rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (67 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

22-11-2021 | Man | 56
rosuvastatine (2,5mg)
Hoog cholesterol
Na bloedonderzoek kwam dokter er mee op de proppen(ik dacht dat hij een getal 140 zei voor cholestrolgehalte) (Dit moet ik nog even opzoeken.. 3maand geleden... Familiaal,(naar verhoging Cholestrol) winderigheid(mijn arts kent dit fenomeen niet? Kent iemand dit wel?),meer groot toiletbezoek

25-11-2020 | Man | 56
Hoog cholesterol
Woensdags op advies cardioloog begonnen en direct na de 1e dag scheurende hoofdpijn en duf. derde dag krampen in arm met gevolg dat ik arm niet meer goed kon bewegen en krachtverlies had ( linkerarm) hierdoor wordt je toch wel angstig. Maandags naar huis gebracht omdat ik moe was en niet meer kon concentreren. Ik ben gestopt na 5 dagen en nu 1 week later nog wat minder las[lees meer...]t van arm en nog steeds moe. Met name concentratie vermoeidheid.

17-08-2020 | Vrouw | 56
Hartfalen
Slik verschillende medi Rosuvastatine 20 mg Atenol 25 mg Grepid 75 mg Amlodipine 5 mg Perindopril 8mg Pantoprazol 40 mg Acetylsalicylzuur 80 mg En allemaal bijwerkingen waar je niet blij van word

21-06-2020 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Voel me steeds slechter, zwakker fysiek en geestelijk. Ik ben mezelf beetje kwijt. Duizelig en Angstig. Tot mijn man vandaag zei dat het misschien door het medicijn komt. Ik stop per direct en hoop dat ik mezelf weer word. Ik ben een nuchtere relaxte krachtige vrouw. Die wil ik weer terug.

29-05-2019 | Vrouw | 56
Cholesterol
Ik ben begonnen op mn 18 de met zocor. Last van spierklachten. Nu al jaren aan de crestor wel 20mg want het blijven toch statines. Gaat goed. Mn cholesterol staat op 6 5. 6.8. Is netjes ondanks mijn familiaire aandoening.

26-04-2018 | Man | 56
Hoog cholesterol
Nam vroeger Pravastatine, doch met een Cholesterol van 243 (HDL-37 LDL+160 Cholesterol/HDL +6,57), bleek die niet te meer te werken voor mij. Werd nu Rosuvastatine voorgeschreven doch ervaar nu pijn in de handen, slikproblemen en verlies van kracht in de spieren.

17-11-2021 | Man | 55
Angina pectoris
3e statine, verlaagd mijn cholesterol prima bij 10mg, maar veel klachten. Overgestapt op 5mg, verlaagd mijn cholesterol minder goed (logisch), maar minder klachten. Echter blijven de klachten. Wanneer ik 2 weken stop met het medicijn, voel ik mij na een week weer top, maar is het cholesterol weer te hoog.

20-10-2019 | Man | 55
Hoog cholesterol
Gebruik sinds aantal jaren Crestor 20 mg. Na eerste inname kreeg ik na een aantal dagen al een vreemd gevoel in mijn voeten. Nu 5 jaar later ontzettende pijn in mijn voeten en een soort dood gevoel, slaapvoeten oid, is moeilijk te omschrijven. Vandaag dit forum bezocht en een aantal reacties gezien met soortgelijke klachten. Ik ga nu per direct stoppen met dit medicijn [lees meer...]om te kijken of de klachten op den duur gaan verdwijnen. Misschien zijn er mensen die deze klachten precies zo ervaren of ervaren hebben. Overigens is mijn cholesterolgehalte wel een stuk verminderd maar ik heb liever een hoog cholesterolgehalte dan altijd pijn in de voeten. Alle reacties zijn welkom.

10-12-2018 | Vrouw | 55
Hartklachten

21-08-2018 | Vrouw | 55
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Ik had eerst Crestor dat ging heel goed , maar de verzekering wilde dat ik Sandoz ging gebruiken , na 1 maand wist ik niet wat er met mij gebeurde, ik kon niet meer normaal mij bed uitkomen van de spierpijn , ik werd s nachts wakker van de spier en gewrichtspijnen ( de dokter dacht eerst nog aan artrose )maar nu blijkt dat het van deze rosuvastine Sandoz komt ! vreseli[lees meer...]jk wat medicijnen met je kunnen doen zeg!

22-03-2016 | Man | 55
Hoog cholesterol
Wanneer ik Rosuvastatine gebruik, heb ik totaal geen bijwerkingen. Voor het slapen neem ik 1 tabletje van 10mg. wanneer ik Crestor gebruik omdat de apotheek regelmatig een ander merk verstrekt, krijg ik een opgeblazen buik, moeilijke stoelgang en veel lucht.

03-09-2019 | Vrouw | 54
Angina pectoris
Heel lang met deze klachten gelopen. Apotheek geeft steeds van verschillende firma's.

18-05-2019 | Man | 54
Cholesterol
Heb Rosuvastatine gekregen ipv simvastatie. Gebruik het nu een paar dagen. Iedere dag hoofdpijn. Ga terug naar huisarts voor andere statine. Kreeg van Sim nachtelijke spierkrampen. Daar had ik al een aantal jaren veel minder last van door middel van maat steunkousen.

03-05-2019 | Vrouw | 54
Hartinfarct

20-06-2018 | Vrouw | 54
Cholesterol
het medicijn geeft veel spierpijn en energieverlies, ik had crestor en deze gaf weinig bijwerkingen,omdat deze door de zorgverzekeraar niet meer werd vergoed krijg ik steeds de goedkope medicijnen die helaas erg veel bijwerkingen geven. Deze bijwerkingen samen met reuma maakt het leven niet prettiger jammer genoeg en dit alleen omdat het goede medicijn niet meer vergoed[lees meer...] wordt

11-08-2016 | Man | 53
Beroerte
Ik heb Rosuvastatine/crestor 6 maanden gebruikt. Hiervoor 2 maanden simvastine, daar werd ik impotent van. Van de crestor heb ik ernstige spierpijn in mijn gewrichten. i.o.m. de huisarts een paar weken gestopt om te kijken of dat dit beter gaat. Het lijkt een heel klein beetje beter te gaan, maar bij lang na nog niet goed. Wie heeft dit zelfde probleem en kan mij zeggen of[lees meer...] dat de gewrichts- spier pijn weer over gaat zonder gebruik van crestor. Ik ben dit medicijn preventief gaan slikken, mijn goede en slechte cholesterol waardes waren na mijn cva ( een kleine ) goed.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum