Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (85 meningen)
Diabetes type 2 (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

26-06-2013 | Vrouw | 45
Hoog cholesterol
Naast Thyrax (trage schildklier) Metformine (diabetes 2) nu ook sinds gister aan de Pravastatin (hoge cholesterol) ben er niet echt blij mee want het liefst slik ik helemaal niets (wie wel) maar goed, we gaan het maar aankijken en ik hoop dat de negatieve bijwerkingen mee zullen vallen. Maar ja, mensen die tevreden zijn over het medicijngebruik zijn minder snel "in de pen"[lees meer...] als mensen die wel bijwerkingen hebben en op internet naar oplossingen zoeken, we shall see.... het is pas de 2e dag.....

29-01-2013 | Vrouw | 67
Hart
In feb. 2012 ben ik gedotterd, 2 stents. Kransslagader was vrijwel geheel afgesloten. Moest Simvastatine gebruiken, kreeg daar zeer veel spierpijn van. In mei heb ik Crestor 20 gekregen. Ben toen geopereerd, heb een nieuwe schouder gekregen. Had zeer veel problemen met slapen. Weet dat aan de operatie. In okt dacht ik ineens, dit zou wel eens van de Crestor kunnen komen. D[lees meer...]ergelijke problemen had ik nog nooit gehad. Ben toen overgegaan naar Crestor 10. Inderdaad viel ik de eerste paar dagen daarna voor het eerst vanaf mei, zo in slaap. Maar al snel was het probleem weer even groot. Voelde me zo moe, dat ik wel kon huilen van moeheid. Ben begin jan helemaal met de Crestor gestopt. Nadat ik ze 10 dagen niet had ingenomen, voelde ik me herboren. Moest in overleg met de vaatpreventie Pravastatine 10 gebruiken, maar nu, na 4 dagen innemen, is het alweer precies hetzelfde als met de Crestor. Voel me ziek van de medicijnen. Probeer het nog een paar dagen en dan stop ik ermee. Wat als mijn cholestorol lager is, maar ik kan niets meer omdat ik me zo ziek voel Dan is naar mijn idee het middel erger als de kwaal.

06-11-2012 | Vrouw | 63
Cholesterol
heb alle cholesterol tabletten gebrobeerdt de laatste heet pravastatine atrium heb daar door hoesten en kortademig en geen stem meer ik ga nu stoppen woensdag naar de dokter maar afwachten maar begin er niet meer mee.

21-10-2012 | Vrouw | 65
Hoog cholesterol
heb sinds 10 jaar na een herseninfarct, allerlei soorten stanines gebruikt ivm met invalide makende bijwerkingen.niets heeft geholpen,nu alweer jaren pravastine .ben inmiddels radeloos vreselijke spier en gewrichtsklachten kan nog moeilijk lopen en niet slapen van de pijn in mijn benen.gebruik wel voor slapen gaan 1 capsule Q10 wat redelijk helpt.ga nu morgen naar de huisa[lees meer...]rts en wil absoluut stoppen dit is geen leven!!ben er helemaal klaar mee!

12-09-2012 | Vrouw | 68

15-08-2012 | Vrouw | 44
Diabetes type 2
Van Symvastatine kreeg ik pijn in mijn gewrichten en dat verdween toen ik er mee stopte. Nu na ruim 2 jaar pravastatine heb ik ondragelijk veel pijn in spieren over mijn hele lichaam, dat ik er gisteren mee ben gestopt.

28-06-2012 | Vrouw | 49
pravastatine
Helemaal goed nergens lst van, lijkt wel of de laatste 10 jaar mensen er steeds meer mee bezig zijn om bijwerkingen te zoeken. Ik slik dit al vanaf mijn 35e en bijna nergens last van. Zo kan ik toch nog eens wat lekkers ( lees: ongezond) eten.

10-04-2012 | Vrouw | 40
Hartinfarct
Ik ben vandaag met pravastatine gestopt omdat het voor mij onmogelijk was nog te werken gezien dat de bijwerkingen invaliderend waren, trillingen, misselijk, vaak onmogelijk wat te eten, vaak naar de wc, buikkrampen, diarree, angsten, huilen... Het is pas gisteren dat ik gezocht heb naar de reden van deze nieuwe problemen toen ik op deze site terecht kwam en ik het snap[lees meer...]te. Mijn arts heeft me meteen laten stoppen.

20-01-2012 | Vrouw | 64
Cholesterol
Ik kreeg vrij direct bloedend tandvlees, daarna kwamen ernstige darmproblemen, obsitipatie, vermoeidheid, triillingen, last van mijn ogen, niet goed zien, hoge oogdruk, weinig eetlust, opgeblazen gevoel in de buik, duizelig, een algeheel miserabel gevoel is erg vermoeiend.

13-01-2012 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Ik heb een aantal maanden simvastatiine gebruikt en de bijwerkingen hebben een enorme inpackt op mijn functioneren tot hevige depresieviteiit. Nu op advies pravastatine is dit niet het zelfde als simvastatiine. Op de bijsluiter staan nog meer bijwerkingen en ook dat dit medicijn niet samen kan met Diltiazem mag worden gebruikt,hier word volgens mij niet eens opgelet. Oo[lees meer...]k niet op de signalen die er op wijzen dat je zo wie zo een alergie hebt voor bepaalde stoffen die deze medicijnen goedkopere medicijnen zitten dan de duurderer merken waar de bijwerkingen een stuk minder zijn.Eerst maar erg veel last krijgen en ziek worden van de bijwerkingendan veelvuldig bezoeken aan de huisarts en specialisten voordat er gekeken word naar de werkelijke problemen. De ziekte kosten kunnen een stuk minder zijn als daar eens wat meer aandacht aan besteed wordt. Ik weet niet of ik dit middel ga inmnemen ik denk het niet het.

03-01-2012 | Vrouw | 68
Cholesterol
waarden zijn goed, elke 3 maanden gemeten. benauwd, zweterig tijdje gestopt, nergens last van, helaas voor cholesterol weer begonnen.

07-11-2011 | Vrouw | 70
Cholesterol
alle tijd al helemaal goed.

31-10-2011 | Vrouw | 19
Familiar hyper cholesterolemia.
Met deze medicatie heb ik meer energie en ben ik minder vermoeid, ook ben ik minder duf en zo meer mezelf! De spierpijn is verminderd nog niet helemaal weg, maar dit probeer ik te verhelpen met sporten. Wel heb ik last van misselijkheid en geen zin in eten.

27-10-2011 | Vrouw | 61
Cholesterol.
gebruik het pas kort, maar tot nu toe bevalt het prima

26-10-2011 | Vrouw | 68
Preventief.
alles is goed.

02-10-2011 | Vrouw | 38
Te hoog cholesterol
Wat een goedkope troep zeg, obstipatie, misselijk heel de dag door, veel spierpijn wekenlang op bed gelegen