na 3 weken opnieuw bepaald en bleken die weer gestabiliseerd te zijn.

07-01-2022 | Vrouw | 71
atorvastatine (20mg)

07-04-2021 | Vrouw | 71
atorvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
De apotheker is overgestapt naar bovenstaand merk. Al snel kreeg ik vervelende bijverschijnselen. Nu ben ik weer overgestapt naar een ander merk en hoop dat dit minder bijverschijnselen heeft. Effectiviteit, ik heb het medicijn ruim 2 weken gebruikt dus de effectiviteit hiervan weet ik niet. Moest iets invullen 😌

14-05-2019 | Vrouw | 72
atorvastatine (20mg)
Cholesterol
kwam er kortgeleden achter dat haaruitval een bij werking van cholesterol medicijnen is.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum