rosuvastatine

Hartklachten (4 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

29-06-2021 | Man | 63
Hoog cholesterol
Na een aantal statines geprobeerd te hebben ( Simvastatine, Crestor, Atorvastatine, Pravastatine en weer Crestor [rosuvastatine] ) uitgekomen op rosuvastatine. Slik dit dus een aantal jaren nu. Sinds enkele jaren heb ik ook last van nachtmerries waarbij ik in mijn slaap schreeuw, ook vaak in combinatie met slaan en trappen in de lucht. Ook val ik regelmatig uit mijn bed [lees meer...]door dingen die in de nachtmerrie gebeuren. Ben daarmee bij een neuroloog uitgekomen die me Gabapentine voorschreef wat ik steeds meer ging slikken ( tot 600 mg ! ). Dit is een spierverslapper die gebruikt wordt om bepaalde prikkels in de hersenen te dempen. Dit hielp niet. Dus ben ik ermee gestopt. Recent sprak ik een vriend die ook Rosuvastatine moest gaan slikken en hij kreeg last van nachtmerries. Vervolgens ben ik accuut gestopt met deze pillen. Ik vraag me nu af of er meer ervaringen zijn met wat ik heb en of er alternatieven zijn waarbij je geen nachtmerries krijgt ???

09-02-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Heb zeker 10 jaar crestor gebruikt met uitstekend resultaat. Sinds 2 jaar ernstige spierpijnen en ernstig verzwakte spieren. Neem nu sinds 'n maand Atorvastatin. Nog af en toe spierpijn en wacht momenteel het resultaat van bloedonderzoek af! Neem nooit nog crestor!

07-08-2019 | Vrouw | 69
Cholesterol
Om op te starten gebruikte ik sinds 3 weken 5 mg per dag. En ik kon ineens een groot stuk vel van mijn huid wrijven. De hele dag wist ik niet meer wat ik wilde doen.

11-01-2019 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
ernstige depressie en psychose vermoeidheid spierzwakte hoofdpijn alle jaren sinds ik crestor gebruik. sinds stop crestor geen last meer. Nu omdat lipiden weer afwijkend zijn start crestor resultaat hoofdpijn vermoeidheid prikkelbaar en depressie. Wat een rot medicijn

01-10-2018 | Man | 66
Cholesterol
5 mg crestor 29.81 de 30 stuks 10 mg crestor 54.27 de 30 stuks 20 mg 82.91 de 30 stuks. krankzinnige prijzen voor een pil waar een probleem bij verzonnen is. Gesprek met mijn apotheker over de generiek. Wanneer er aantoonbaar iets anders is gebruikt dat te veel bijwerkingen geeft dan mag je terug naar de crestor mits op recept. Dan komt bizarre: elk jaar onderhandel[lees meer...]d de zorgverzekeraars met de apotheek. wanneer hij van die klanten heeft die persé dat duurdere medicijn moeten krijgen wordt dat in zijn onderhandeling mee genomen en wordt hij echt niet beloond. Meer dan van de gekke, hij is uitsluitend tussen persoon en heeft niets te maken met wat voorgeschreven wordt. hij wordt er wel op afgerekend. Denk maar niet dat de apotheek hier gelukkig mee is, en dat wij allemaal altijd het beste van het beste willen is logies maar niet altijd redelijk. O ja, die injecties tegen te hoog cholestorol 1 x per 14 dagen injecteren die kost maar 230 euro per injectie.... of te wel 460 per maand.

26-03-2018 | Vrouw | 60
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Eindelijk een goed medicijn tegen te hoog cholesterolgehalte. (Dacht ik) In het begin nog geen bijwerkingen, na 1 week aften op mijn tong die ook steeds roder werd. Na 4 weken op de HAP geweest ivm gezwollen zeer pijnlijke rode tong. Bij onderzoek in mijn mond bleek ook mijn mondslijmvlies behoorlijk geïrriteerd te zijn. Eten was ook een probleem omdat mijn tong zo pijnlij[lees meer...]k en dik was. In volgend overleg weer nieuwe medicijnen zoeken.

28-01-2018 | Vrouw | 66
Cholesterol
Vanwege 3 herseninfarcten, lang geleden, iets te hoog cholestorol en diabetes2, 7 jaar geleden voorgeschreven: 20 mg. Een paar keer gestopt vanwege ongemakken. Uiteindelijk teruggebracht naar 5 mg. Wat heb ik toch, dacht ik... Zou ik een spierziekte hebben? Op zoek naar een rollator... Moeite met slikken, verslikken, onhoudbare hoestbuien, psoreasis explosies, ove[lees meer...]ral jeuk, met moeite kunnen voortbewegen vanwege stijve, tintelende ledematen, heftige spierpijnen, zenuwpijnen. Van actief, veel bewegende (ik rook niet, drink geen alcohol, eet gezond, weinig tot geen vetten) vrouw veranderd naar wrak. Op eigen initiatief eind juli 2017 gestopt met crestor en waande me een paar weken later in de hemel. Wat een fantastische ervaring om weer zonder pijnen en ongemakken te kunnen/mogen leven! Voelde me herboren! Dit euforisch gevoel heeft 5 mnd geduurd. (Totlaal Cholestorolwaarde was 2,6) Tot huisarts mij een ander middel voorschreef om het 15 dagen uit te proberen. Atorvastatine. Ellende weer begonnen.

30-12-2017 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Hoog cholesterol en na 2 hartinfarcten plus 3 stents.ontwikkelde ik na vier jaar crestor gebruik diabetes typ 2.na moeilijk in te stellen te zijn uiteindelijk na 2 soorten tabletten aan de lantus insuline.bloedsuiker bleef hoog.nu sinds 2mnd gestopt met crestor op eigen initiatief.nu mijn ervaring na het stoppen.mijn bloedsuikers zijn nu goed,aan de lage kant zelfs.over 2 [lees meer...]weken weer controlle van mn bloedsuikers.ben benieuwd wat diabetes verpleegkundige hier van vind.voor mij geen crestor meer,dan maar hoog cholesterol.

05-05-2021 | Man | 72
Hoog cholesterol
26 jaar allerlei merken en typen statinen gebruikt. Bij het ene merk meer spierpijnen dan bij het andere. Bij 5 mg Rovustatinen was spierpijnen houdbaar. Maar LDL niet onder 2,3 te krijgen. Daarom over gegaan naar Rephata 140 mg per twee weken.

28-10-2020 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Heb een hoog lipoproteine-a , wat niet beïnvloedbaar is met voeding en waarvoor nog geen medicatie is. Daarnaast te hoog LDL en totaal cholesterol. In een poging deze risicofactor te verkleinen al eerder statines gebruikt, met veel spierklachten als bijwerking. Nu toch weer hogere waarden en besloten, naast ezetimibe, toch 5 mg rosuvastatine te proberen. Na ongeveer 1 week[lees meer...] flinke maagpijn en daarna een zwaar gevoel/zeurende spierpijn borstkas/middenrif en bovenrug, alsof er steeds tegelijkertijd op gedrukt en aan getrokken wordt. Na 2,5 week gestopt. Hopelijk trekken de klachten weg. Nu definitief geen statines meer.

21-12-2018 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
In het begin ging het goed, mijn cholesterol was gezakt Maar de laatste 2 jaar ging het mis, zakte zomaar door mijn benen. Of met lopen steeds struikelen heeft mij 2 kapotte kniebanden gegeven. Heb wat blauwe plekken gehad en pijn. Kreeg verdikte bulten op mijn armen en Dacht het zijn spieren. Nee hoor Kreeg ze van Crestor. Moest van de specialist stoppen met cres[lees meer...]tor. Binnen een maand waren die bulten weg en ben niet meer gevallen heb meer ernstige bijwerkingen en die kan ik niet bewijzen. ( Heb hartinfarct gehad ) heb F.H.

07-02-2018 | Man | 59
Chlorestorol

18-12-2017 | Man | 77
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Op aanraden van de huisarts het gebruik van Crestor 40 mg per dag i.v.m. slecht cholesterol van 3,4. Daarvoor gebruikte ik atorvastine (40 mg). Ik heb een lichte schildklierafwijking (werkt te langzaam. Ik slik het medicijn Levothjyroxine 100 ug en 25 ug. Op internet las ik dat Crestor niet goed is voor schildklierafwijkingen. Mijn klachten zijn: maagpijn en weinig[lees meer...] eetlust. Ik wil dus stoppen met dit medicijn en weer Atorvastine gebruiken. Volgens de huisarts zou Crestor minder ?? bijwerkingen hebben

31-03-2019 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Volgens apotheek is mn nieuwe media cijns het zelden maar dan een stuk goedkoper

20-06-2018 | Vrouw | 54
Cholesterol
crestor is voor mij het juiste medicijn doordat deze weinig bijwerkingen geeft. De goedkopere soorten waar ik meerdere van heb gehad , geven allemaal veel bijwerkingen in de vorm van spierpijn en verlies van energie

18-07-2020 | Vrouw | 56
Cholesterol
Ben begonnen met simvastatine: extreme spierklachten. Daarna atorvastatine: dagelijks migraine. Tussentijds nog twee weken een of andere rosuvastatine van het vergoede merk door zorgverzekering: dagelijkse migraine en misselijkheid. Nu Crestor 5 mg (rosuvastatine): helemaal geen bijwerkingen. Vroeger had ik dit ook geslikt en was er helemaal blij mee. Toen werd het erg duu[lees meer...]r en niet vergoed. Nu is het betaalbaar en ben helemaal blij. Het was een lange weg van jaren zoeken en hopelijk kan ik Crestor blijven slikken.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum