rosuvastatine

27-06-2018 | Vrouw | 49

20-06-2018 | Vrouw | 54
rosuvastatine (5mg)
Cholesterol
crestor is voor mij het juiste medicijn doordat deze weinig bijwerkingen geeft. De goedkopere soorten waar ik meerdere van heb gehad , geven allemaal veel bijwerkingen in de vorm van spierpijn en verlies van energie

18-04-2018 | Vrouw | 79
rosuvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Door het gebruik van Crestor is mijn hoog cholesterol helemaal normaal.

26-03-2018 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Eindelijk een goed medicijn tegen te hoog cholesterolgehalte. (Dacht ik) In het begin nog geen bijwerkingen, na 1 week aften op mijn tong die ook steeds roder werd. Na 4 weken op de HAP geweest ivm gezwollen zeer pijnlijke rode tong. Bij onderzoek in mijn mond bleek ook mijn mondslijmvlies behoorlijk geïrriteerd te zijn. Eten was ook een probleem omdat mijn tong zo pijnlij[lees meer...]k en dik was. In volgend overleg weer nieuwe medicijnen zoeken.

07-02-2018 | Man | 59
rosuvastatine (10mg)
Chlorestorol

28-01-2018 | Vrouw | 66
rosuvastatine (5mg)
Cholesterol
Vanwege 3 herseninfarcten, lang geleden, iets te hoog cholestorol en diabetes2, 7 jaar geleden voorgeschreven: 20 mg. Een paar keer gestopt vanwege ongemakken. Uiteindelijk teruggebracht naar 5 mg. Wat heb ik toch, dacht ik... Zou ik een spierziekte hebben? Op zoek naar een rollator... Moeite met slikken, verslikken, onhoudbare hoestbuien, psoreasis explosies, ove[lees meer...]ral jeuk, met moeite kunnen voortbewegen vanwege stijve, tintelende ledematen, heftige spierpijnen, zenuwpijnen. Van actief, veel bewegende (ik rook niet, drink geen alcohol, eet gezond, weinig tot geen vetten) vrouw veranderd naar wrak. Op eigen initiatief eind juli 2017 gestopt met crestor en waande me een paar weken later in de hemel. Wat een fantastische ervaring om weer zonder pijnen en ongemakken te kunnen/mogen leven! Voelde me herboren! Dit euforisch gevoel heeft 5 mnd geduurd. (Totlaal Cholestorolwaarde was 2,6) Tot huisarts mij een ander middel voorschreef om het 15 dagen uit te proberen. Atorvastatine. Ellende weer begonnen.

30-12-2017 | Vrouw | 58
rosuvastatine (20mg)
Hoog cholesterol
Hoog cholesterol en na 2 hartinfarcten plus 3 stents.ontwikkelde ik na vier jaar crestor gebruik diabetes typ 2.na moeilijk in te stellen te zijn uiteindelijk na 2 soorten tabletten aan de lantus insuline.bloedsuiker bleef hoog.nu sinds 2mnd gestopt met crestor op eigen initiatief.nu mijn ervaring na het stoppen.mijn bloedsuikers zijn nu goed,aan de lage kant zelfs.over 2 [lees meer...]weken weer controlle van mn bloedsuikers.ben benieuwd wat diabetes verpleegkundige hier van vind.voor mij geen crestor meer,dan maar hoog cholesterol.

18-12-2017 | Man | 77
Hoog cholesterol
Op aanraden van de huisarts het gebruik van Crestor 40 mg per dag i.v.m. slecht cholesterol van 3,4. Daarvoor gebruikte ik atorvastine (40 mg). Ik heb een lichte schildklierafwijking (werkt te langzaam. Ik slik het medicijn Levothjyroxine 100 ug en 25 ug. Op internet las ik dat Crestor niet goed is voor schildklierafwijkingen. Mijn klachten zijn: maagpijn en weinig[lees meer...] eetlust. Ik wil dus stoppen met dit medicijn en weer Atorvastine gebruiken. Volgens de huisarts zou Crestor minder ?? bijwerkingen hebben

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum