evolocumab

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (58 meningen)

Simvastatine (1170 meningen)
Crestor (394 meningen)
Lipitor (334 meningen)
Atorvastatine (304 meningen)
Ezetrol (152 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

11-10-2017 | Man | 62
Hartfalen
Heel veel problemen gehad met de bestaande "statines" . Op uitdrukkelijk verzoek van de cardioloog begonnen met Repatha. ldl zakte van 8.2 naar 0.9. Werkt perfect en dat ene prikje per twee weken is dat dubbel en dwars waard.

30-09-2017 | Man | 61
Hoog cholesterol
Met een te hoog cholesterol en een paar by-passes moest mijn cholesterol omlaag. Sport erg graag maar kreeg door de statines zo'n last van mijn gewrichten en spieren dat ik amper kon lopen. Was ook helemaal gestopt in het kader 'liever 10 jaar eerder overlijden dan als een plantje te gaan leven'. Met Repatha heb ik een heel klein beetje last van mijn oren (was mij nog nie[lees meer...]t eens opgevallen totdat ik er hier over las) en voor de rest 0 bijwerkingen. Cholesterol is van 23 juni tot half september gezakt van 5.9 naar 1.9. Voor mij gewoon een wondermiddel.

19-09-2017 | Vrouw | 58
Hartinfarct
Heb FH. De gewone cholesterolmedicijnen werkten niet voldoende om mijn cholesterol te verlagen en risico op hartinfarct te verkleinen. Heb hartinfarct gehad nadat ik al bijna 10 jaar 20 Mg zocor slikte. Kreeg daarna 80 lipitor. Maar kon mijn nek niet meer draaien. Daarna 40 crestor en ezetemibe. Ook hiermee spier en gewrichtsklachten. Toen alleen 20 crestor. En nu sinds ee[lees meer...]n jaar evolocumab. Spectaculaire verlaging cholesterol! Meteen bij eerste keer al niesbuien af en toe. Maar was geen enkel probleem. Nu sinds een maand heftige spier-, rug- en gewrichtspijn. Dat vind ik wel een probleem.

01-09-2017 | Man | 48
Hoog cholesterol
Eerder statines gebruikt (stuk of 6 verschillende) met allemaal problemen. Evenwichtsstoornis, vermoeidheid, gewrichtspijn, negativiteit. Met Repatha zeer goede resultaten (cholesterol), nauwelijks bijwerkingen en goed te gebruiken !

01-09-2017 | Man | 71
Hoog cholesterol
statines gaven veel bijwerkingen, daarna rode gistrijst in comb met Q10 gaven een goed resultaat, geen bijwerkingen en cholesterol 2 punten naar beneden. Nu Repatha 4 weken prima daarna spierkramp weer met q10 begonnen minder kramp maar nu na 4 weken bijna elke nacht heftige spierkramp in kuiten en bovenbenen. Heb ook een oncomfortabel lijf, overal pijntjes, er is mee te l[lees meer...]even maar de rode gistrijst was een betere oplossing dus als het niet beter gaat, ga ik die weer gebruiken om te voorkomen dat ik weer een herseninfarct krijg.

01-09-2017 | Man | 50
Hoog cholesterol
Ik gebruik repatha nu 1 maand en ben zeer tevreden. Bijwerkingen zijn er bijna niet in vergelijking tot statines. Slik er wel een multi vit C en q10 bij. Lichaam moest eerst 2 keer spuiten wel ff wennen. Kreeg stijve rug.

22-08-2017 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Vanaf 1 spuit veranderde stoelgang , is alleen maar erger geworden na elke spuit, nu na 3 spuiten elke dag diarree , anders nooit buikklachten. Daarbij zweten , slecht slapen, geen honger,andere smaak, tintel in benen, tinnititus

15-08-2017 | Man | 69
Angina pectoris
Een jaar gebruikt tot volle tevredenheid. Nu echter steeds meer bijwerkingen met huiduitslag, spierpijn en vermoeidheid.

14-08-2017 | Man | 50
Hoog cholesterol
Het slechte cholesterol is gedaald van 5,5 naar 2,4 in 3 maanden tijd. Verder tot op heden geen enkele bijwerking.

09-08-2017 | Man | 52
Hoog cholesterol
fijn middel, werkt erg goed, maar ik meen er toch bijwerkingen van te hebben, zoals spierpijn en stijfheid van mijn benen. makkelijk toe te dienen dmv injectie.

23-06-2017 | Man | 62
Hartklachten
Ik ben zeer overgevoelig voor statines. Van dit geneesmiddel geen enkele bijwerking en zeer goed resultaat.

24-04-2017 | Vrouw | 52
evolocumab (1ml)
Hoog cholesterol
Ivm extreme bijwerkingen diverse statines en ezetimibe, uiteindelijk dit middel. Na ongeveer een week gewrichtspijn in handen en voeten. Breidt zich nu uit naar andere gewrichten: ellebogen, knieen, heupen, schouders.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum